חיפוש - פרטי בנין , חדשות , אדריכלות , חלונות , רנו |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
-
בין דוד עזריאלי ורון ארד
10.02.11האם צריך לקצר את מסלול הלימודים לאדריכלות? איך בונים קניון שלא הורס את הרקמה העירונית, האם מעצב על יכול להתעלם מדרישות הלקוח ולעשות מה שהוא רוצה? בכתבה בדה-מרקר נדלן מסכמת שני שילה ראיון עם היזם והאדריכל דוד עזריאלי ומעצב העל רון ארד. מעניין לקרוא את דעתם מול השאלות של הכתבת שלא נגררת לחנפנות אלא שואלת באמת את מה שמעניין: האם הקניונים מחליפים את המוזיאונים, והכנסיות כאייקונים וכנקודות התייחסות בעיר? האם יש דרך לתכנן קניון שיתרום לעיר? ועוד. ע... -
הפרטה. הצברה? ארכיטקטורה! - הרצאה
6.11.17...מי עופר ז"ל, שנשאל על עתידו של ים המלח ההולך ונעלם, הוא ענה: "Who needs a dead sea anyway?" ההרצאה תיסוב סביב שאלה דומה שתופנה אל מה שהתרגלנו לכנות "חלל ציבורי" כדי לנסות לאבחן אם נותר ממנו משהו בעידן המופרט. אדריכל אסף לרמן, בוגר הAA בלונדון, בעליו של משרד א. לרמן אדריכלים, הממוקם בת"א וזוכה פרס רכטר לשנת 2016 המידע באדיבות המרכז האקדמי ויצו חיפה ההרצאה היא חלק מסדרת הרצאות שנקראת סדרת חלונות של המחלקה לארכיטקטורה / / / / / / / / / / / / -
אמנות עם ברקוד בכיכר המדינה
6.07.11שרון היבש מציגה ב Xnet ראיון עם האדריכל ארנון ניר על תכנון הגלריה זימאק הנמצאת בכיכר המדינה. ניר עיצב את חזית הגלריה בדוגמת ברקוד, עשוי ברזל שחור. השימוש בברזל מתחבר לאדריכלות הכיכר המאופיינת בבטון חשוף ולבני סיליקט. תכנון הגלריה בוצע על ידי ארנון ניר מסטודיו Arstudio, יחד עם האדריכלים ישי ברסלוואר ורואי פרידמן. "בניגוד למה שקורה בכיכר, שמלאה חלונות ראווה שמאפשרים להביט פנימה," אומר ניר, "לא רצינו לחשוף במלואו את מה שקורה בתוך הגלריה. ההחלטה... -
פרי ביכורים 5 - Solar Decathlon
30.10.11...תגבש קבוצת סטודנטים ממקצועות שונים ומאקדמיות שונות ברחבי הארץ במטרה להרכיב נבחרת ישראלית ראשונה אשר תשתתף בתחרות ה-Solar Decathlon 2013. בהרצאה יציגו סטודנטים מהמחלקה לארכיטקטורה את התחרות, התהליך, האתגר, החזון והיעדים אשר אותם מקווים להגשים במהלך השנתיים הקרובות. מציגים: אופק אור, סטפאן בחוס, לירון גל, יסמין לאלא, יונתן פרידמן. סדרת 'חלונות' הינה הרצאות אורח של המחלקה לארכיטקטורה בימי שלישי, במרכז האקדמי לעיצוב ויצו חיפה. הכניסה חופשית. -
מבניין לעיר: עבודות חדשות של אמיר מן ועמי שנער
27.12.11יום שלישי, 3 ינואר 2012, 14:00 אולם 104, המרכז האקדמי ויצו חיפה, רחוב הגנים 21, חיפה במסגרת הסדרה 'חלונות', המחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפה שמחה לארח את אדר' עמי שנער להרצאה בנושא: מבניין לעיר: עבודות חדשות של אמיר מן ועמי שנער תכנון אדריכלי כיום, בהקשר של הסביבה העירונית המצטופפת והולכת, אינו יכול להיות עוד נטול הקשר כבעבר. האם בתי המגורים, מקומות העבודה או מוקדי הבילוי יוצרים גם סביבת חיים איכותית?נדגים שאלה זו באמצעות סדרת בנ... -
