הדמיה ריאליסטית מהי?

הדמיה ריאליסטית מהי?ראשית יש להשתמש מנועי רינדור (שמירת תמונה) מתקדמים.

לאחר שהמודל מוכן, יש לפזר עליו טקסטורות כגון עץ בטון, צריך להקפיד שזרימת הטקסטורה תהיה הגיונית. 
למשל לאורך השולחן נפרוס טקסטורת עץ ובפאות השולחן נזרים את הטקסטורה באותה כיוון, ניצור המשך.
בשלב זה יש לטפל ב"ערך ההשתקפות" - לשאול את עצמנו כמה ישתקף שולחן העץ, הרצפה, זכוכיות.

במידה ומדובר בחפצים שקופים יותר כגון כוס / מראה נעלה את ערך REFLECTIVE שאחראי על הבעת החומרים מסביב לכוס הזכוכית לתןך הזכוכית. 
נקפיד להשתמש בתאורת "שמש" ולהפיל את השמש דרך החלון על הרצפה, רצוי שהצל השמש יוצרת מהתריסים "יפלו" על הרצפה או על רהיט כלשהו. 
ננסה למקם את זווית המצלמה בזווית שתדגיש כמה שיותר את תלת המימדיות של האובייקטים בסצינה.

רנדר: תהליך השמירה:

נקפיד להשתמש בGI, GI הוא "קפיצות התאורה בחדר. 
למשל השמש נכנסת מהחלון אל החדר פוגעת ברצפה זהו BOUNCE מס' אחד. אם נשתמש ב2 BOUNCE אז השמש "תקפוץ" מהרצפה אל הקיר וכן הלאה. 
בצורה זו האובייקטים בסצינה נשטפים מהשמש.

סיום הרנדר (שמירת התמונה) בעזרת התוכנה התלת מימדית , זהו תהליך של בין דק'20 - 4 שעות לתמונה, למחשב אחד כגון I7 גיגה 16 זיכרון. 
הזמן תלוי בהגדרה שנרשום לתוכנה התלת מימדית

לאחר סיום הרנדר נעבור לתוכנת עיבוד, נבצע COLOR CORRECTION תיקוני צבע, נעדיף לשלב *"פסים" ואולי נוסיף אלמנטים שיתנו קומפוזיציה** טובה יותר.

*פסים - בתוכנת תלת מימד יש את האפשרות להוציא תמונות שנותנות מידע ספציפי כגון תאורה והשתקפויות בסצינה, תמונת אלו (פסים) עוזרים לנו לאחר מכן באמצעות תוכנת העיבוד לחזק השתקפיות. ופרטים בתמונה הסופית.

קומפוזיציה: פיזור האובייקטים בתמונה בצורה שתהיה מעניינית מושכת.
יש הרבה סעיפים לקומפוזיציה אחד מהם למשל אם נצלם ספה, עדיף שיהיה רווח זהה מימין שמאל, פחות או יותר.
שני הצופה תמיד מסתכל על דברים בהירים בתמונה ואח"כ על כהים.

כותב המאמר דנאור שטרוזמן תלתיסט, בעל סטודיו להדמיות

תגובות