מישהו מרנדר כאן עם "ארטלנטיס" ?

פורום תוכנת Vectorworks - שאלות ותשובות, תמיכה, בעיות שנתקלתם בהן, בקשות וכדומה.

מעוניינים לנהל פורום זה? לחצו כאן כעת! bit.ly/2kyZDLL
תנאי השימוש בפורום

מישהו מרנדר כאן עם "ארטלנטיס" ?

LEOR-2007 30.07 (16:47)
אפשר לקבל כמה מילים על התוכנה הזו וסגולותיה, זה סיפור עתיק על הרומן בין השניים וקטור וארטלנטיס, האיכויות יפיפיות, אם אפשר לשמוע ממנוסים: מהירות, יבוא קובץ/יצוא לוקטור...אפקטים

עוד משהו, יש R ויש סטודיו... מה זה?
הוסף תגובה קישור ישיר

רינדור

tamarindi 16.10 (16:52)
הי ליאור,
למה לעבוד עם תוכנה חיצונית כשאפשר להגיע לתוצאות מרהיבות ברנדרוורקס? אני עבדתי עם STRATA כשהיתה גרסה 8.5 של VW. אח"כ עברתי ל MAX. ברגע ששידרגו את יכולות הרינדור, טקסטורות, מידול, אופבייקטים וכו' של VW נטשתי את כל השאר. אין דבר יותר נוח מלעבוד בתוכנה אחת על קובץ !!
תסתכל כאן:
www.nemetschek.net/gallery/

תמי
תמי מלמד
סטודיו תמרינדי - עיצוב רב תחומי
הוסף תגובה

לא מתווכח עם תמר,רק עניתי לשאלתך

אמיר 26.09 (17:18)
הי ליאור
יש גם משהו עם מה שתמר אומרת-אפשר היום להוציא הדמיות מצוינות בוקטור.יחד עם זאת אני אישית מעדיף תוכנות אחרות וכיום אני מעדיף בעצמי את סינמה 4 די על ארטלנטיס-בתוכנות רנדר מקצועיות יש realtime preview
ותוצר סופי יותר איכותי אבל נדרש המון המון לימד וסבלנות וזה מאד תובעני.בכל אופן לצורך הדיון-הדמיה בוקטור מרונדרת בארטלנטיס.לא מתווכח עם תמר,רק עניתי לשאלתך
הוסף תגובה

באת לי מהפינה הנכונה

אורח 28.03 (22:38)
בשבועיים שלושה האחרונים נכנסתי להרפתקאת רינדור קשה עד קטלנית. בניתי לי מודל עתיר זכוכית ופוליגונים לקראת מצגת חשובה במיוחד וניסיתי להוציא מווקטור יותר. חרשתי קצת את ה-2008 וקיוויתי לטוב. אז קיויתי.
אמנם הקובץ היה שמנמן (באזור ה- 40) אבל 78 שעות על ארבע-ליבתי עם 4 ג'יגה ל- 450 פריימים של סרט באיכות פיינל רנדרוורקס (בלי הפטנטים החדשים א-לה פיינל גאטר וכדומה), גרמו לי לתלוש את השערות מכל איבר בגוף. תוסיפו לזה את הכלים הפרימיטיביים של ווקטור ליצירת סרטים / התקפי-לב-אצל-המשתמש + סרט שבסוף יצא סטרובי עד מבאס, ותקבלו אותי בוויקאנד האחרון - פקעת של עצבים עם מוטיבציה לבחינת אופציות.
אז הורדתי את ארטלנטיס הנכחית. בלי יותר מדי הסברים - כי אלה שיש הם ברמה של ווקטור, כלומר גרועים, כלומר מניואל למי שעובד עם התוכנה כבר כמה שנים בלי שמץ טוטוריאל - קפצתי למים.

