טעויות ,תיקונים ועדכונים בחוק התכנון והבניה

מאמר מעניין מתוך בלוג "המרפסת" מדגים איך המחוקקים מסבכים את חוק התכנון והבנייה ואז מנסים לחלץ אותו חזרה. עו"ד רון צין, מסביר על תיקון מס' 102 לחוק התכנון והבניה, אשר יפתור לדבריו מספר עיכובים וסיבוכים בתהליכי התכנון בישראל. 

צין מספר על סעיף 83 ג' לחוק התכנון והבנייה (משנת 2008) - שמירה על עצים : "האוסר על מוסד תכנון לאשר תוכנית, אשר בתחומה מצויים עצים בוגרים (שגובהם לפחות 2 מטר וקוטר הגזע שלהם 10 ס"מ), מבלי שהתייעץ קודם לכן עם פקיד היערות, ומבלי שפקיד היערות נתן חוות דעת, בה יבחן גם את אפשרות העתקתם של העצים למקום חלופי, ובחינת הסיכונים שיגרמו אגב כך לעצים".

__img__

לדבריו, "לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין את המשמעות של הוראה כאמור, ואת השלכתה על קידום ויעול הליכי תכנון ובנייה. נראה שלמישהו השתבש המשקל, ובמקום לאזן את העיקרון החשוב של שמירה על עצים, אל מול הצורך ליעל ולקדם הליכי תכנון ובניה, הוא החליט לשים את מלוא המשקל על העצים, והצליח. התוצאה היא עיכוב בלתי נסבל בהליכי הבניה, משום שלמעשה, הוראת החוק מחייבת, להעביר כמעט כל תוכנית לאישור ולקבלת חוות דחלק בלתי נפרד מכל פרויקט ד היערות".

הצעת החוק מ-29 ליולי 2013, תיקון 102 לחוק התכנון והבניה, מציעה לתקן את הנאמר, ומבטלת את הצורך לפנות אל פקיד היערות להתייעצות ביחס לכל תוכנית. התיקון קובע כי שרי הפנים והחקלאות יקבעו יחדיו, סוגי תכניות שרק ביחס אליהם תוחל חובת התייעצות. לדעת כותב המאמר התיקון עדיין אינו מספק, והוא מציג מה נכון לעשות לטעמו.  לקריאת המאמר במלואו לחצו כאן.

אנו סבורים שזו דוגמה טובה לדרך בה מסבכים את חוק התכנון והבנייה ואז מנסים לצאת מהבוץ...

תגובות