פרס העיצוב החברתי של המגזין FRAME - לשרית שני חי

פרס העיצוב החברתי של המגזין FRAME  - לשרית שני חי
פרס השופטים בקטגוריית העיצוב החברתי הוענק לשרית שני חי בתחרות הבינלאומית היוקרתית של מגזין FRAME

באירוע חגיגי, שהתקיים ביום חמישי ה-20 בפברואר באמסטרדם, הוענק פרס השופטים בקטגורית העיצוב החברתי, בתחרות הבינלאומית של מגזין FRAME למעצבת שרית שני חי. הפרס הוענק לשני חי על עיצוב הפנים של בית הספר המכיל "ביכורים" בתל אביב. לדברי חבר השופטים, את התחרות הכריעה היצירתיות, החדשנות בעיצוב, איכות הביצוע, והערך של הפרויקט לחברה.

"ביכורים" הוא בית ספר יסודי משולב לחינוך רגיל וחינוך מיוחד. זהו בית הספר המכיל הראשון בתל אביב־יפו שנפתח בשנת 2018 כאחד מחמשת בתי הספר המכילים הראשונים בארץ. תכנון המבנה נעשה על ידי משרד האדריכלים ציונוב-ויתקון. עיצוב הפנים של בית הספר על ידי שרית שני חי, נועד לתמוך במודל הלמידה שפותח על ידי עמותת אינקלו שעוסקת בקידום גישת החינוך המכיל במערכת החינוך בישראל.

שרית שני חי: "מצאתי את ייעוד היצירתי שלי כשבתי נולדה. כל מה שרציתי אז היה ליצור עבורה את העולם הטוב ביותר, סביבה מעוררת השראה בה היא תרגיש שייכת, ויותר מכל, אהובה. והנה אני עכשיו, 27 שנים אחרי, כשעיצוב לילדים הפך למקצוע חיי, אני עדיין מונעת מאותה משאלה; איך ליצור סביבות מעוררות השראה לכל הילדים.

"בעיצוב של בית ספר ביכורים ניתנה לסטודיו שלי הזכות להיות מעורב ביצירת המודל העיצובי הראשון של בית הספר מכיל. הפרויקט נתן לנו את האפשרות לחקור לעומק: מה קורה כאשר העיצוב פוגש פדגוגיה, וכיצד נוכל להשתמש בעיצוב ככלי לשינוי חברתי, ולשיפור איכות החיים של כל הילדים."

לדברי רוברט טיימן, מנכ"לFrame Publishers" " והעורך הראשי של המגזין, הוגשו לתחרות - שנערכה בשמונה קטגוריות ביניהן: עיצוב חללי עבודה, חללי אירוח, איזורי מגורים ועוד - 1076 פרוייקטים עיצוביים מרחבי העולם. העיסוק בהשפעה שיש לעיצוב ולתכנון האדריכלי על חיי היום יום ונושא העיצוב החברתי, עמדו במרכז הכנס וההרצאות שהתקיימו במסגרת אירועי השלב הסופי של התחרות. בדבריו לזוכים הדגיש רוברט טיימן כי מטרת התחרות, הכנס והמפגשים שמתקיימים סביבה מידי שנה, היא לייצר שיח סביב ההשפעה שיש למעצבים ולאדריכלים על חיי היום יום, ולהעניק לזוכים, שהם חוד החנית של המעצבים בעולם, השראה להמשיך וליצור ולהשפיע.

בימים אלו יוצא לאור הספר ״שרית שני חי: מרחבי ילדות״, (הוצאת זמורה ביתן - 350 עמ׳), שעוקב אחר העיסוק החלוצי של שני חי בעיצוב לילדים, ובאמונה בהשפעה המכרעת שיש לעיצוב על התפתחות הילד, ובכך שתקופה זו מטביעה את חותמה על כל החיים. פרק נכבד בספר סוקר תיאוריות פדגוגיות ופסיכולוגיות, ומציג את החשיבה שעומדת מאחורי תכנונם של גנים ובתי ספר שעיצבה שני חי בעשור החולף. הסביבות הדינמיות ומלאות ההשראה שהיא מעצבת, נושאות בשורה בכל הקשור לעיצוב סביבות למידה חדשניות ברוח התקופה, ודרך הפרויקטים החינוכיים שמוצגים בספר נפרשים האתגרים שעומדים בפני המחנכים והמעצבים במאה ה־21.

תגובות