חיפוש - פרטי בנין , סימבולים / בלוקים , חדשות , בינוי ערים , חדר , ספר |1| - דף 10
לא מצאת? פשוט חפש.
-
חיפה מציגה - דיבורים כתחליף לפתרונות
2.04.13במאי יערך בחיפה כנס אדריכלים שידון בחזית הים של העיר ומטרתו "לדון באופן בו פתיחת העיר לים תסייע בתחומים רבים ושונים". אתר חדשות חיפה לא ממש משתכנע מהכוונות הטהורות של הכנס וטוען שכל מטרתו לשמש עלה תאנה להסתרת התכנון בפועל של העיר."הבעיה מתחילה", נכתב בחדשות חיפה, "כשמבינים שההדמיות של מן-שנער אינן מחוברות למציאות האמיתית מהסיבה הפשוטה: מישהו מחק משם את הרכבת שעוברת היום ויוצרת חציצה של רכבת כבדה, רכבת המובילה גם מטענים של חומרים מסוכנים, ואינה מא... -
השנה הגורלית של חיפה
28.01.13"ההחלטות שיילקחו במהלך השנה יקבעו אם העיר תהפוך לברצלונה, כפי שהצהירו ראשיה, או שתהפוך לעיר מגה-תעשייתית שבה התושבים ייאלצו לשוטט עם כיסויי פנים ברחובות", כך מזהירה האדריכלית עינת קליש בכתבתה של נעמה ריבה ב Xnet.פעם בחמישים שנה מקבלת עיר הזדמנות שנייה. חיפה עומדת עכשיו לאבד את ההזדמנות השנייה שלה. התכניות לחשמול / שיקוע / הזזת קו הרכבת, תכנית ההרחבה של בתי הזיקוק, תוכנית ההרחבה של הנמל המזרחי, כל אלה מאיימים להפוך את חיפה למחסן התשתית של ישראל. א... -
מה זה משאיר בעיר?
6.02.12כנס וסדנאות אמן בבת-ים בין ה 19-24 בפברואר 2012, טרום פסטיבל בת-ים הבינלאומי לתיאטרון ברחוב. במהלך חודש פברואר 2012, הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון ברחוב בבת-ים- Street C.A.T Bat-Yam festival, מקיים כנס חורף מקצועי וסדנאות אמן בנושא: "מה זה משאיר בעיר? תיאטרון וארכיטקטורה במרחב הציבורי-המרחב החברתי". פסקל לקוק (צרפת), ארכיטקטית ומעצבת במה, בתו של ז'אק לקוק הידוע כאבי התיאטרון הפיזי במאה העשרים, תנחה סדנת -L.E.M) laboratoire e'tudes mo... -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12יואב לרמן מעלה בבלוג שלו שאלה מעניינת מאד בנוגע לתחבורה הציבורית. על פי הפוסט שלו, המפתח לתחבורה ציבורית יעילה היא רשת רחובות המתאימה לכך. בזמן שכולם מדברים על פתרונות יקרים עד הזויים כמו רכבת תחתית, מצביע לרמן על כך ש"האפשרות של התחבורה הציבורית לפעול באופן יעיל או לא יעיל נקבעת במידה רבה בעת תכנון רשת הרחובות ולאחר מכן שימושי הקרקע."לצורך ביסוס טענתו מציג לרמן השוואה בין שני קווי אוטובוס, קו 4 וקו 6. בעוד שקו 4 נוסע בצורה ישירה וקצרה לאורך רחוב... -
איך לא להלחם על איכות חיים ותכנון אורבני
