בית מרקחת צבעוני ושמח

בית מרקחת צבעוני ושמח
אם בימים עברו מכרו בבית מרקחת תרופות עם מרשם ומוצרים משלימים, שלקוח עשוי להזדקק להם כאשר הינו חולה, היום בתי מרקחת הם "סופר" בזעיר אנפין למוצרי איפור, קוסמטיקה, דרמוקוסמטיקה, בישום ומגוון המוצרים המשלימים לפארמה מתוספי תזונה דרך מוצרי תינוקות ועד גרביים.


חנויות (ואני לא סתם משתמשת במילה חנויות) לממכר בישום, איפור וקוסמטיקה משקיעות סכומי עתק בנראות של החלל, בייחוד בתאורה, בשל הקורלציה בין איכות המוצר ומחירו לבין החלל שאליו נכנסים הלקוחות.
המטרה הינה העשרת חווית הקנייה של הלקוחות.

השאלה הנשאלת: האם בבתי מרקחת יש חווית קנייה? מהי בכלל חווית קנייה? מדוע היא נחוצה?

חווית קנייה היא מידת התחושה וההרגשה של מקבל שירות: השילוב בין ההתרשמות ממראה, צבע, אירגון וסדר לבין איכות שירות.


את הנ"ל ניתן לשדרג רק עם שינוי משמעותי בתכנון ועיצוב הפנים של חלל. ידוע שלקוח שנהנה להיות במקום כלשהו ויישאר בו יותר – יקנה יותר וירצה לחזור שוב ושוב לאותו מקום.

חשוב לזכור שהיום ניתן לקנות כל שנרצה (חוץ מתרופות כמובן) באינטרנט מבלי לצאת מהבית ועד שאנשים כבר יוצאים מהבית, הם מצפים לחווית קנייה שתצדיק את המאמץ.

אז איך משפרים את חוויית הקנייה בבתי מרקחת? יוצרים אחת!

הלכנו ובדקנו: מה חווית העיצוב היום בבתי המרקחת? ובכן, ישנם כמה סוגים:

בפארמים הגדולים יש חווית "ניקיון וסטריליות" או במילים אחרות: מעברים ארוכים וגבוהים של מדפים עמוסים מוצרים. כל המידוף נראה אותו הדבר, מואר בתאורה לבנה בוהקת ובעל "ניקיון ויזואלי" כאשר חווית העיצוב נקיה ומינימליסטית.
כמה זמן ירצו לקוחות להישאר במקום כזה? מה חווית הקנייה שלהם?

בפארמים המקומיים יש חווית עיצוב הפוכה דווקא: עומס ויזואלי ומנטלי: מדפים עמוסים לעייפה במוצרים ותצוגות, הריהוט עשוי מחומרים שונים (חומר וצבע) ולעיתים ללא הגיון: מדפי ברזל, מדפי עץ, זכוכית, חובקי מדף בצבע אחד ובמעבר אחר – צבע אחר. במקומות אלה לקוחות חוזרים בעיקר בשביל חווית השירות: ההכרות האישית עם הרוקחים, הרגשת החמימות והנאמנות למקום.

אז מהי חווית הקנייה פה? האם היא יכולה להשתפר? בהחלט!!!!


בעוד עולם הקמעונות צועד לקראת הענקת ערך מוסף ומשמעות ללקוחות, גם הרשתות וגם בתי המרקחת המקומיים יכולים להעניק ללקוחות את הסיפור האישי שלהם: לא עוד בית מרקחת לבן וסטרילי (זה הם מקבלים בבתי החולים) או בית מרקחת כזה שמאורגן טלאי על טלאי – כי אם יצירת את הסיפור האישי של בית המרקחת.


בתמונות המצורפות מופיע בית מרקחת ביתי ומקסים בנהריה וכבר מהכניסה ניתן לראות שחווית הקנייה פה שמחה, המעברים רחבים, המידוף בגובה העין, הצבעים עליזים ומלאי חיים שנותנים ללקוחות הרגשה נעימה של בית.
חווית הקנייה פה מועצמת כאשר מכל מקום ניתן לראות את הרוקח/צוות העובדים ששים לסייע לכל בקשה.


בקיצור, אפשר אחרת.
  • כתובת:
    גבעת אלה
  • אתר:
    הצג