חנות תבלינים הוד השרון

מיוחד לט"ו בשבט: איך מעצבים חנות של פירות יבשים?
פעם קנו פה פירות יבשים, תבלינים ופיצוחים בעמידה בתור על המדרכה ברחוב והיום, בזכות עיצוב מחודש בהשראת הסרט "אדונית התבלינים" חווית הרכישה הפכה קולינארית ואנינה
"המטרה ליצור מעיין שוק קטן ונגיש ללקוחות" - מציינת האדריכלית סיגל זכאי (צילומים: איתי סיקולסקי)

מסעדה, מועדון או אפילו חנות אופנה שמעוצבים באופן מושקע, יצירתי, עם קונספט מנחה ולפעמים באמצעות מעצב נחשב ומוכר בענף, הפכו לדבר שבשגרה. מיותר לציין שבעלי העסקים השכילו להבין מזמן שהעיצוב תורם לאווירה ובעיקר מעודד את המבלים/קונים להיכנס פנימה ואף להוציא בקלות יותר את הארנק. אך חנות לממכר פירות יבשים ותבלינים מעוצבת ואטרקטיבית זו כבר תופעה חדשה שטרם נראתה במחוזותינו. בהוד השרון שופצה מחדש חנות שכזו הנקראת "מעצמה גרעינית". בגלגולה הקודם הייתה המיני מעצמה הזו פיצוציה קטנה (55 מ"ר) שתפקדה באותה המתכונת כעשור, עד ליום בו הבעלים החליט על שינוי מרענן בתקווה לעלייה במפלס הלקוחות. למטרת המשימה נרתמה האדריכלית סיגל זכאי שמספרת כי את ההשראה למקום המחודש קיבלה מהסרט הצבעוני והארומתי "אדונית התבלינים". " מיד כשנכנסתי לחנות היה לי ברור שאני רוצה להפוך את המקום למעין שוק קטן ומעוצב", מציינת זכאי. "כזה שיהיו בו שולחנות גדולים במרכז החלל, שימוש בפרטי עץ, סלסילות קש מפוזרות על הרצפה מלאות בכל טוב ומזמינות את הלקוחות לבוא לטעום".


תכנונה המחודש של החנות הצריך מהאדריכלית עבודת מחקר מקדימה. לשם כך הגיעה זכאי מספר פעמים לחנות וצפתה מהצג על המתרחש. כפועל יוצא מכך, בניגוד לחנות אופנה למשל הבינה זכאי כי תהליך המכירה נעשה מהמדרכה, בתור ארוך שמשתרך בחוץ. בנוסף לחוסר נוחות זה דלפק ענק מפריד בין הלקוחות למוצרים ומיותר לציין שהם לא נגישים, לא ניתן לטייל בין המוצרים, לטעום ולהריח אותם מקרוב והדבר מחייב התייחסות מלבד ההיבט האסתטי. יחד עם זאת מספרת האדריכלית כי בעל העסק חשש שהלקוחות הקבועים שהתרגלו לעמוד בתור ארוך ברחוב לא יצליחו להתרגל למראה החדש של החנות והכניסה אליה פנימה. מכאן, הקשר עם הרחוב נשאר הודות לשימוש בדלתות צרפתיות המעניקות מפתח גדול במיוחד שניתן כמעט להתעלם מנוכחותן. דבר נוסף שנלקח בחשבון העיצוב החדש הוא קליית הפיצוחים במקום. "אחד הדברים שמייחדים את החנות היא העובדה שבעל החנות קולה בעצמו את מרכולתו" מספרת האדריכלית. "שלושה תנורי הקלייה מצד אחד מפיצים חום רב ומצד שני חשוב שהלקוח יראה במו עיניו הקלייה ואת תהליך המלחת הפיצוחים השטיפה, הסינון כדי לקבל חוויה מלאה." לבודד את החום העחנות תבלינים הוד השרון כתבה ב: WALLAצום שמפיצים התנורים מציבור הלקוחות ועדיין לאפשר צפייה בתהליך עוצבה במה מיוחדת בקצה החנות המופרדת באמצעות דלתות זכוכית תרמיות שקופה המאפשרת את שתי המטרות.


ליצירת מראה של מיני שוק מעוצב הרצפה חופתה באריחי שומשום בגווני שחור, אפור וירוק שהונחו בצורה רנדומאלית כשביניהם מככבים אריחים מצוירים שיצרו אווירה אורבאנית ולא מהוקצעת יתר על המידה. את הקיר בקצה החנות מקשטים שלושה חלונות קשתיים. במרכז החלל ניצבים שלושה שולחנות המציעים את כל טוב החנות בין היתר, פיצוחים, פירות יבשים ותבלינים. הפרישה האמורה של השולחנות בצורה אבסולוטית ללקוחות מאפשרת גישה ורכישה פשוטה ומהירה יותר בשעה שלמרגלות השולחנות מפוזרות סלסילות, כפפות ושקיות לנוחות מרבית. לאווירת השוק המבוקשת נוספו אלמנטים דקורטיביים שרשרת של פלפלים ושום, שעון שמזכיר שעוני כיכר של ימים עברו ופעמון מתכת גדול. בזכות עיצוב החנות הביקור במקום הפך בקרב הלקוחות הוותיקים והחדשים לחוויה קולינארית בפני עצמה, רחוקה מזו של רכישת פיצוחים מהירה על המדרכה, לכבוד שבת או ט"ו בשבט.


מעצמה גרעינית, דרך רמתיים 67, הוד השרון

אביזרים נלווים תומכים את העיצוב המחודש, כמו שעון קיר עירוני ושרשראות של פלפלים ושום, אריחי שומשום בגוונים אפור לבן ומעט ירוק מעטרים את הרצפה, צינור מתכת עבה שממוקם מעלה החלל מעיד על הפעילות האינטנסיבית של קליית פיצוחים הנערכת תדיר במקום, סלסילות שמונחות למרגלות השולחנות המרכזיים מציעות לקונים חווית שופינג נוח, הדלתות בעלות מפתח גדול במיוחד נעשו לטובת ההתאקלמות של הלקוחות הוותיקים במקום החדש 


כתבה מ: WALLA.CO.IL

המאמר באדיבות

תגובות