חיפוש - פרטי בנין , תגובות , חדשות , שונות , העיר , עירוניות , תל אביב |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
מידטאון - תל אביב עומדת להשתנות... כן הא?
13.11.12...ולש שבין איילון, דרך מנחם בגין וקניון עזריאלי אפשר להבטיח שנגישות למתחם לא תהיה בעיה, אבל עירוניות? עירוניות במגדל מבודד במתחם מבודד?"מידטאון תל אביב יהווה את המרכז העתידי של חיי העיר, ויעניק לאלו שיזכו לגור בו חוויה עירונית קוסמופוליטית אולטימטיבית" מבטיחה חוברת המכירות, "אזור אולטרה-מודרני, המתמצת את הוויית העיר תחת פרשנות חדשה, מתקדמת, תרבותית ואופנתית"...גוד לאק לכם דיירי מגדל מידטאון, יו דיזרב איט.* התמונה המצורפת מחוברת המכירות של הפרוג'קט. -
לאהוב ולעזוב את תל אביב
19.09.12...רסם באתר Slow ובו הוא מתייחס להשפעה של מגדלי היוקרה על העיר. "המגדלים מגיעים על חשבון העיר, שכן, מהי עיר אם לא פסיפס של אנשים, רחובות, עסקים, פארקים וגנים, אשר מתקשרים, נוגעים, משפיעים ויוצרים ביחד את החוויה האורבנית לגווניה. המגדלים, בהיותם מנותקים ומנוכרים אינם מצליחים להשתלב במרקם העירוני. הם לעד יעמדו כיחידות בודדות, נפרדות ולא מזמינות. הדיירים המועטים שלהם מגיעים עם הרכבים לחניון התת קרקעי, עולים במעלית ונכנסים לדירה אשר מספקת את כל צרכיהם". -
העיר, העניים ושוק העבודה
18.06.13חשבתם פעם למה כל כך הרבה עניים באים לגור בעיר הגדולה? איך זה שבתל אביב, כמו בכל עיר גדולה ומוצלחת בעולם, קיימים זה לצד זה מגורי יוקרה שעולים מליונים ולצידם שכונות צפופות של עוני והומלסים ברחובות? אם העיר יקרה למחיה, למה יש בה עניים?הטענה אותה אני מתכוון להציג במאמר הזה היא ראשיתו של ניתוח שמסביר מה יש בעיר הגדולה שמושך אליה אנשים. באופן לא מפתיע, הניתוח יסביר גם מה יש בעיר הגדולה שמרחיק ממנה אנשים. אל תצפו למחמאות גדולות מדי לתל אביב, הפרוורים מנ... -
כנס איגוד המתכננים "עירוניות מחוספסת- האתגר"
18.02.16...קצועיים בעקבות נושאי תכנון עכשוויים בעיר וסביבתה ובאזור התחנה המרכזית והשכונות המקיפות אותה.בנוסף יוענקו פרסים לעבודות סטודנטים מצטיינות. בסוף היום יתקיים אירוע ערב חגיגי.סיורים בעיר תל אביב- יפו יערכו בהשתתפות עיריית ת"א-יפו ויתמקדו בדיון בדילמות המעסיקות את העיר ומתכנניה.סדר היום יכלול מפגש בוקר וסיורים במתחמים ואזורים ברחבי העיר ובאזור.בתאריכים:18/02/2016 - 19/02/2016בתחנה המרכזית בת"אלחצו להרשמה*באדיבות איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות בישראל -
מדרחוב זמני במקום הלא נכון