הרצאה - Between Scales
9.05.12יום שלישי, 15 מאי 2012, 14:00אולם 104, המרכז האקדמי ויצו חיפהבמסגרת הסדרה 'חלונות' המחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפהשמחה לארח את Dr. Arch. Carles Llop Torne, ברצלונה, להרצאה בנושא:Between Scalesבתמיכת מכון סרוונטס ושגרירות ספרדהכניסה חופשית JORNET-LLOP-PASTOR Architectsהמשרד נוסד בברצלונה בשנת 1988 על ידי השותפים Sebastià Jornet , Carles Llop & Joan Enric Pastor ועוסק מאז בפיתוח פרוייקטים מגוונים - ארכיטקטורה, אורבניזם ונוף, בקני מידה ש... -
חזון ביו-מכאני בעידן המכונה השלישי
6.05.12יום שלישי, 8 מאי 2012, 14:00המרכז האקדמי ויצו חיפה, אולם 104במסגרת הסדרה 'חלונות' מארחת המחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפהאת יואב שיבר להרצאה בנושא: (Living Pod(s: חזון ביו-מכאני בעידן המכונה השלישי אחד מאפיקי המחקר המרתקים כיום בארכיטקטורה הוא חקר התווך בין הביולוגי למכאני. במובנים רבים ניתן לקרוא את העשייה העכשווית כניסיון לתכנן בגישה מכאנית "רכה", ברוח רעיון הפונקציונליזם הביולוגי, הלא-דטרמיניסטי של ריינר בנהם (Banham). בהתאמה, ניסיון ל... -
הרצאה של אדר' EDUARDO ARROYO - כניסה חופשית
15.03.16...יכים 28-31.3.16 במסגרת ביקורו ייתן הרצאה במסגרת סדרת הרצאות האורח של המחלקה 'חלונות'ביום ג' 29.3.16, בשעות 14:00-15:00ההרצאה פתוחה לקהל הרחב – הכניסה חופשית Eduardo Arroyo אדריכל ומתכנן ערים יליד בילבאו, בוגר ETSAM במדריד. הקים את NO.MAD באמסטרדם בשנת 1989 ועובד ממדריד משנת 1996.Arroyo, אחד מהאדריכלים הבולטים כיום, מלמד ומרצה ברחבי העולם; זכה בפרסים והוצג בתערוכות ובפרסומים רבים.לפרטים נוספים:דנה אוחנהיועצת תקשורתהמרכז האקדמי ויצו חיפה050-7698073 -
שימור ותפאורה בבית האקדמיה ללשון העברית
23.01.13...כותבת קשת, "הולך נגד אחד מעקרונות המפתח של המודרניזם, והוא אמת החומר - התאמתם של החומרים, הטכנולוגיה והצורות לצרכים המדויקים שלמענם נוצרו. יש מן האבסורד בעצם ההקפדה על פרופילי אלומיניום "דמויי" בלגי (על אף שבימנו ניתן לפתוח חלונות רחבים בהרבה מן הזכוכיות הקטנות המשובצות בחזית), מעקות "ברוח" הקודמים (למרות שאלה, כיום, לא עומדים בתקנים ונוצר צורך בשידוך פלטות זכוכית בצמוד להן) ואבן "כמו" פראית - כל זה דיון בפני עצמו. אולם נדמה שהצורך ב"שימור מח... -
'דיוק ואלתור - בנייה בישראל' - הרצאה
23.02.16במסגרת סדרת ההרצאות 'חלונות' | המחלקה לארכיטקטורה | המרכז האקדמי ויצו חיפהיתארח האדריכל שי וינשטין ממשרד וינשטין-ועדיה אדריכלים להרצאה בנושא:דיוק ואלתור – בנייה בישראל שתתקיים ביום שלישי בתאריך 1.3.2016 | בשעה 14:00 | אולם 104 הציבור מוזמן - הכניסה חופשיתדיוק ואלתור - בנייה בישראלדיון בחשיבות הדיוק מחד גיסא ואלתור מאידך גיסא, ביכולת "להפיק" בניין. תכנון ככלל ותכנון אדריכלי בפרט דורשים דיוק, אולם מציאות הבנייה והביצוע בארץ מחייבים יכולת אלתור כחל... -
איך משפצים מקדש שצריך להחזיק 300 שנה?
