חיפוש - איכות הסביבה , בינוי ערים , בית |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
אנשים או בניינים, מה עדיף לעיר?
26.02.13...רין. במאמר דעה שהוא מפרסם ב"הארץ" הוא קובל על העדפת שיקולי השימור בעיר תל אביב על פני כל השיקולים האחרים וכיום, במיוחד מול תמ"א 38."השימור בתל אביב נהפך ליעד על" כותב דרין בכתבה, "אם כי בתכנון העיר קיימים גם יעדים נוספים כמו איכות הסביבה, אספקת נגישות קלה לכל באמצעות מערכות יעילות להסעת המונים, איכות חיים עירוניים, רווחת תושבי העיר, פיתוח העיר כבירת העסקים של ישראל והתאמתה ליעדים הלאומיים. תוכנית השימור, שהתווייתה החלה בשנת 1994, דאגה רק לשימור ה... -
ערי ידע 4 - KCWS 2011, כנס בינלאומי
16.08.11...דריכלי ערים,מנהלי יחידות לתכנון אסטרטגי, מנהלי אגף מחשוב ותקשורת ומנהלים אחרים ברשויות המקומיותמתכנני ערים, מהנדסים אזרחיים ויועצים ארגונייםאנשי אקדמיה מוביליםשרים בממשלה ונציגי משרדי הממשלה השוניםיועצים בתחומי הטכנולוגיה והתקשובאנשי חינוךיועצים בתחומי איכות הסביבה ותכנון אסטרטגימנכ”לי ותאגידי מים, מנהלי מחלקות מים, יועצי תשתיות להירשם! הרשמה במחיר מוזל עד ה - 10.09.2011לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר בדוא”ל: [email protected] -
מה קורה כשהנסיעה בתחבורה הציבורית בחינם?
6.11.12...ום התנועה, שיפור איכות הסביבה, ייעול המערכת, שירות טוב יותר לתושב, עזרה לשכבות חלשות והחייאת אזורים בעיר. אבל מסתבר כי המהלך גם כמעט ושילם את עצמו בעצמו. 47% מנוסעי התחבורה כבר היו משתמשים בה מבלי לשלם, והכרטיסים המשולמים כיסו רק 14% מההוצאות. על ידי הגדלה קטנה של מס התחבורה על עסקים מקומיים גדולים, ובמקביל צמצום ההוצאות על הפקת כרטיסים, טכנולוגיות כרטוס והתשתית האנושית של מכירת כרטיסים, העיר יצאה מורווחת מהתחבורה הציבורית".מחשבה מעניינת ומקורית. -
יעודו המשני של הבית המשותף - מקום לגור בו
30.05.12...ייעודם הראשוני של בניינים בעיר הוא להגדיר את המרחב הציבורי. ייעודם המשני – איחסון בני אדם." הציטוט הזה של פרופסור הלל שוקן מוביל את ביקורתו של ד"ר ירח צור מול עבודותיה של עמותת מרחב המתמקדת רק בשטח הציבורי ומזניחה את הטיפול בבית המגורים."מרחב איננה יכולה להרשות לעצמה את הגישה המוציאה את בית המגורים אל מחוץ לתחום ההתעניינות." כותב צור ומוסיף "מבחינתם של התושבים הרוצים 'למצות את חייהם' בעיר, בית המגורים הוא חלק בלתי נפרד מהעיר, לכן 'הסביבה העירונית... -
עירוניות היא לא אופציה - היא הכרח קיומי
6.06.12תחת הכותרת "מהפיכת עיור חדשה" מציג מאמר בדה-מרקר את העמדה המוצגת במסמך חדש של המשרד לאיכות הסביבה. בחלופה למצב כיום מוצע במסמך ליצור מטרופולין אחד - רצף אורבני המתחיל בבאר שבע ומסתיים בנהריה. "לא מדובר ברצף בנוי בלתי פוסק" מסביר אדריכל דן סתיו מראשי הפרויקט, "אלא חוליות־חוליות על רצף של תחבורה".קשה לשפוט מסמך כזה דרך מאמר בעיתון אבל לפחות אחד מהם לא מובן במיוחד - מה בדיוק האלטרנטיבה המוצעת ובמה היא שונה מהמצב כיום? אם הממשלה מחליטה לחזק מבחינה תח... -
פריז, טוקיו, תל אביב
20.05.12...עה.טוקיו היא מקרה אחר (וסינגפור אפילו יותר), בטוקיו ניתן לבנות לגובה והעיר מאפשרת מגורים בכמויות גדולות במרכזה, מעל לעסקים ולמסעדות ולרחובות ההומים.תבחר! או מגדלים או סביבתיות.אחת הטענות המרגיזות ביותר נגד מגדלים באות משוחרי איכות הסביבה. זאת טענה אווילית כשהם מצד אחד טוענים שהעיר ירוקה יותר מהפרוורים ומצד שני מתנגדים למגדלים. כן, העיר באמת ירוקה יותר. תושב עירוני מוציא פחות חשמל על מיזוג והרבה פחות דלק על תחבורה מאשר חברו מהפרבר. כל מי שתומך בהפ... -
למה לי פוליטיקה עכשיו תכנון עקרוני, דיון #1
9.02.17...ך לקראת הכנס השנתי של איגוד המתכננים בישראל.דובריםטל אל על // מ”מ וסגן רה”ע באר שבע, מחזיק תיק ההנדסה ויו”ר וועדת תכנון ובניה מקומיתיערה ספיר // אדריכלית ומתכננת, חברת מועצת העיר רחובות, מחזיקת תיק פיתוח בר קיימא וחברת בועדת איכות הסביבהפרופסור שרגא קירשנר // ארכיטקט ובונה ערים. לשעבר סגן ראש העיר וחבר מועצת העיר, רמת השרוןד”ר עינת קליש רותם // חברת מועצת העיר ומתמודדת לראשות העיר חיפה, אדריכלית ומתכננת עריםתכנון עקרוניסדרת ערבי העיון 'תכנון עקרו...