חיפוש - חדשות , קטלוגים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , טפט ערים , תל אביב |1| - דף 5
לא מצאת? פשוט חפש.
-
URBANEX - כנס ותערוכה לפיתוח עירוני
3.10.11ימים שלישי ורביעי, 6 - 7 דצמבר 2011, 18:00-9:30 בניין 10, גני התערוכה, תל אביב תערוכת URBANEX הינה התערוכה המקצועית הראשונה מסוגה בישראל, אשר מטרתה לחשוף בפני מקבלי ההחלטות בערים, במועצות וברשויות השונות, את מגוון הפתרונות לניהול ותכנון ערי המחר. בימים אלו, מקבלי ההחלטות במרחב העירוני עומדים בפני אתגרים מקצועיים רבים בתחומים שונים ומגוונים: חינוך, ביטחון פנים, תחבורה, בניה, פיתוח תשתיות, אקולוגיה, מערכות מידע ועוד. כל אלה מצריכים ידע רב בקב... -
קיבעון אנטי אורבני וקיבעון אחר
16.10.11... במאמר ישנה התעלמות מוחלטת מהעובדה שיכול להיות, רק יכול להיות, שאנשים יודעים מה טוב בשבילם יותר ממה שמתכננים עבורם אדריכלים. יש לא מעט קיבעון מחשבתי בצד הבועה התל אביבית שבטוחה שכולם היו רוצים לגור שם אילו רק יכלו. יש לא מעט אנשים שבחרו מרצונם הטוב לגור ברעננה, או אפילו בזכרון יעקוב (אלוהים ישמור). אנשים שחושבים שחיי הקהילה בתל מונד טובים יותר מאשר חיי הקהילה במגדלי YO או מתחם רוטשילד. חלק מהם אפילו מצאו עבודה מחוץ לתל אביב, ברצלונה וניו-יורק. -
האם הזוועה התכנונית של תמ"א 38 תחריף?
22.10.12תמ"א 38 היא תכנית בעייתית בלשון המעטה. אבל עכשיו מעבר לכל הצרות מנסים הקבלנים לדחוף יוזמה שתאפשר ניוד זכויות בניה בין ערים. ראשי הראשיות המקומיות עומדים כרגע ומונעים את הנושא אבל האינטרס של הקבלנים מתיישב טוב עם האינטרס של משרד האוצר וההכרעה עלולה להיות כואבת.ניסים בובליל, נשיא התאחדות בוני הארץ ("התאחדות הקבלנים והבונים בישראל" לשעבר), כותב: "תמ"א 38 היא תוכנית שמתאימה רק לאזורי הביקוש והיא מחזקת בעיקר את מדינת תל-אביב. מדובר בתוכנית לא שוויונית... -
העיר השמחה
13.02.14... החברה שלנו, כי הדברים הטובים ביותר בחיים קורים כשאנשים נפגשים". כך מגדיר זאת העיתונאי הקנדי צ'ארלס מונטגומרי בכתבה של טלי שמיר בעיתון כלכליסט. מסכימה ומוסיפה על כך בכתבה, ד"ר טלי חתוקה, ראש המעבדה לתיכנון עירוני באוניברסיטת תל אביב:"בעצם משנות השבעים ואילך כל המודלים שמתוכננים בישראל הם תלויי רכב פרטי. זה נכון שבשכונות שנבנו פה בשנות החמישים והשישים יש ערכים שאין לנו היום. הן אמנם מוזנחות מאוד, אבל היו בהן איכויות פיזיות ומרחביות שאין לנו בשום ש... -
שוויץ ואיטליה במרכז יהוד
5.07.11... בטוח שהרעיון של ראש עיריית יהוד רע כל כך. ואם לתת פתחון פה לאחד הטוקבקים בכתבה: "מה תל אביבי בדיוק בסגנון שהומצא בגרמניה בשנות העשרים-שלושים והועתק לכאן ללא כל הקשר מקומי וללא מחשבה?... אני מוכן להמר שלאותם הכותבים הביקורתיים על האדריכלות הישראלית, אין שום בעיה עם אוכל איטלקי השולט בתל אביב, או עם אופנה איטלקית או עם עיצוב מוצרים איטלקי... כל אלה בסדר מבחינתם. זה גם הולך טוב עם האספרסו. בדירת הבאוהאוס, אלא מה." * התמונה מהדמיות היח"צ לפרויקט -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12...