איך מושכים לקוחות פנימה?

בית מרקחת צבעוני ושמח
איך מושכים לקוחות פנימה, משאירים אותם בפנים וגורמים להם לחזור שוב ושוב?
פשוט מאוד: יוצרים חווית קנייה איכותית וזכירה.

הנ"ל נכון לכל מקום שמוכר מוצרים ולהלן דוגמא לחווית קנייה בבית מרקחת:

אם בימים עברו מכרו בבתי מרקחת תרופות עם מרשם ומוצרים משלימים, שלקוח עשוי להזדקק להם כאשר הינו חולה, היום בתי מרקחת הם "סופר" בזעיר אנפין למוצרי איפור, קוסמטיקה, דרמוקוסמטיקה, בישום ומגוון המוצרים המשלימים לפארמה מתוספי תזונה דרך מוצרי תינוקות ועד גרביים.


חנויות לממכר בישום, איפור וקוסמטיקה משקיעות סכומי עתק בנראות של החלל וכל זאת למטרה ברורה: העשרת חווית הקנייה של הלקוחות.
חשוב לזכור שהיום ניתן לקנות כל שנרצה (חוץ מתרופות כמובן) באינטרנט מבלי לצאת מהבית ועד שאנשים כבר יוצאים מהבית, הם מצפים לחווית קנייה ש"תצדיק את המאמץ".

השאלה הנשאלת: האם בבתי מרקחת יש חווית קנייה? מהי בכלל חווית קנייה? מדוע היא נחוצה?

חווית קנייה היא מידת התחושה וההרגשה של מקבל שירות: השילוב בין ההתרשמות ממראה, צבע, אירגון וסדר וגם איכות שירות.

את הנ"ל ניתן לשדרג רק עם שינוי משמעותי בתכנון ועיצוב הפנים של חלל.
ידוע שלקוח שנהנה להיות במקום כלשהו ויישאר בו יותר – יקנה יותר וירצה לחזור שוב ושוב לאותו מקום.



אז איך משפרים את חוויית הקנייה בבתי מרקחת? יוצרים אחת!

הלכנו ובדקנו: מה חווית העיצוב היום בבתי המרקחת? ובכן, ישנם כמה סוגים:

בפארמים הגדולים יש חווית "ניקיון וסטריליות" או במילים אחרות: מעברים ארוכים וגבוהים של מדפים עמוסים מוצרים. כל המידוף נראה אותו הדבר, מואר בתאורה לבנה בוהקת ובעל "ניקיון ויזואלי" כאשר חווית העיצוב נקיה ומינימליסטית.
כמה זמן ירצו לקוחות להישאר במקום כזה? מה חווית הקנייה שלהם?

בפארמים המקומיים יש חווית עיצוב הפוכה דווקא: עומס ויזואלי ומנטלי: מדפים עמוסים לעייפה במוצרים ותצוגות, הריהוט עשוי מחומרים שונים (חומר וצבע) ולעיתים ללא הגיון: מדפי ברזל, מדפי עץ, זכוכית, חובקי מדף בצבע אחד ובמעבר אחר – צבע אחר. במקומות אלה לקוחות חוזרים בעיקר בשביל חווית השירות: ההכרות האישית עם הרוקחים, הרגשת החמימות והנאמנות למקום.

אז מהי חווית הקנייה פה? האם היא יכולה להשתפר? בהחלט!!!!


בעוד עולם הקמעונות צועד לקראת הענקת ערך מוסף ומשמעות ללקוחות, גם הרשתות וגם בתי המרקחת המקומיים יכולים להעניק ללקוחות את הסיפור האישי שלהם: לא עוד בית מרקחת לבן וסטרילי (זה הם מקבלים בבתי החולים) או בית מרקחת כזה שמאורגן טלאי על טלאי – כי אם יצירת את הסיפור האישי של בית המרקחת.


בתמונות המצורפות מופיע בית מרקחת ביתי ומקסים וכבר מהכניסה ניתן לראות שחווית הקנייה פה שמחה, המעברים רחבים, המידוף בגובה העין, הצבעים עליזים ומלאי חיים שנותנים ללקוחות הרגשה נעימה של בית.
חווית הקנייה פה מועצמת כאשר מכל מקום ניתן לראות את הרוקח/צוות העובדים ששים לסייע לכל בקשה.


אפשר אחרת.

מציגי הפרויקט

תגובות