5.06.12... בחרו לסגור צירי תנועה ראשיים שניתנה בהם עדיפות משמעותית למכוניות, בתל אביב בוחרים לסגור למכוניות דווקא את שדרות רוטשילד, שבהן רוב השטח ממילא מוקצה להולכי הרגל." והוא ממשיך ומציע גם חלופות: "אלנבי ובוגרשוב הם שני רחובות אידיאליים לעיר שאחד הבילויים העיקריים בה הוא הליכה לים בשבת - שניהם מובילים מתוככי העיר אל החוף, מחברים בין רשת השדרות של העיר לבין הטיילת, וכיום אי אפשר לראות את הפוטנציאל שלהם מפני שהוא קבור מתחת לתנועה סואנת ורועשת של מכוניות". -
תפסיקו לרדוף אחרי תל אביב
17.03.13...בר את מאמרה בבלוג אורבונולוגיה ומשמיעה סוף סוף קול שפוי ומרענן בתחום היגע.הפוסט של בר נכתב בעקבות ביקורו בארץ של לברנט ריאן, פרופסור לתכנון ועיצוב עירוני במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT). בפוסט מצוטט ריאן ואומר: "שדה העיצוב העירוני קצת עייף, הוא כל הזמן חוזר על רעיונות 'העיר הטובה', אבל זה יותר מדי קל להראות את סן פרנסיסקו או בוסטון או פריז ולתייג אותן כערים טובות. הדיון הזה כבר נגמר. הוא כבר נפתר. זה לא חוד החנית של התכנון העירוני. למעשה, מרבית... -
אגדה אורבנית - ספר חדש
17.07.12ספרו החדש של האדריכל ומתכנן הערים נחום כהן, מנסה להציג לקורא את תכנית גדס בתל אביב, להסביר את ייחודה ואת סוד הצלחתה, ולהפיק ממנה לקחים הניתנים ליישום גם היום בתכנון עירוני. "אגדה אורבנית" תכנון העיר תל אביב בזמן המנדט הבריטינחום כהן, אדריכל ומתכנן עריםמתוך ההקדמה לספרלספר המונח לפניכם שתי מטרות עיקריות. הראשונה היא להנחיל ברבים את ההכרה בכך שתל אביב, עיר בת מאה שנים בלבד, היא אחת מהצלחות התכנון הבודדות של העידן המודרני. תל אביב היא מוקד להתרחשות... -
פנימה והחוצה - המנוע הכלכלי של תל אביב
21.11.12כתבה מעניינת ב"כלכליסט" מתארת את הנוכחות המוגברת של סטארט-אפים באזור שדירות רוטשילד. לכאורה נראה שזו עוד כתבה המהללת את תל אביב ואת האורבניות החיונית שלה אבל אם קוראים בתשומת לב אפשר לגלות את התהליך שמחזק ומחליש את העיר."בשנים האחרונות" נכתב בכתבה, "נהפכו שדרות רוטשילד בתל אביב לאבן שואבת לבנייני משרדים, בנקים ועורכי דין. אחריהם באו גם מסעדות היוקרה, בתי הקפה, הברים ומבני הבאוהאוס לשימור שנהפכו לנכסי נדל"ן לוהטים. אלא שבשלוש השנים האחרונות נהפך ה... -
באר שבע היא לא פריפריה?
18.12.12"באר שבע כבר לא פריפרייה" אומר ראש העיר שלה רוביק דנילוביץ' ומיד ממשיך את המשפט ומוכיח שהיא דווקא כן, "מרחק הנסיעה ברכבת בינה לתל אביב יתקצר בעתיד ל-35 דקות בלבד". הציטוט הזה נלקח מכתבה ב BizPortal המספרת על הקמתם של שני מרכזי בילוי ענקיים בעיר, 'סינמה סיטי' ו-'Yes Planet'. "העיר משרתת כיום למעלה מ-600 אלף מתושבי האזור" אומר ראש העיר "ובעתיד, עם מעבר בסיסי צה"ל לנגב, המספר יגדל משמעותית. בבאר שבע יש 8,000 סטודנטים שלומדים הנדסה, המספר הכי גדול בא... -
האוניברסיטה והעיר: שכנות טובה?
