חיפוש - חדשות , שונות , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , טפט ערים , תל אביב |1| - דף 6
לא מצאת? פשוט חפש.
-
8 טענות מופרכות לגבי משבר הדיור
10.08.11...לושה חדרים שקולות לשתי משפחות של שלוש נפשות בדירה של חדר וחצי." עם טענה אחת של שוקן (ומרחב בכלל) אני לא מסכים והיא מוצגת בתמצית בפסקה המתנשאת הבאה המתייחסת לצפיפות העירונית: "לא בכדי מתבטאת מחאת האוהלים במלוא היקפה במרכז תל אביב - המרכז העירוני היחידי בארץ שמאפשר קשר ספונטני בין בני אדם, קשר שקיומו הכרחי לקיומן של מהפכות." מממ...כן, נכון. אין ספק שזו המסה הקריטית - הצפיפות של תל אביב. בגלל זה המהפיכות של הפנתרים השחורים, מהומות ואדי סאליב, ו... -
הקיבוץ בלב ירושלים
23.10.12... הקיים בנקודת העיוורון של המרחב העירוני. לאחר האירועים, האתרים החדשים נשארים על תשתיותיהם הבנויות לטובת כל מי שיבחר להשתמש בהם.קבוצת "בית ריק" מקבלת חשיפה נמוכה יחסית בתקשורת, יתכן שהדבר נובע מהעובדה שהם פועלים בירושלים ולא בתל אביב. בזמן שבסוכות חלקים מהברנז'ה התל אביבית הצטופפה בחוף ינאי ודיווחה על פסטיבל החיקוי ל"ברנינג מן", קבוצת "בית ריק" פעלו בצורה המקורית והמרעננת ביותר שנראתה פה כבר שנים עם הדבר הכי ישראלי שיש - גם קיבוץ וגם בירושלים."הקי... -
ספר חדש - שכונה מדינה
29.10.12...ובו היה אחד השותפים לכתיבה. על פי אחד הפרקים שהתפרסמו ברשת, הספר מעניין ומחכים והפרזנטציה הגרפית של המידע בו עשויה בצורה מרשימה בניקיונה ובהירותה. הספר "שכונה מדינה" מסכם מחקר בו השתתפו חברי המעבדה לעיצוב עירוני באוניברסיטת תל אביב: טלי חתוקה, רוני בר, הילה לוטן, מירב בטט וכאמור מיכאל יעקובסון. "לא מדובר כאן בספר אדריכלות מלא בתמונות ודיאגרמות לא ברורות" מציג מיכאל את הספר, " גם לא בספר גיאוגרפי או סוציולוגי שמורכב רק מטקסט ארוך ומייגע. הספר נפת... -
משבר הדיור - מה חלקנו? חשבון נפש
21.11.11...בר השגה? מהי מעלה אדומים ומהי מודיעין עם לא דיור בר השגה? אז בנינו דיור בר השגה ומה השגנו? זרענו את זרעי הפורענות הנוכחיים בדמותה של נטישת ערים אלו על ידי אוכלוסייתן הצעירה הנמשכת למקור ההזדמנויות האנושיות היחידי בארץ - תל אביב. מי נשאר מאחור? האוכלוסייה החלשה. כך, במשך שנים, למרות מדיניות שיכון חברתית יצרנו בעיה חברתית הולכת ומתעצמת שהגיעה לרתיחה עכשיו, במחאה הנוכחית. מי אשם? לדעתי, קודם כל אנחנו! המתכננים, אנשי המקצוע. אנחנו מכרנו לצי... -
למי שייך הרחוב?
13.06.11בהמשך לדיונים בבלוגים ולכתבה הקודמת, נותן לנו אליאב מבלוג "הרחובות שלנו" דוגמה קונקרטית למקום בו שליטת המכוניות על הרחוב הורסת אותו. רחוב הר-סיני בתל אביב משמש כמגרש חנייה מאחורי בית הכנסת הגדול. הרחבה שתוכננה בשנות ה-30 ככיכר בסגנון איטלקי, נשכחה מהתודעה העירונית, והסיבה העיקרית לכך היא העובדה המצערת היא משמשת בעיקר כלי רכב.ה תמונה המצורפת כאן ומקורה בבלוג מציגה יפה מאד את הבעיה: רחבה נעימה עם קשתות שנועדו למסחר ובתי קפה ולבטח הייתה שוקקת אם... -
התחדשות עירונית בחיפה?