החלק הטוב:
1. הפלאג בין התוכנות עובד טוב מאד. הוא מעביר את אינפורמציה בצורה טובה וזריזה. ניתן לעדכן את המודל על ידי יצוא של "עדכון" בלי לפגוע בעבודה שכבר נעשתה בארטלנטיס. המילים אחרות הגיאומטריה מתעדכנת באערטלנטיס על סמך השינויים שנעשים בקובץ בווקטור, בלי לעבד את העבודה שנעשתה בנתיים בארטלנטיס. תכונה שתברר כחשובה במיוחד בהמשך.
2. התוכנה מתנהגת בצורה הרבה יותר מקצועית ונכונה מהווקטור. היא מחזיקה חלון פריויו לא רע בכלל, שכל הזמן משפר את המראה שלו. כלומר לאחר שינוי כלשהו, למשל הוספת גוף תאורה, המבט מתעדכן במהירות למין רינדור שאנחנו מכירים כאיכות Open GL אבל מהנקודה הזו הוא הולך ומשתפר במקביל לעבודה שלכם. כלומר אתם כבר יכולים להתחיל לעבוד על שיידר חדש (מונח המחליף את הטקסטורה המוכרת בווקטור), להגדיר פרמטרים בדיאלוג אחר, והמודל בפריוויו ממשיך לשפר את עצמו. האיכות ה-"openGL" משתפרת לה ברקע ומוסיפה איכויות לשקיפויות, לתאורה ולשאר פרמטרי הרינדור. כל הסיפור הזה מתרחש במהירויות שאינן מעולמנו, או במילים אחרות, מהיר לאללה. ההמתנות לסיום הסשנים המוכרים של texture, sybole, geometry לא קיימות כלל. הוא מזנק למסך - המודל - ומנקודה זו הולך ומשתפר. המראה בחלון הזה מצויין, עם איכויות שאנחנו לא באמת מכירים מווקטור.
3. כמו מרנדר מקצועי הוא כמובן מחזיק יכולות שווקטור יכולה לחלום עליהן. אני לא עומד להכנס לרמת "עם HDRI או בלי" אבל כבר בחלון הפריוויו המוזכר אתם נחשפים לזכוכית שנראית כמו זכוכית בנסיון ראשון שני ולא נדרשים לעשרות ניסויים וטעיות כמו אלה שאני עברתי עם הווקטור. כבר באותו חלון אפשר לראות עדינות ואיכות תאורה שווקטור מבטיחה כבר שנים במילים ולא מקיימת מעולם בתמונות. התוצאה הסופית גם היא מתרנדרת לה במהירויות שווקטור יכול רק לחלום עליהן.
4. השיידרים שלו נראים הרבה יותר מקצועיים מאלה של הווקטור (טוב זה לא קשה...), עם יותר שליטה ביותר פקטורים וביותר ניואנסים.

החלק הרע:
1. החלק הכי רע בסיפור הזה, שאותי גם שבר טוואלית וגרם לי לזנוח באותו וויקאנד את אופציית הארטלנטיס, הוא העבודה שהטקטסטורות של הווקטור לא עוברות עם המודל לארטלנטיס. כן כן, הבנתם נכון גיאומטריה עוברת אבל טקטסטורות לא. אז אחרי שנים שאני בונה ומשפר לעצמי טקטורות רבות שכבר נזרקות באוטומט על מודלים, מצאתי את עצמי מול מודל לבן, מנסה להבין איך זה עובד על הפלטפורמה החדשה. אני לא יודע אם זה חסרון היסטרי למי שמתכנן להעביר את השנים הבאות עם הקומבו החדש "ארטווקטור" אבל למי שמנסה לזנק במהירות זה עלול להיות מתסכל במיוחד. הרבה שעות עוברות לפח האשפה. יחד עם זאת, אם לא היה לי דד ליין לפגוש בקרוב ועם הידיעה הזו ברקע, יכול להיות שבפעם הבאה כדאי יהיה לבנות בווקטור ולטקטסטר בארטלנטיס. כמובן שלתהליך כזה חסרון מבאס - תוך כדי בניית המודל אתה רוצה לראות איך זה נראה. באופן עקרוני ניתן להתשמש בפלאג המעדכן ולבדוק פעם בווקטור ופעם בארטלנטיס, אבל זה עדיין נראה לי מסורבל למדי.
2. אולי באיזה שהוא שלב שתי החברות הללו יבינו שכדאי לתת חבילה שמנה של טקסטורות / אובייקטים ברמה *גבוהה* מוכנים לשימוש. כמו ווקטור גם ארטלנטיס מגיעה עם סט בסיסי של ספריות טקסטורות ואובייקטים. מאד מבעס. מאד תובעני בזמן יצור. לא מבין למה מי שמוכר בכסף תוכנה לרינדור לא נותן (וזה נכון לשני היצרנים) לפחות שבע טקסטורות זכוכית איכותיות, לדוגמה, ולא מגוחכות כמו אלה שמגיעות עם הווקטור או עם ארטלנטיס.

