מהו הX פקטור בניהול, שיווק וצמיחה עסקית לאדריכלים?

להיות עצמאי בכל תחום זה לא דבר פשוט, בטח לא כאדריכל. מעבר לרכישת ההשכלה המקצועית, הניסיון והכישרון הנדרש למתן שירות ברמה גבוהה ישנם כל כך הרבה מכשולים שיש לעבור בדרך לעצמאות וישנן תקופות שונות בהן ההכנסות משתנות גלים גלים.

נתחיל מההתחלה, סיימתם את לימודיכם והתחלתם לעבוד כשכירים, במהלך ההתמחות אתם מקבלים פידבקים טובים ממעסיקכם ומלקוחות, מקבלים הצעות לעבודות פרטיות ורמיזות לכדאיות עסק עצמאי. שם נזרע הרעיון להתחיל לקחת עבודות פרטיות, מי במקביל לעבודה כשכיר ומי באופן עצמאי לחלוטין, ומיום ליום הרעיון הזה צומח ואתם צוברים ביטחון, כבר יש תוכנית ומתעניינים בשירותיכם, מפה לשם מצאתם את עצמכם קופצים למים ופותחים עסק עצמאי: "ישראל ישראל - אדריכל".
רק שלהיות עצמאי כמו שהבנתם מהיום הראשון (ואולי עוד לפני) זה עסק בפני עצמו.
ישנם כל כך הרבה אספקטים שונים שיש לעסוק בהם פרט לתכנון אדריכלי ללקוחותיכם:
הנה"ח, ניהול כספים ותזרימי מזומנים, התמודדות עם בעלי מקצוע ותשלומים שוטפים, שיווק, שירות לקוחות, ביטוח, ניהול עובדים, עניינים משפטיים, תוכנית עסקית, שיתופי פעולה ועוד ועוד ועוד...
גם אם חלק מהדברים באים לכם בקלות באחרים עלול להיווצר קושי, לחלק מהאדריכלים אין קושי בשיווק, או שהם אוהבים לשווק עצמם ויודעים לעשות זאת מצוין או שהלקוחות פשוט זורמים בכמויות מפה לאוזן, לאחרים יש אתגר אמתי בשיווק בתחילת הדרך או בתקופות שבהם פתאום מסתיימים להם כמה פרויקטים במקביל ונוצר ואקום.

ישנם אדריכלים ההתנהלות עם כספים מקשה עליהם וכאלה שעובדים ללא תוכנית עסקית ופשוט זורמים, דבר שעלול לגרור הפתעות לא נעימות, קשיים בתזרים המזומנים, חוסר מוכנות לתקופות שפל, אי מימוש פוטנציאל צמיחה ועוד..

לשיחת ייעוץ לצמיחה עסקית לאדריכלים לחצו כאן

בשורה התחתונה ישנם אדריכלים רבים המוצאים עצמם חווים אתגר ב"ניהול העסק" למרות היותם עתירי כישרון ועל אף השקעת זמן רב בהכשרות נוספות, כיתות רגלים בין תערוכות והתמצאות בכל טרנד אפשרי.

בכדי להקים, ולנהל עסק באופן בריא ולממש את הכישרון לכדי הצלחה כלכלית יש לחלק את המשאבים באופן חכם, במשאבים הכוונה לזמן, כסף, אנרגיות רגשיות, כישורים מקצועיים וכישורים אישיים. 
יש לכתוב תוכנית עסקית מפורטת עם יעדים קצרי טווח וארוכי טווח, יש לחלק את הזמן בין "עבודה" (תכנון אדריכלי) לבין ניהול העסק, לשם כך יש לחלק כמה שאפשר את המטלות בין בעלי מקצוע הנדרשים, שבו עם מנה"ח / רו"ח שלכם לפגישת עבודה אחת לחצי שנה לפחות, למדו ממנו על הנתונים הכספיים של העסק שלכם ותכננו בעזרתו את התקופה הקרובה והרחוקה מבחינת מיסוי, לרוב תוכלו לקבל ממנו גם ייעוץ לגבי פקדונות/חסכונות, הפרשות לעובדים, ביטוחים וכו..
כמו כן מומלץ שתמצאו לכם מנטור או מלווה עסקי, אדם שיעזור בכתיבת או שדרוג התוכנית העסקיתמונהת שלכם, ינחה אתכם לגבי שיווק ושיתופי פעולה, נראות, אתר אינטרנט, פעילות ברשתות חברתיות, הצעות מחיר, התייעלות כלכלית, הקטנת הוצאות וכו..

מכירים את התחושה הזאת שלקוח מביט בתוכנית שאתם מציגים ויש לו מלא רעיונות שהוא בטוח שהם מעולים אבל מרביתם לא ישימים, הוא לא רואה את המכשולים בגלל חוסר ידע מקצועי, לעתים את הרעיונות שלו אתם יכולים להפוך לישימים לאחר שימוש בידע המקצועי שלכם ובעצם להגשים את חזון הלקוח בזכותו ניסיונכם והתמקצעותכם...

על אותו המשקל השימוש באנשי המקצוע הנ"ל יביא ליישום החזון המקצועי שלכם לעסק שלכם.
מצאו אנשי מקצוע מנוסים ובחנו את התקשורת שלכם איתם בכדי לקיים איתם תהליך בריא ומעצים. בהצלחה

תגובות