30.05.11...בנות את הפרויקט בעלות המינימאלית האפשרית גם במחיר פגיעה בנוף, בעיר, ובסיכויים שלה לצמוח לכיוון הים.המאבק הזה לשיקוע תשתיות הזכיר לי את המאבק של תושבי כפר שמריהו לשיקוע כביש 2 במחלף העובר לידם. כפר שמריהו הוא מקום קטן וזניח. מספר התושבים בו לא עולה על מה שמאכלסת חיפה בשני בניינים לפעמים. הצומת לידו הייתה "הפקק של המדינה" ובכל זאת הם הצליחו לכופף את משרד האוצר ומע"צ ולהביא לשיקוע הכביש. שיקוע + משאבות ניקוז + כביש שקט + קירות אקוסטיים - כל זה עולה ... -
פריז, טוקיו, תל אביב
20.05.12"מה עושה מגדל יוקרה במרכז העיר הלבנה?" שואל נועם דביר. מה באמת לעזאזל עושה מגדל בתל אביב? מגדלים זה איכס! לתל אביב מגיע שימור בפורמלין והנה ראש העיר האכזרי, היזמים החמדנים ואדריכל חסר מצפון (יסקי-מור-סיון) חוברים כולם יחד ופוגעים בעיר!... מממ כן, בטח.בכתבה ב"הארץ" מציג נועם את הבניין החדש בפינת הרחובות פרישמן ודיזינגוף וכותב "התוכנית הראשונית של המגדל אושרה עוד לפני שארגון אונסק"ו הכריז על מרכז תל אביב כאתר מורשת עולמי והגביל את הבנייה לגובה בחלק... -
עוד קצת על מיתוג עירוני
10.06.12באר שבע הצטרפה באחור מה לטרנד של ראשי ערים וכעת גם היא עברה תהליך של מיתוג מחדש. כמו כרמיאל, תל אביב, חולון או שדירות, ראשי ערים שוכרים משרדי פרסום שיעבירו את המסר לציבור. איזה מסר בדיוק? למה כל עיר חושבת שהיא יכולה וצריכה להיות מיוחדת? מה רע להיות "סתם עיר שמשרתת התושבים"?מי שרוצה לראות את המיתוג החדש לעיר מוזמן לאתר של משרד הפרסום נוימן עיצוב ומיתוג, ממנו גם לקוחה התמונה כאן. בא7 שבע - בירת ההזדמנויות של ישראל קובע הסלוגן ואני תוהה אם משרד הפרס... -
היחס של הקוביות לצעצועים
22.05.13...גובה שלהם. תחשבו רגע על שדירות רוטשילד ללא אנשים בכלל, ללא מכוניות או צמחיה. הופ! משהו נדפק במערכת. זה כבר לא רחוב מזמין בכלל. "האם זה יכול להיות?" חשבתי. "האם יכול להיות שמה שהופך רחוב לטוב יותר אינו קשור בכלל לאדריכלות ובינוי ערים?" ניסיתי, תאמינו לי שניסיתי המון ערים ורחובות. עם מבנים קשיחים ואפורים כמו שלטון טוטליטרי, לבנים ומעוגלים כמו אייפד, רגולריים וגבוהים ומונחים על גריד כמו מנהטן, או נמוכים ומפוזרים וערוכים על מבוך כמו רחובות יפ... -
עם הגב לכאן, עם הראש לשם
9.09.11...ם ומשרות לטובת פעילות שתהפוך את העיר ליקרה יותר על חשבון הפריפריה. למזלנו את המהלך יסכלו החלמאות, קוצר הראייה והאינטריגות של מנהלת הפרויקט. המושג "עיר עולם" והבעיה בהגדרת עיר כזו המונח "עיר עולם" (Global City) מגיע במקורו מספרה של הסוציולוגית פרופ' סאסקיה סאסן, "העיר הגלובלית". הספר בחן היבטים שונים של חיים אורבניים בקונטקסט גלובלי, וזיהה את צמיחתן של ערי העולם - קבוצה מצומצמת של ערים שהפכו למרכזים גלובליים. ערים אלה הופכות לקטרים כלכליים, תרבו... -
לחבר את חיפה לים?
