
הדירה בעלת חלל מגורים גדול המכיל את הספרייה העשירה, חדר שינה ראשי ושני חדרי עבודה המשמשים גם לאירוח. אבן הדרך בעיצוב הדירה היתה צניעות ואיפוק, תוך השגת הרמוניה ואיזון ויזואלי בין הים הנשקף מבעד לכל חלונות הדירה לבין מרכיבי הפנים של הדירה וחומרי הגלם האיכותיים כגון אבן בזלטינה ועץ אלון גושני. הים הפתוח, היווה מקור השראה לבחירת אלמנטים כגון תריסי העץ, גופי התאורה וצבעוניות המטבח.
אחד האתגרים התכנוניים בפרויקט היה ליצור תחושה של מרחב פתוח ונעים למרות מגבלות הגובה בדירה שבה גובה התקרה הינו 2.60 מ'. פרטי התקרה המונמכת, הספריות, אדן החלון הרחב מדגישים את קווי הרוחב של הדירה ומגדילים באופן ויזואלי את שטחה. תכנון קפדני של פרטי החיבור בין התקרות המונמכות והריהוט אפשר שילוב של כל המערכות הטכניות מבלי להתפשר על אלמנטים עיצוביים ועל תפקוד יאות.
הריהוט בדירה תוכנן לפי מידה ובהתאמה לדרישות הלקוח; דגש מיוחד הושם על ספרייה ובה כ - 1000 כותרים שמהווה אלמנט עיצובי ראשי בחדר המגורים. גם ספריות חדרי העבודה וארונות הבגדים תוכננו באופן פרטני לניצול מקסימלי של החלל. המטבח עוצב במגבלות של שטח קטן, והדגש היה פתיחתו אל הנוף הנשקף מבעד לחלונות. מיקומו של דלפק ארוחת הבוקר הכתיב את מבנה המטבח וכתוצאה מכך את מידותיו. הקסם שבארוחת בוקר מול נוף הים הפתוח היווה נקודת פתיחה לתכנון חלוקת הפנים של הדירה כולה.
תכנון התאורה בחלל היווה אתגר נוסף. החלונות הגדולים הינם מקור לאור טבעי רב, מצב זה יצר צורך ברור במתן פתרון שיאפשר שליטה בכמות האור החודרת לחלל במצבי השימוש השונים ולאורך כל היממה. בחללי המגורים נעשה שימוש במערכת תריסי העץ הנסגרים כהרמוניקה אשר אפשרו וויסות של כמות האור בשעות היום השונות תוך שימור המראה הים תיכוני הם מהווים אלמנט עיצובי משלים לחזית החלונות ולמדף העץ הרוחבי . סגנון שונה של תריסים נבחר לחדרי העבודה והרחצה, שם נבחרו תריסי מתכת בעלי מראה עדין המאפשרים שליטה מכסימלית בכמות האור החודרת לחלל, יוצרים משחקי אור וצל וכמובן שומרים על פרטיות המשתמשים.
גופי תאורה רבים הותקנו בדירה, אך השימוש בהם נעשה באופן שאינו מבליט את הדומיננטיות שלהם מבחינה ויזואלית בחלל, הם מאפשרים מספר מצבי תאורה מגוונים ובכך משנים את האווירה בחלל באופן דרמטי לאורך שעות היום, הערב ובין הערביים.
בני הבית שאפו לדירה בעלת אוירה ביתית וחמה, ולשימוש בחומרים ומרקמים בסיסים ומינימליסטיים.
העבודה נעשתה בשיתוף עם אדר' סלמה רחמימוב, ואילה מוזס. צילום: עוזי פורת