סף מציג עמדה שאומרת שמגרשי החנייה יהיו כאן כל עוד יהיו מכוניות ולכן כדאי שנתייחס אליהם בתכנון ולא נראה אותם כסרח עודף למבנה בו פשוט צריך למלא הנחיות בטיחות ולקיים רדיוס סיבוב.למרות הגישה שלו, גם בן יוסף חושב שבעיר צפופה כמו תל אביב מגרשי החנייה אינם הכרח. "לתושבים בעיר יש הרבה זכויות" הוא אומר בכתבה, "אבל אף אחד לא אמר שיש להם זכות לחניה. לא צריך להשתמש בשטח הציבורי דווקא בשביל חניון. אם הם רוצים להחזיק מכונית במרכז העיר אז הם צריכים כנראה לשלם ... -
פחד ואדריכלות
24.07.13...י פרופיל בטיחותי מאתגר, אלא באתרים כמו פארקים וגינות ציבוריות, שבשעות היום שוקקי חיים אך בלילה מתרוקנים והופכים לשוממים".אחת מהנחות היסוד בתשתית המאמר היא שהביטחון האישי תלוי בסממנים אדריכלים או בעיצוב המרחב. זו הנחה מעט מרחיקת לכת ויומרנית מצידנו האדריכלים. קל למצוא דוגמאות למרחבים שהיו מאיימים והפכו לבטוחים בלי שום שינוי אדריכלי משמעותי (טיימס סקוור) וגם להיפך (שכונת נווה שאנן בתל אביב). זה לא תלוי באמת רק בנו, אבל אנחנו יכולים להקל או לקלקל... -
ועידת תל-אביב לחדשנות בערים
14.09.14יום שני, 15 בספטמבר 2014, 9:30 – 17:00 מכללת תל אביב-יפו הועידה החמישית השנתית "פיצוח קוד החדשנות" שואפת להביא יחד מנהלי ערים ויזמים מכל רחבי העולם כדי לדון ולנתח את המגמות בחידושים הטכנולוגיים של היום, ולספק את הכלים החיוניים, הידע והמומחיות שיעזרו לעריהם לפרוח.לוז: 9:30-9:45"הקוד של תל אביב": רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו 9:45-10:00"הקוד של אמסטרדם": פרנס ואן דר אוורט, מנכ"ל Amsterdam Marketing 10:00-11:00"מסביב לעולם בא... -
מלכת העיר, אופניים ושדרות רחבות
11.12.11ראיון מסקרן עם האדריכל דני קייזר התפרסם היום בגלובס. קייזר היה מהנדס העיר תל אביב ומנקודת מבטו ברור שהאשמה במרבית הבעיות בעיר היא המכונית. "אני מעדיף שלמכוניות יהיה לא נוח לנסוע בעיר. כשלמכוניות נוח לנסוע ברחוב, זה סימן שחציית הכבישים פחות בטוחה. כשלמכונית יש איפה לחנות, זה סימן שלמי שהולך על המדרכה יהיה פחות נוח. המכונית אינה מלכת העיר, מלך העיר הוא הולך הרגל - והתכנון צריך להתכוון אליו". קייזר מספר על ראשי הערים המעוניינים לבנות שדרות רחבות... -
אייקונים אדריכליים ותת ההכרה הקולקטיבית
25.06.12הם לא כאלה דומיננטיים, הם לא הכי מתוחכמים או יפים במיוחד, אז מה יש בהם במגדלי עזריאלי שמציב אותם כאייקון האדריכלי החזק ביותר של תל אביב? המיקום? הפשטות? הקניון?אני מסתכל על סדרת הציורים הנאיביים של רפי פרץ ורואה את תת ההכרה הקולקטיבי של כולנו, את הדרך בה אנחנו מבינים את העיר. רפי הוא צייר תל אביבי ובסדרת הציורים שלו הוא היה חייב לבחור מה להציג ומה להשמיט מהציור. הבחירות של רפי משקפות את הדרך בה אנו מזהים אייקון אדריכלי וכמובן שמגדלי עזריאלי לא נע... -
