השפעת CAD Standard על סביבת עבודה במשרד תכנון

כיצד משפיעה סביבת עבודה סטנדרטית על הפרודוקטיביות במשרד תכנון?

מזה זמן, אני עוסק בהליכי סטנדרטיזציה בארגונים שונים כגון משרדי תכנון, משדים טכניים בתעשייה ולאחרונה, במגה-פרויקטים. את התובנות שלי בתחומים המקצועיים אני אוהב לחלוק עם כל מי ששואף להתקדם כל העת, אלה ששואפים למצוינות ובעיקר אלה המרגישים מחויבים גם לפרודוקטיביות.

לפני שנים רבות, כשסיימתי את לימודיי הפורמליים והתחלתי לעבוד במשרד תכנון, הבוס שלי אז – איש מנוסה שניצח אז על "תִּזמורת" רב תחומית של תכנון - הנחה אותי בתחומים כמו: כיצד מתכננים גיליון, מה הסיסטמה של שרטוט וכד' אבל המשפט שנחרט לי בזיכרון:
"על גיליון תעבוד בממוצע 50 ש"ע".
ההשפעה עליי הייתה עצומה וניכרת אצלי עד היום...
מנהל תכנון שיש לו צוות של עובדים, ראוי שיתמחר את הפרויקט שלו לפי הפרמטר הזה ויהיה כל העת מודע למוכנות השרטוטים בפרויקט מול לוח הזמנים שלו!!
בסופו של יום, ביום הראשון של העבודה על פרויקט חדש, מוטב שיהיה בידו Sheet List או רשימת גיליונות שיוגשו בסוף.

לא תנחשו בחיים איך בוחנים CAD Standard ראוי לשמו...
הבחינה המרכזית היא בקליטה של עובד חדש למערכת.
אם העובד החדש הגיע למשרד והוא מסוגל ביומו השני להתחיל להפיק, סימן שיש למשרד סביבת עבודה סטנדרטית עם תשתיות יציבות.
כל תירוץ אחר לא מתקבל.
במשרד בו נדרשת אכיפה של משטרת ה-CAD Standard, רוב החומר יהיה לא סטנדרטי וברקע ירטנו כולם על המאמץ הנוסף, על הנטל של ה-Standard והשמירה של התקן תהיה למעמסה לא אהובה עד שנואה.
תאמינו לי יקיריי, לא הייתם רוצים להיות במקומו של עובד חדש במשרד כזה.

לפני כמה שבועות עשיתי יום עבודה (09:00-17:00) במשרד תכנון הממוקם בדרום תל אביב – ישבתי עם 2 אנשים שלקחו על עצמם את ההובלה בתחום הסטנדרטיזציה במשרד – צעירים שמבינים "שכדאי לעשות סדר במשרד"

מאילו רכיבים עיקריים אבנה CAD Standard ארגוני ראוי?
בעיקר מסביבה סטנדרטית הכוללת:
1. כמה שיותר Tools (אשר בניגוד לפקודות ול-Features שונים בתכנה – הם מנוהלים1) – תפקיד ה-Tools לייצר מידע סטנדרטי כברירת מחדל ומלכתחילה.
קבצי תבנית מינימליסטיים – הם ה-Templates (שכן ממילא ה- Tools ייצרו מידע סטנדרטי).
קבצי תבנית הכוללים בעיקר Styles מכל הסוגים, הכל מתוך הפרדה בין קבצי עבודה לקבצי גיליון, הגדרות עמוד סטנדרטיות ומסגרות מוכנות מראש שיעזרו למשתמש(ת) לבחור את גודל הגיליון שבו ייכנס התוכן הרצוי.

2. הגיליונות - כמו גם קבצי התוכן - ינוהלו במערכת ניהול גיליונות (Sheet Set Manager) אשר לרוב תתקדם לאורך הפרויקט בציר זמן התואם את השלביות בפרויקט – כל מעבר שלב ילווה בהליך מובנה הכולל אִרכוּב של השלב לשליפה בעתיד ולתיעוד בכללי.

3. בשנים האחרונות, מקום של כבוד למערכת ניהול המשתנים -SysVarMonitor המאפשר לנו בלחיצת כפתור אחת להביא את AutoCAD למצב שהכי מתאים למשרד ולהטמיע זאת בכל הקבצים ולא רק באלו השייכים לפרויקט חדש.

באופן אישי, אוסיף שאני מעדיף דברים מנוהלים על פני כאלה שאינם מנוהלים ואני ממש- ממש לא Control Freak:
בנוסף, מזמן השלמתי עם העובדה שלאנשים אין היום יכולת גם לקרוא, גם להבין וגם לזכור ואף אני חוטא בחוסר סבלנות ומעדיף כמו רוב האנושות Video על פני Text – בחלק מה-CAD Standards אני משלב Video בסמוך ל-Tools בסביבת ה-Tool Palettes כך שמי שזקוק לעזרה/הדרכה/הטמעה/כל התשובות נכונות ימצא ידע זמין ונוח.

ועוד דבר:
סביבת עבודה ראויה, תשים קץ לעבודה השחורה:
לא עוד עיסוק בעבודה סיזיפית:

מילוי שדות כותרת הפקות הפצה ארכיון ועוד – ולא לשכוח רשימת גיליונות דינמית!

1פקודות ו-features  מנוהלים: השימוש ב-Tool ישלוט בשכבה, ב-Style, בגובה הטקסט וכד'.
שכבה שאינה קיימת בשרטוט מסוים, תיווצר אוטומטית – כנ"ל גם לגבי Styles – בשילוב עם ה-Templates, יש גם שליטה ברגישות לקני המידה.

בסוף יום העבודה, קיבל ממני א' מחשב מותקן לדוגמה ורשם הוראות מדויקות של מה להעתיק לכל התחנות במשרד- כל תחנה דורשת משהו שבין 5 ל-10 דק'.

נכתב ע"י דני כורם
דני משמש בימים אלה כ-CAD Manager במגה פרויקט.
מאז 2014, עוסק בהדרכה מקוונת Online.
מזה מספר שנים מנהל את פורום AutoCAD ב-SAF.
כותב את מדור טורCAD באתר SAF עם טיפים, שיטות עבודה ועדכוני אוטוקאד.

אם תרצו להתעמק, לבחון כיצד ובעיקר להתקדם לקראת סביבת עבודה משרדית סטנדרטית, ניתן לקבל שירות של יצירת סביבת עבודה ביום עבודה אחד עם דני כורם במחיר השווה לכל נפש
פרטים נוספים בטלפון 054-7786115
בשיחה אוכל להכיר, ולהציע יום עבודה ספציפי במיוחד בשבילכם:
אסביר אילו חומרים עליכם לספק מבעוד מועד כדי שיום העבודה יהיה הכי אפקטיבי שאפשר, אציין בדיוק מה תקבלו בסוף היום ומה כולל השירות.

השפעת CAD Standard על סביבת עבודה במשרד תכנון

תגובות