הקשר בין עיצוב פנים תדמיתי והצלחת העסק

עיצוב סביבת העבודה אינו חייב להיות רק יפה לעין, אלא צריך להיות מחובר למותג, לערכי המותג וניתן להעביר באמצעותו מסרים שיווקיים וליצור תחושת הזדהות של העובדים בחברה.

 

סביבת עבודה מעוצבת, נעימה לעובד, מחזקת את התחושה שכף לבוא לעבודה. כאשר העיצוב הינו גם תדמיתי, מועצמת תחושת ההזדהות של העובד עם החברה וערכיה וכן האמון בהצלחתה. תחושה זאת תורמת להעלאת רצונו ומוכנותו של העובד להיות נאמן לחברה ולהשקיע זמן ומחשבה, ואף לשמש כשגריר עבורה.

 

כאנשים, אנחנו מוקפים היום במסרים שיווקיים רבים סמויים וגלויים. המסרים הסמויים לעיתים חזקים ומשפיעים יותר מאשר המסרים הגלויים, דווקא בגלל היותם סמויים. משרדי החברה מעבירים מסרים סמויים וגלויים ללקוחות ואורחים המגיעים אליהם ובפרט לעובדי החברה  השוהים בהם שעות רבות ביום. סביבת העבודה ככזאת, יכולה לחזק את ההזדהות של העובד עם ה DNA של המותג ושל ערכי החברה, וכן להעביר לו מסרים תחושתיים נוספים כגון: אינטימיות, מצויינות, עבודת צוות.

 

כשהמשרדים מוזנחים, לא מוארים, או בצבעים מדכאים, הם מעבירים מסר הפוך של -  לאף אחד כאן לא איכפת, כל אחד לעצמו, החברה לא רצינית, אין שאיפה למצויינות, שאין הגדרה ברורה של מסרים, ובעיקר שלא כדאי לי להיות כאן.

 

בעיצוב פנים מותגי ותדמיתי צריך להתייחס לפעילות התכנונית כמו שעושים לפני העלאת קמפיין ובניית אסטרטגיה של מותג, יש חברות שלמותג שלהן כבר יש ערכים ברורים, אך מנגד יש כאלה שאין להן ערכים מובנים. במקרים כאלה יש צורך בתהליך מזורז של בחירת המיתוג. השפה החזותית חייבת להיות נעימה ולא בוטה. מה שנכון לפרסום בעיתון, בפרוספקט או בטלויזיה, אינו בהכרח נכון לעיצוב החלל, שבו שוהים העובדים מספר רב של שעות.

 

כמעצבת פנים, הקשר בין עיצוב פנים תדמיתי והצלחת העסקבעלת תואר שני במנהל עסקים ונסיון רב בעבודה כמנהלת פרויקטים בתחום ההיטק, אני ממליצה לחברה המתכננת את משרדיה, להכניס לתהליך העיצוב את מיתוג חלל העבודה, באופן הבא:

ערבו בתהליך מעצב פנים תדמיתי.

ערבו בתהליך את מנהל השיווק, חברת הפרסום, מנהל תכנון אסטרטגי.

תמצתו את ערכי המותג.

הקימו קיר באיזור הכניסה שמעביר את המסר באופן גרפי.

התאימו את מראה פריטים במשרד כך שישלימו את המסר התדמית.

השתמשו במודלים של מוצרי החברה.

השתמשו בצבעי הלוגו בבחירת הצבעוניות.

אל תעמיסו – פחות זה יותר.

 

ההשקעה במיתוג המשרדים אינה חייבת להיות גבוהה. חברות שמעוניינות להשקיע סכומים נמוכים יכולות להסתפק בצביעת הקירות בצבעים מתאימים וביצירה של פוסטרים שמעבירים את המסר המבוקש. עם זאת, המטרה היא לא לבצע שטיפת מוח לעובדים, אלא ליצור חלל עבודה נעים שגם תומך במותג.

 

אורנה ברקת

עיצוב פנים תדמיתי

0547524402

המאמר באדיבות

תגובות