5.10.11...לות, חברים שלי קנו חושות בנווה צדק. כולם צחקו עליהם. נכון שהראשונים אוכלים אבנים, אבל בסוף הם ירוויחו יותר מכולם". אבל למרות שהעיריה רוצה בכך ומשפצת תשתיות, והיזמים משגיחים ומחפשים הזדמנות, גם כאן הבירוקרטיה שמה מקלות בגלגלים כשיד אחת של העיריה מעודדת והשניה מעכבת את הפיתוח. חיפה היא עיר של הזדמנות מוחמצת. עיר עם נוף יחודי, מוקדי תעסוקה, תיירות, מסחר... ובכל זאת היא מתקשה ליצור את המרכז העירוני הצעיר והאינטנסיבי שיהווה חלופה איכותית לתל אביב. -
כמה מילים על העיר באר שבע
17.04.11...ני ממש מגדיר את זה בצורה מאוד-מאוד ברורה: תעסוקה איכותית לאנשים הצעירים שמסיימים את הלימודים באקדמיה המאוד מפוארת שלנו כאן." הבעיות הנוספות לדעתו הן דיור ותחבורה למרכז וגם כאן יש לו מיקוד - דיור איכותי ויוקרתי ותחבורה שתגיע לתל אביב בקו ישיר ומהיר. בסטודנטים אגב ראש העיר לא תולה מנוף לשינוי, את האוכלוסיה החזקה הראשונית הוא מקווה לקבל מהפרויקטים הצבאיים שיביאו לעיר את עיר הבה"דים ושני אשכולות טכנולוגיים. אישית אני לא חושב שראש העיר צודק בניתו... -
זו לא התוצאה, זו הדרך
2.10.11...לכולם להכנס לדיון בפוסט ולקרוא. גם אם אתם מסכימים עם צד זה או אחר, כדאי לכל אחד לקרוא ולנסות לפחות להבין את הטענות של הצד השני. לטעמי (יובל) הטיעון של ירון חזק יותר. תן לאנשים את האפשרות לגור בבית צמוד קרקע בקדימה, מגדל בתל אביב או בית בשדירות רוטשילד ורובם יבחרו במגדל וגם יהיו מוכנים לשלם על זה. לעירוניות הצפופה יש חסרונות לא מעטים שכל מי שגר בתל אביב מכיר - שני כיווני אוויר, חלונות שפונים לשכן במרחק חמישה מטרים. נכון, הרחובות הופכים טובים י... -
חיפה מציגה - דיבורים כתחליף לפתרונות
2.04.13... לומר דבר אחד או שנים על נושא זה בכנס בו ירצו אדריכלים מחוץ לעיר, מחוץ לישראל - אך לא מחיפה, ואולי דר' אדר' עינת קליש-רותם, שהיא מומחית להתחדשות עירונית ועומדת בראש התנועה להחזרת העיר אל חיפה"?מדהים לראות שוב איך מקטע טיילת בתל אביב מעורר רעש והתייחסות, בעוד שהזדמנות חד פעמית לחיבור חיפה לים הולכת להיות מוחמצת ולאיש לא אכפת מחוץ לכמה "משוגעים". זו לא רק אשמת העיתונות כמובן. זו חבירה של כוחות כלכליים גדולים כמו צה"ל, רשות הנמלים, רשות הרכבות, חברת... -
תחנה לא מרכזית
4.08.11... הקשר עירוני, ולהפוך אותה לתחנה אנטי-מרכזית. תנועה של עשרות אלפי נוסעים מתנקזת כיום לקניון ממוזג שאינו תורם לא לחוויה העירונית ולא לכלכלה העירונית." לדעתי נועם טועה. כל התחנות המרכזיות מוקמו במרכזי הערים - באר שבע, חדרה, תל אביב, טבריה, עפולה... כולן היו בדיוק על פי התפיסה של עירוב שימושים ומהירות הגעה וכולן נכשלו. אני חושב שהתפיסה לגבי תחנות כאלה היא ארכאית. אנשים היום לא רוצים לגור לידן, הנוסעים המגיעים רק רוצים לצאת ליעדם כמה שיותר מהר. במ... -
domusCity ועידת ישראל לתכנון עירוני 2011
20.06.11מרכז הירידים תל-אביב, 29 בדצמבר 2011 קהל היעד: מקבלי ההחלטות במגזר העירוני הועידה מאורגנת על ידי עמותת "אות העיצוב", המאגדת מספר גופים ציבוריים. הערים מהוות כיום את מרכז החיים והפעילות הכלכלית, החברתית והתרבותית, של יותר ממחצית האוכלוסייה בעולם ובמיוחד בארצנו, בה התחרות על משאב הקרקע המצומצם משפיעים על תהליכי עיור מואצים ולאינטנסיפיקציה של המרחב העירוני. במהלך שני העשורים האחרונים דפוסי החיים בערים עוברים תהליכי שינוי מפליגים המחייבים או... -
חיפה חיפה, עיר עם... עתיד?