הערים החדשות צריכות להמציא את עצמן מחדש
10.06.12אתר Xnet מציג כתבה העוסקת במיזם משותף של אוניברסיטת תל אביב, המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) ועיריית קרית גת. באתר בעברית מציגים מנהלי הפרויקט את האתגר כך: "המטרה היא לגבש רעיונות חדשים בתחום התכנון העירוני ולהציע מודל יישומי לסביבות מגורים בישראל 2025. במוקד המחקר נמצאות הערים החדשות שהוקמו בשנות ה-50 וה-60 בישראל וביניהם ניתן למצוא ערים כמו שדרות, דימונה, יבנה, כרמיאל. ערים דומות הוקמו בכל העולם ובעיקר באסיה, אירופה וארצות הברית. אלה ערים שני... -
נקים שתי ערים בערבה... ויער... ודובים
17.03.11...דינה. לא תכנון לקוי. לא העובדה שבאר שבע, המטרופולין לכאורה האזורי, בנויה כמו חביתה מקושקשת ולא כמו עיר. ובכלל, למה צריך רחובות ומרכזים עירוניים? יש מיזוג אוויר. שישבו בבית. לא – יותר טוב: שישבו במכוניות." יואב מ"עוד בלוג תל אביבי" קורא לועידת הנגב "הכינוס השנתי להזיות במדבר" וטוען שהדובר צרך את אותה תרכובת סמים של הגיבור מהספר "פחד ותיעוב בלאס וגאס"... ואני חושב שאפשר פשוט לצחוק על כל העניין. אחת לשנה יורדים כולם לאילת ומדברים שטויות בלי ... -
השנה הגורלית של חיפה
28.01.13...בת נעמה, "הוא מלחמתם של כמה אלפי תושבים נחושים, בהובלתם של פעילים מסורים, נגד רשת חזקה של רשויות חזקות: הנמל, הרכבת, הצבא ובתי הזיקוק, כשהכסף והפוליטיקה מכתיבים את חוקי המשחק. המדינה טרם השכילה להבין את הפוטנציאל של עיר החוף הצפונית ושלוחותיה, כמגנט אורבני שיכול לתת משקל-נגד לתל אביב".למרבה הצער ראש העירייה של חיפה כלוא במחשבות עבר. הוא חושב שהנמל יהפוך למקבילה הצפונית ל"ארפורט סיטי" שליד לוד. צריך להזכיר לו שזו אינה עיר אמיתית. אף אחד לא ישן בה. -
ניקח מכולם, ניתן לתושבי המרכז
12.06.12בדרך כלל זה מוסווה, מטושטש, אין הרבה מקרים בהם התרגילים הכלכליים של הממשלה והאוצר גלויים, אבל הנה הזדמנה לנו האפשרות ולרגע אפשר להציץ מעבר לכתף של שטייניץ ולראות איך תרגיל כלכלי פשוט לוקח כסף של כל האזרחים ומשמש לחיזוק העיר תל אביב... שוב.כתבה בכלכליסט מבשרת:"המדינה מחפשת מימון לחפירת הרכבת הקלה ברחוב באבן גבירול בת"א. אחת הדרישות בפרויקט הרכבת הינה הקמת מסילות בתווי ארוך ויקר של רחוב אבן גבירול שתכלול חפירות כדי להעביר את הרכבת תחת פני מפלס הרחו... -
נושאים בתכנון עירוני. #1 העיר והרכבת
1.01.17נושאים בתכנון עירוני, דיון #1. העיר והרכבת19/01/2017בשעה 18:00כְּבָר סִדַּרְנוּ כָּאן רַכֶּבֶתבּוֹאוּ יְלָדִים לָשֶׁבֶתהַקַּטָּר כְּבָר מְצַפְצֵףלֹא יִסַּע מִי לֹא יֵשֵׁבממשלת ישראל משקיעה בשנים האחרונות סכומי כסף משמעותיים בהרחבתה של מערכת הרכבות בישראל - רכבת העמק, הרכבת המהירה לירושלים, חשמול הרכבת, ועוד. הרכבת נתפסת כמרכיב מרכזי במערכת התחבורה הציבורית בישראל, ככלי לפיזור אוכלוסין, להפחתת מחירי הנדל"ן, ל-'ביטול הפריפריה', ושאר נושאים פוליטיים...







