כאשר אתם יוצאים למסע החיפוש אחר חלל שיתאים ויכיל את הפרוגרמה של החברה שלכם, חשוב לעשות עבודת הכנה: התחלה בשלב הראשון יש להכיר ולבנות את הפרוגרמה שלכם; להבין את הצרכים והרצונות שלכם, על פי סדר העדיפות הנכונה לכם, לפרט את כמות העובדים שיש כרגע בחברה, ואת כמות החדרים הרצויה לכם ( לא תמיד זה ביחס שווה, מכיוון שיש עיסוקים ותפקידים שמצריכים חלל אופן-ספייס, או סוג של קבלת קהל.
האם אתם צריכים חדר ישיבות אחד או יותר? האם העובדים שלכם אוהבים לאכול בתוך המשרד את ארוחת הצהריים שלהם / מחוצה לו? האם אתם זקוקים לקבלת קהל , פינת המתנה, עמדת מזכירה – איזור הכניסה הייצוגי. האם יש לכם צורך בחדר ארכיון לטובת אחסון שלא בתוך החדרים? חדר צילום עם דלפק כריכה?כל הצרכים שצויינו זקוקים למקום ראוי ונכון. כמעצבת פנים, אני מלווה את לקוחותיי כבר מהשלב של חיפוש ואיתור הנכס המתאים להשכרה, ומכינה להם אופציות לתכנון על פי הנתונים שלהם. לפי הבדיקה הראשונית שלי, לקוחותיי יכולים לדעת האם הנכס כמות שהוא מתאים להם, האם הם זקוקים לשיפוץ כזה או אחר על מנת שיותאם לצרכיהם.
במקביל, הם יכולים לקבל תמונת מצב רחבה לגבי עלות – תועלת מהמקום, והמידע שאני מספקת להם משמש כקלף מיקוח מול משווקי הנכס.
טיפים:
בעולם הדינמי של ימינו, בו כל מי שרוצה לגדול, רוצה שתהיה לו אופציה זמינה לכך, חשובה העתודה לגדילה במקום.
זה לא אומר שתצטרכו להישאר עם שטח לבן ריק ומשעמם, אלא שכרגע, עד נקודת הגדילה, יכולה להיות במקום, למשל, פינת ישיבה א- פורמלית, לעובדים שרוצים להיוועץ אחד עם השני ולא מול המחשב, מה שהגדילה האופציונלית מצריכה לרוב, זה בעיקר הכנה של קופסת חשמל ותקשורת למקום הרצוי. יש לשים לב לשטחים הציבוריים של בניין המשרדים, ומה הוא מספק – שירותים קרובים, במצב טוב וראוי, אם יש צורך במקלחון, לעובדים הרוכבים עם אופניים לעבודה. מקום טוב ראוי ובולט לשילוט וללוגו של החברה,
רוב החברות בימינו שוכרים את שירותיו של מעצב/אדריכל פנים, לתכנון ועיצוב המשרדים החדשים, כדאי ומומלץ להכניס את המעצבת לתהליך , עוד לפני חתימת החוזה, כך אפשר גם לאמוד את סכום השיפוץ לפי נתוני השטח אל מול רצונות/חלומות החברה, וכך לנהל משא ומתן מול הנהלת בניין המשרדים, עם נתונים מספריים הקרובים למציאות.