לסיכום:
נראה נחמד, נחמד לאללה אפילו, הסיפור הזה של ארטלנטיס. נראית כמו תוכנה שאחרי 10 שעות (אני ביליתי איתה משהו כמו 3) אפשר לשלוט בה לא רע בכלל. הביצועים הטכניים, כבר אחרי זמן קצר אינם ברי השוואה לווקטור. זו רמה אחרת.

ולמה "באת לי מהפינה הנכונה" כמו שאומרת הכותרת של הפסוט הזה? כי גם אני מעוניין לשמוע אם יש לאחרים קצת יותר נסיון עם הקומבו הזה. הפוטנציאל נראה מבטיח אבל הדרך נראית ארוכה. ואם למישהו יש תובנות או קיצורי דרך מועילים - יאללה תעמיסו.

ועוד קטנה לסיום. במסגרת "שבוע הרינדור לנוער" שערכתי לאחרונה גיליתי פיצ'ר מ-ה-מ-מ-ת במיוחד של ווקטור שאני לפחות לא ניסיתי עד כה: רינודר עם רקעי HDRI. השיפור לעומת מה שאנחנו מכירים הוא היסטרי. אבל מכיוון שיש יותר מחמש מילים לומר בנושא, על כך בפוסט הבא.


יואב
הוסף תגובה

ליואב-תוכנות רינדור ו HDRI

אמיר 26.09 (17:18)
הי יואב
HDRI
אינה המצאה של וקטורוורקס-לדעתי תוכל להשתמש בה אפילו בארטלנטיס,בטח ובטח במקס ובסינמה 4 די שם משתמשים בה כבר שנים.אם תשתמש ב HDRI
גם בתור מפינג עבור הברק של החומר למשל בזכוכית או פח של מכונית תקבל תוצאות מדהימות,ביחוד אם תשתמש במודל שהסביבה שלו מאד דלה ואין לו מספיק סביבה שתשתקף באופן טבעי עליו.בקיצור-יצירת השתקפות באופן מלאכותי ע"י "עקיפת" המציאות.
לגבי חומרים וטקסטורות בארטלנטיס-לא נוח ליצא חומרים מוקטורוורקס וחבל.
דרך שמצאתי לעקוף-תיצר מלבן תלת מימדי בוקטור,תרנדר אותו במצב חזית ותיצא את התמונה בפי.די.אף לפוטושופ.שמור לספריה נפרדת כ jpeg או tiff
ויבא לארטלנטיס בתור
texture map
קצת עקום,אני מודה,אבל יעיל...
הקיצור יצאתי דן תחמן מכל ההסברים האלה..
לילה טוב
אמיר
הוסף תגובה