12.04.11...עוטר בפסיפסים, המקיף רחבה רבועה. במרכז הרחבה ניצבת הקומה השנייה והמתומנת של המבנה ומעליה ניצבים שמונה צריחים מחודדים קטנים, המחוברים זה לזה במעקה פלדה מסוגנן. מעליה שוכנת קומה שלישית בצורת גליל בגובה של 11 מטר, שבו קבועים 18 חלונות. מעל לאחרונה קבועה כיפת המבנה המוזהבת. הכיפה עשויה מ-12,000 אריחי זהב מזוגגים בחמישים צורות וגדלים, אשר יוצרו בהולנד. חמישים ושש שנה לאחר השלמתו באוקטובר 1953, נדרש למבנה המקדש טיפול יסודי, שכלל חיזוק מבני כנגד רע... -
לגור בבנין מיוחד כמו כולם
9.12.12...זהות וביטחון, שמגבירה בתורה את תחושת ההתמצאות. אני חושבת שבשכונות מגורים דומות יש משהו חיובי מאוד, בהנחה שנעשה תכנון איכותי. אם כל בניין יהיה משוגע מה אז? מה אנחנו אוהבים בטיולים בחו"ל? את הבתים היווניים שכולם צבועים בלבן עם חלונות צבועים בכחול, ואת הסמטאות האחידות בפאריס".בטוקבקים לכתבה מוצגות הגישות הסותרות בצורה חדהנעמה כותבת "זוועה. עצוב. מזכיר לי את האיור מ"מומו" ספר הילדים המופתי של מיכאל אנדה, בו מתוארת עיר חד-גונית שמשתרעת עד מעבר לאופק, ... -
על גני סביון באור יהודה ושיווק אגרסיבי
14.03.11...ום. תמיר כותב על הנסיון של הבניה הטורית. למרות שזהו פתרון נפוץ בעולם, בישראל הוא לא הצליח. כיום הפרויקט נמצא במצב מוזנח עם תוספות הבניה וצבע הדהוי. מעניינת הערתו של תמיר בפסקה האחרונה -"ניתן להאשים את הקבלן וגם את הדיירים, וכמובן שכולם נושאים באחריות ,אבל גם לניכור הברוטליסטי המקורי, ולתזזית הגיאומטרית המכוונת של התכנון יש לטעמי חלק בתוצאה. חשוב לזכור זאת כאשר מתמלאים בנוסטלגיה לאדריכלות של שנות השישים והשבעים." *התמונה מהבלוג ערסיטקטורה. -
איך פסלים הופכים את עיצוב הפנים ליוצא דופן.
15.11.16...רך לעשות זאת, יחד עם מתן תחושת נינוחות." הכנסת מעגליות. לקחנו פסל שעמד ליד הכניסה, ועל מנת לשמור עליו הכנסנו אותו פנימה. הרגשנו שהפסל היה דינמי מספיק כדי להיות ממוקם קרוב לקיר מעוקל ובתנועתיות שלו לאזן את המראה של חלונות הפלדה הממוסגרים." משלים את הארכיטקטורה. "מדובר בבית של אוהבי אמנות. לכן, תכננו חללים גמישים בהם הפיסול והתמונות ישתלבו בארכיטקטורה, כאשר אנחנו נותנים להם מרחב נשימה מספק. השתמשו בפסלים הוורטיקליים עם תאורה...







