חיפוש - חדשות , פיסול , קירו |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
אור, חלל, אדריכלות - ערב עיון
29.03.17...כנן את מוזיאון דה-מניל ביוסטון, טקסס, 1986. דוד בהר-פרחיה מבקש להקנות לצופה את חוויית השהות בחלל תצוגה נקי, ללא עבודות אמנות המוצגות על הקירות. הערכים המושמים בחזית התערוכה מושתתים על איכויות האור ועל קנה המידה של החלל כחומר פיסולי ויוצרים חוויה חושנית, תחושתית וחזותית הפועלת על כל החושים. כלומר, חלל התצוגה הוא המרחב הפיסולי שאותו הצופים מוזמנים לחוות בצורה רב-חושית.אולם לא די בכך. כדי להעצים את החוויה מקנה בהר פרחיה לכל אלה פרשנות משלו, באמצעות ... -
איך פסלים הופכים את עיצוב הפנים ליוצא דופן.
15.11.16...סנו אותו פנימה. הרגשנו שהפסל היה דינמי מספיק כדי להיות ממוקם קרוב לקיר מעוקל ובתנועתיות שלו לאזן את המראה של חלונות הפלדה הממוסגרים." משלים את הארכיטקטורה. "מדובר בבית של אוהבי אמנות. לכן, תכננו חללים גמישים בהם הפיסול והתמונות ישתלבו בארכיטקטורה, כאשר אנחנו נותנים להם מרחב נשימה מספק. השתמשו בפסלים הוורטיקליים עם תאורה נסתרת על מנת ליצור רקע ייחודי." ערוב מדיומים אמנותיים. "אני מאמין שהדבר החשוב ביותר בכל חדר הוא האנשים,... -
הלקוח ישלם למתכננת על השמטת קרדיט
25.08.11...ם תיקון המבהיר שהיא זו שתכננה את הבית. בסופו של דבר נאלצה צברית לתבוע את המגזין ואת הבעלים על השמטת הקרדיט ואי תשלום שכר טרחה. הוילה המדוברת נבנתה על בסיס בית קיים, למעשה האנגר עשוי בטון עם גג פח גלי שיועד להיות בית ספר לפיסול. במהלך התכנון המקורי צברית התבקשה לבצע את השינויים "במינימום כסף". תחום התמחותה של צברית הוא בתים ים תיכוניים יוונים ספרדים וערבים וכדי להפוך את הבית לים תיכוני/מרוקאי היא בחרה להקים בו חצר פנימית. בחירה זו היוותה אתגר ... -
אדריכלות פרמטרית
9.05.12...סטרוקציה ולתכנית הכללית, הוא היה המפיק ומנהל העבודה... אבל הוא לא באמת תכנן את הפרטים. במבנים הגדולים, בקתדרלות ומבני הציבור האחרים, הנגר הראשי תכנן וביצע את הדלתות והפתחים, אמני הויטראג' את הזכוכית, פסל ראשי ריכז את עבודות הפיסול באבן וכן הלאה. האדריכל נתן הנחיות אבל לא שרטט לנגרים את פרטי העץ ולא את פרטי האבן לסתתים. הוא נתן הנחיות כלליות והם ביצעו. זה היה "ברוח האדריכל" אבל לא בתכנונו.לאחר המהפכה התעשייתית ועם היכולת לייצור המוני של פריטים זהי... -
בילו בליך - מיצבים כמודלים זמניים וביקורתיים
6.05.12...יבת הספר השתתפו גם חברים שהאירו את פועלי מזוויות נוספות והרחיבו בנקודות עקרוניות וחשובות: במאמרה "טריטוריות של חולשה" כותבת האוצרת טלי תמיר על תהליכים שהתפתחו במשך השנים בעבודותיי. בדבריה היא סוקרת בין השאר זרמים ומגמות בפיסול המודרני, תוך התייחסות למאפייני המרחב האורבאני המקומי, ובעיקר לארעיות, לזמניות ולחפציות כפי שהן באות לביטוי ברחובות דרום תל אביב; במאמרו "פואטיקה על מקל של מטאטא", מתמקד משה אלחנתי במשמעויותיו של המודל ובתפקיד שהוא ממ...