25.12.13יום רביעי, 1 בינואר 2014, 14:00-16:00אולם הסנאט, בניין המנהלה, האוניברסיטה העברית, הר הצופיםשני ראשי עיר וקליניקה אורבנית אחתהאם האוניברסיטה תורמת לעיר בה היא נמצאת או מפריעה להתפתחותה? האם העיר צריכה להשקיע בסטודנטים או שזה לא תפקידה? אירוע ייחודי באוניברסיטה העברית יארח בשבוע הבא שני ראשי עיר ושני נשיאי מוסדות אקדמיים, במטרה לדבר על ההשפעה ההדדית בין העיר והאקדמיה. את הכנס תנחה העיתונאית גל גבאי, ואליו יגיעו ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ראש עיר... -
מלכת העיר, אופניים ושדרות רחבות
11.12.11ראיון מסקרן עם האדריכל דני קייזר התפרסם היום בגלובס. קייזר היה מהנדס העיר תל אביב ומנקודת מבטו ברור שהאשמה במרבית הבעיות בעיר היא המכונית. "אני מעדיף שלמכוניות יהיה לא נוח לנסוע בעיר. כשלמכוניות נוח לנסוע ברחוב, זה סימן שחציית הכבישים פחות בטוחה. כשלמכונית יש איפה לחנות, זה סימן שלמי שהולך על המדרכה יהיה פחות נוח. המכונית אינה מלכת העיר, מלך העיר הוא הולך הרגל - והתכנון צריך להתכוון אליו". קייזר מספר על ראשי הערים המעוניינים לבנות שדרות רחבות... -
תכנית מתאר 3700 - עוד עיר או פרבר?
6.08.12יואב לרמן מעיר מספר הערות לגבי תכנית 3700, התכנית לפיתוח השטח הצפון מערבי של תל אביב, זה שמעבר לסמבטיון והרי החושך - או בשמם המוכר יותר, מצפון לירקון ולרידינג ולשדה דב. אז האם באמת ניתן לשחזר את ההצלחה העירונית של מרכז תל אביב גם כאן?"אם זה כל-כך פשוט לעשות הצלחה כמו מרכז תל-אביב, אז איך זה שלא ממש הצלחנו לעשות את זה בשום מקום בישראל חוץ מאשר בתל-אביב שכל מרכזה נבנה ונסלל הרבה לפני שבן-גוריון הכריז על עצמאות?" שואל לרמן ועונה, "מסתבר שמערכות התכנ... -
עירוניות מחוספסת - האתגר
27.12.15...חמישי, ה-18 בפברואר 2016 בתחנה המרכזית של ת"א יום זה יכלול מושבי מליאה, סבבים של מושבים מקצועיים מקבילים, דיונים בשולחנות עגולים וסיורים בתחנה. כמו כן יוענקו פרסים לעבודות סטודנטים מצטיינות. בסוף היום יתקיים אירוע ערב חגיגי. יום שישי, ה-19 בפברואר 2016 סיורים בעיר תל אביב- יפו יערכו בהשתתפות עיריית ת"א-יפו ויתמקדו בדיון בדילמות המעסיקות את העיר ומתכנניה. סדר היום יכלול מפגש בוקר וסיורים במתחמים ואזורים ברחבי העיר ובאזור.להרשמה לכנס לחצו כאן. -
עירוניות מקומית, מפגש #1: עכו
1.03.17עירוניות מקומית, מפגש #1: עכונחום כהן משוחח עם שי אללוף, מוני יוסף איתן ג'ורג' הורוביץ06/03/201719:00אורחיםשי אללוף // אדריכל העיר עכומוני יוסף // שחקן, במאי, מנכ”ל המרכז לתיאטרון של עכואיתן ג’ורג’ הורוביץ // אמן קהילתיעירוניות מקומיתהאם קיימת עירוניות בישראל? ואם כן, מהי?לפי נתוני הלמ”ס, למעלה מ- 90% מתושבי מדינת ישראל גרים בערים. ישראל היא מדינה עירונית. אולם אופיה של העירוניות הישראלית נתון במחלוקת. העירוניות התל-אביבית, השואפת להידמות לעירוני... -
המרפסת - על צפיפות ותשתיות ציבוריות עירוניות
11.10.20בפסק הדין בעניין דני אלוני ואח' נ. ועדת העררים, שנפסק לאחרונה, עורך בית המשפט דיון ארוך בסוגיית הצפיפות העירונית.בעתירה, שלמען הגילוי הנאות, הובלה על ידי הח"מ, מנתח בית המשפט באריכות את מדיניות הציפוף הארצית, ומגיע למסקנה כי זו נבחנה ויושמה כהלכה, לפיכך הוא מוצא לנכון מטעמים אלה (ואף אחרים) לדחות את העתירה.יש לשבח את בית המשפט על עצם נכונותו להיכנס לסוגיות "התכנוניות" שעלו בעתירה ואף עשיתי זאת בפומבי, על אף שבית המשפט החמיץ, לדעתי הלא אובייקטיבית...