ברור שאין פה המצאה

yov 6.07 (21:02)
הי אמיר

ברור ש- HDRI אינו המצאה של ווקטור. שילובו, מסתבר שהחל מ- 12.5, בתוכנה פשוט מאפשר לה לעשות דברים שבעבר לא היו בהישג ידה. אני נחשפתי רק עכשיו.
אני כבר הרבה שנים מרנדר עם רנדרוורקס ובכל פעם מבטיח שאני מוצא לעניין הזה חלופה רצינית יותר. מצד אחד הפשטות והחיבור הקל לתוכנה נותנים הרבה נקודות לרנדרוורקס, מצד שני האיכות הסופית, היכולות המוגבלות והאיטיות תמיד גורמות לי לחשוב בכיוון החלופות.
אז גילוי ה- HDRI נתן לרנדרוורקס עוד חצי שנה של חסד מבחינתי. במחיר הזמן הנדרש הוא מסוגל לתת להדמיה הרבה יותר מכל מה שראיתי על מסך הווקטור.

ובקשר לשיטת העברת הטקסטורות עליה אתה מדבר - לא לזה פיללתי. הרי:
1. היצוא מווקטור על בסיס רינדור תמיד יהיה בעייתי - יושפע מנתונים רבים של השיידרים, הסביבה והתאורה. כבר עדיף לעשות שימוש בקובץ התמונה המקורי, ששימש ליצירת הטקסטורה בווקטור.
2. אבל נניח שאני זורם עם הרוח שלך - יצוא תמונות מווקטור - עדיין בארטלנטיס יש להגדיר את כל הפרמטרים כמו שקיפות, באמפ וכיו"ב. זה כבר ממש אומר לבנות טקסטורה מאפס מבחינתי.
בקיצר, קיוויתי לקומבינה יותר ארסית או ערסית.

יואב
הוסף תגובה

היי אמיר/מי שיכול אם אפשר הסבר ביצוע ל HDRI?

LEOR-2007 30.07 (16:47)
נסיתי ליבא משהו בשם הזה דרך הספרייה ומצאתי קובץ אחד בשם זהה שלא קרה איתו שום דבר, אם אפשר הסבר אך משלבים את התכונה הזאת ואיך יוצרים לבד רקע כזה? (אם הבנתי נכון)

והאם הבנתי נכון שמנוע הזה מיצר שבירות אור וצללים יותר ראליסטים? אם כן אני הולך להיות מאוד שמח. תודה!!!
הוסף תגובה

אני,וקטור וארטלנטיס

אמיר 26.09 (17:18)
שלום ליאור
אני עובד כבר הרבה שנים עם וקטור(עוד מימי מיניקד 7) ועם ארטלנטיס.אני יכול לספר לך על ארטלנטיס 4.5 -גרסא ותיקה ופשוטה שאני עובד איתה.
הקישור עם וקטור דרך פקודת פלאג-אין למעבר שנכנסת לתפריטי הוקטור.ניתן לייצר קובץ לארטלנטיס,לרנדר אותו בארטלנטיס כולל חומרים תאורה מצלמות וכו'
וז להגיד אופס...טעיתי במידול-לתקן בוקטור ולעדכן את הקובץ בארטלנטיס בלי
לפגוע בהגדרות שכבר הכנסת בארטלנטיס,רק לעדכן גיאומטרית.
ארטלנטיס 4 היא מנוע רינדור פסיבי-היא עצמאית אבל לא ניתן להכניס לתוכו פרטי ספריה תלת מימדיים ממקור אחר חוץ מוקטור וחומרים ועצים מהספריה הפנימית שלה (העצים הם הקרנות של תמונות,לא תלת מימד אמיתי.יתרונה בפשטותה הגאונית-כל ילד יכול ללמוד אותה.
הגרסאות החדשות כמו R וסטודיו נותנות את האפשרויות של הכנסת תלת מימד מספריות חיצוניות כמו קבצי מקס שקיימים ברמה גבוהה מאד להשגה ברשת (כמו מכוניות למשל)-החסרון-גרסאות יותר כבדות,מסורבלות ואיטיות (אם כי עדיין הרבה יותר פשוטות ממקס וסינמה 4 די אבל התוצאות ברמה קצת פחות
מקצועית
צור קשר במייל אם תרצה עוד אינפורמציה ודוגמאות
אמיר
הוסף תגובה