23.03.11למי שקרא עיתונים בשבועות האחרונים היה נדמה שמשהו קורה בחיפה. דברים זזים! עסקאות נחתמות! יש ביקוש!!! ... עד שראש העיר בלי כוונה פלט את האמת - מדינת תל אביב מייבשת את העיר חיפה. בשבועות האחרונים עלה מפלס הסיקור העיתונאי של העיר חיפה. בכלכליסט נכתב על פרויקט של חברת גב-ים שבונה שכונה בשם רמת הנשיא על פני כ־60 דונם במורדות המערביים של הכרמל, פרויקט קמפוס הנמל התניע סוף סוף, וראש העיר יונה יהב יצא בהכרזות: "מחירי הנדל"ן בעיר התחתית זינקו תוך שלוש ... -
המציאות טפחה על פני החזון
27.05.13...להפשיר קרקעות חקלאיות באיזור נתניה - אשקלון. אין כוונה לצופף את הערים הקיימות (חס וחלילה!), גם לא לבנות לגובה (אלוהים ישמור!) או לשקם מקומות הרוסים (טפו טפו טפו!). הכוונה היא לעוד שטחים בצפיפות נמוכה ובמרחק נסיעה של 60 דקות מתל אביב. עוד מאותו מתכון שממשיך לייבש יישובים, לייצר איזורי שינה ולרכז את התעסוקה במגדלי עזריאלי.התגובות מגיעות מכמה כיוונים.אדריכל יובל יסקי, ראש המחלקה לארכיטקטורה באקדמיה בצלאל, היה מהוגי הרעיון של "עיר מדינה" וב"מסמך סלמה... -
איך לא להלחם על איכות חיים ותכנון אורבני
30.05.11...פל בתוואי הבעייתי המנתק את העיר מהים ולשקע את מסילת הרכבת. עד כה תמכו במהלך השיקוע - עיריית חיפה, אגודת האדריכלים, רשות שמורות הטבע, עמותת מרחב וגופים שונים של התושבים. מהצד השני נמצאת הנהלת הרכבת ופקידי האוצר שגרים מן הסתם בתל אביב שמטרתם לבנות את הפרויקט בעלות המינימאלית האפשרית גם במחיר פגיעה בנוף, בעיר, ובסיכויים שלה לצמוח לכיוון הים.המאבק הזה לשיקוע תשתיות הזכיר לי את המאבק של תושבי כפר שמריהו לשיקוע כביש 2 במחלף העובר לידם. כפר שמריהו הוא מ... -
לחבר את חיפה לים?
21.05.13...לו לפעול ללא שינוי, בהיותם מגדירים את דפנות כיכר הכניסה הראשית מציר המושבה הגרמנית-הגן הבהאי".לצערי אני חושב שהפתרון לא יספיק. הפתרון יאפשר לעירייה לגרור רגליים ולרכבת להתנהל בגובה הנוכחי לעוד חמישים שנה. אנשים לא מוכנים לצעוד מעל 500 מטר כדי להגיע לאטרקציה כלשהי. אם הפעילויות בנמל יהיו מוקד מעניין הם ייסעו לשם ברכב. האזור יישאר מנותק מסביבתו בדומה למתחם התחנה בתל אביב.הערכה פסימית יותר תטען שהוא בכלל לא יתרומם. הניתוק משכונות המגורים יהרוג אותו.







