חיפוש - חדשות , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בינוי ערים , ראשון לציון |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
סיבוב בכיכר בראשון לציון
21.09.12"רחובות משעממים שלא נועדו למעבר בני אדם או לפעילות אנושית, אלא רק למעבר רכבים." כותב מיכאל יעקובסון בסיבוב שהוא עורך הפעם בראשון לציון. "יש בהם אמנם מדרכות רחבות ומסלולי אופניים, אך גם הרבה מאד מכוניות, קירות אטומים שהשכונות מפנות לרחובות הראשיים ואין בכלל צל".במסגרת עבודה שהוא מכין מסייר יעקובסון במערב ראשון לציון ומספר בפוסט על כיכר יצחק רבין המכונה גם "כיכר השלום" - מעגל תנועה ענק של כ-100 מטרים (כגודל כיכר דיזנגוף) הכולל כביש היקפי דו-מסלולי.... -
עיר הקצה וארגון עצמי
14.10.12...מדינה והעיר, אלא התהוותה מתוך סך הפעולות של סוכנים רבים בשדה העירוני שפעלו ללא תוכנית אב וללא תודעה משותפת. הסבר זה של ארגון עצמי נותן לעיר הקצה תוקף של התפתחות בלתי-נמנעת ונכונה 'בהכרח', העומדת בסתירה לנטייתם של מתכננים רבים לראות בה סטייה מדרך ההתפתחות העירונית הראויה והרצויה".עבודה מעניינת במיוחד למי שמנסה להבין תופעות כמו אזור התעשייה החדש של נתניה או מרחב הקניונים של ראשון לציון, את רמת החייל ואזור קניון איילון, את אזור מת"מ חיפה, מלחה ועוד. -
עיר צפופה, עיר גדולה
8.12.11...פות היא מדד לאיכות העיר - אתם רוצים כנראה לגור בפורודיס (17.8 אלף תושבים לקמ"ר). אה, אתם מדברים רק על ערים גדולות - אתם מתכוונים נתניה, ראשון לציון (14.5), או בת-ים (23.6). ערים ממש גדולות? זה ירושלים (12.9). מה, אין תל אביב ברשימה? כן, יש. תל אביב וחיפה עם 10.5 אלף תושבים לקמ"ר בנוי. אז מה זה אומר? כלום. בדיוק ככה. אין ממש התאמה בין הצפיפות בעיר לאיכותה, ליוקר המחיה בה או למדדים רצויים אחרים. או, סביר יותר, שגם דרך החישוב הזו מוטעית. -
תפסיקו לרדוף אחרי תל אביב
17.03.13...לונה. סינגפור לעולם, אבל לעולם, לא תיראה כמו בוסטון, וגם אם יבנו בה את בוסטון זה יהיה מזויף". הקריאה הזו של ריאן ושל בר חייבת להיכנס כחומר לימוד לראשי ערים. תפסיקו לרדוף אחרי תל אביב, היא מצליחה מסיבות שלא תוכלו לחקות. זו לא האדריכלות שהופכת אותה למושכת לקהל מסוים. חיפה, באר שבע, ירושלים, נתניה, ראשון לציון... כל הערים האלה יכולות להיות טובות יותר וכדאי שישקיעו בכך במקום במרדף אחרי הרוח והטקסטים המעייפים של אדריכלים שרואים בתל אביב את נזר הבריאה.