21.05.13האדריכל עמי שנער מפרסם ב Ynet כתבה המציגה את תפיסתו לגבי התכנית לפתיחת חלקו המערבי של נמל חיפה, תכנית שאושרה בשבוע שעבר על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה "כאשר האתגר הקשה מכולם הוא סוגיית הרכבת"."אולם כיצד ניתן ליישם את התוכנית" שואל שנער בכתבה, "כאשר כל החסמים לפיתוחה, קרי שיקוע המסילה, פינוי ממגורת דגון או המתקנים הביטחוניים, אינם בשליטת העיר? כיצד ניתן לחבר את רחובות העיר לקו המים גם בטרם יוסרו חסמים אלו? בגישה יישומית בשלבים, לקחנו על ... -
תחנה לא מרכזית
4.08.11...תק מכל הקשר עירוני, ולהפוך אותה לתחנה אנטי-מרכזית. תנועה של עשרות אלפי נוסעים מתנקזת כיום לקניון ממוזג שאינו תורם לא לחוויה העירונית ולא לכלכלה העירונית." לדעתי נועם טועה. כל התחנות המרכזיות מוקמו במרכזי הערים - באר שבע, חדרה, תל אביב, טבריה, עפולה... כולן היו בדיוק על פי התפיסה של עירוב שימושים ומהירות הגעה וכולן נכשלו. אני חושב שהתפיסה לגבי תחנות כאלה היא ארכאית. אנשים היום לא רוצים לגור לידן, הנוסעים המגיעים רק רוצים לצאת ליעדם כמה שיותר מ... -
8 טענות מופרכות לגבי משבר הדיור
10.08.11...ת ולא כבעיה. "העירייה צריכה לאפשר לציבור, ואף לעודדו, לפצל דירות, תוך הבטחה שתקים יחידה מיוחדת באגף הרישוי לטיפול מזורז בפיצול... ותוך ויתור על היטל השבחה. פיצול דירות אינו מעמיס דבר על התשתיות העירוניות. 6 נפשות בדירת שלושה חדרים שקולות לשתי משפחות של שלוש נפשות בדירה של חדר וחצי." עם טענה אחת של שוקן (ומרחב בכלל) אני לא מסכים והיא מוצגת בתמצית בפסקה המתנשאת הבאה המתייחסת לצפיפות העירונית: "לא בכדי מתבטאת מחאת האוהלים במלוא היקפה במרכז תל אב... -
תכנית השימור החדשה של תל אביב
26.02.12...ב. אמנון לא חוסך ביקורת מעיריית תל אביב ומהדרך המטעה בה היא מפרסמת את תכנית השימור. כך הופך חישוב כלכלי - פוליטי לקמפיין פרסום.עיריית תל אביב התחילה לפני 15 שנה תוכנית שימור בה הוגדרו... שימו לב! 1500 מבנים לשימור בעיר! זהו מספר עצום, לא הגיוני ומופרז לחלוטין שהגיעו אליו בזכות לחצים של אנשי שימור שאינם מבינים את הנזק העצום שהם גורמים לעיר. קביעה שמבנה מיועד לשימור מגבילה מאד את הבעלים. הם מתקשים למכור, לבנות, לשפץ, לתחזק. בעקבות כך, תובעים בעלי ה... -
ניקח מכולם, ניתן לתושבי המרכז
12.06.12...אומר לעצמו האזרח המצוי, "מה בדיוק הבעיה פה? לוקחים כסף של קבלנים ובונים איתו את הרכבת בתל אביב".אז זהו, שלא.האדמות בהן מדובר הן אדמות מנהל מקרקעי ישראל. מקרקעי ישראל... כל ישראל... כלומר שלי ושלך - של חיפאים ושל טבריינים, של חדרתים ושל תל אביבים, אשדודים ובאר שבעים. אדמות ששיכות לאזרחי כל מדינת ישראל ימכרו ובכסף שיתקבל... נבנה את הרכבת הקלה בתל אביב.למי שלא קולט את התרגיל - האוצר לוקח משאבי מדינה, משאבים כלכליים בצורה של זכויות בנייה, מממש אותם ל... -
איכס! יש פה אנשים!
19.03.12"מה זה האופי הקיים של הרחוב? זה רחוב של שמאטעס, זה מה שזה. בעשר השנים האחרונות הרחוב הפך להיות מטונף ומסריח, ויש בו מסחר עם בתי קפה נחותים שמשתלטים על שטחים ובונים גגונים לא חוקיים." ציטוט זה של האדריכלית ניצה סמוק ודברים דומים שהשמיעה על מדרחוב נחלת בנימין הקפיצו את כתבת "הארץ" אסתר זנדברג... והאמת גם אותי.בסרט vanilla sky מגיע הגיבור אל העיר ניו יורק ומגלה לחרדתו שהיא ריקה. הבתים נמצאים, השלטים, החנויות, אבל אין איש ברחוב. הסצנה הזו מבהירה יותר...







