כך תהיו CAD Manager - מנהלי תיב"מ

דני כורם, חבר בצוות עולמי של autodesk expert elite, משמש בימים אלה כ-CAD Manager במגה פרויקט, מספר על הקשר שבין אוסף רגעי החסד שלו לבין ההדרכות שהוא מקיים ומקורות האנרגיה המתחדשת שלו באמצעות 3 סיפורים קצרים המובילים להסבר על קורס יוצא הדופן שפיתח.
קורס CAD MASTER
הקורס היחיד שיכשיר אותך להיות CAD Manager, מנהל תיב"מ - מומחה CAD
מומלץ לקרוא עד הסוף, מתנה מיוחדת ממתינה לכם!!


ב-23/06/2013 כתבתי ב-Blog   הישן שלי Post על רגעי חסד:
זאת לא בושה! אני אוהב לתת שירות. לא סתם שירות, שירות מעולה.
לכן, יש לי אולי מצבור לא קטן של רגעי חסד בזיכרון המיידי של המוח שלי.
אני מחפש את האנשים האלה, שיש להם ברק בעיניים, שהם סקרנים, שהם ששים ללמוד דברים חדשים אבל כוון שכל חיי אני עוסק בעיקר בבני אנוש, יש להם - לעתים דרכים משונות מאוד...

אספר לכם שלושה סיפורים:

1. הצעירה הממורמרת ביותר שלמדה אצלי


מקרה של צעירה אחת, שהייתה רשומה לקורס סמסטריאלי בו לימדתי באחד המוסדות האקדמיים. פגשתיה עומדת ליד המדרגות בקומת הקרקע, שנייה לפני שהתחלתי לטפס את ארבע הקומות עד למעבדת המחשבים.
היא עמדה על רגל אחת, 2 קביים ולבשה גבס לבן Tide על הרגל השנייה.
הטריות של הגבס הסגירה שמדובר בשבר טרי שהגיע בתזמון מושלם.
היא בוודאי הייתה שותפה להתרשמות שלי כי נראתה די מבואסת.
שאלתי אותה אם היא בקורס שלי ומשנעניתי בחיוב בקשתיה להמתין במקום והודעתי לה שאני שולח לה 'טרמפ'.
גייסתי למשימה כמה מתנדבים וכיסא אחד והצעירה השתתפה ברוב השיעורים במהלך הסמסטר.
אני מחשיב את עצמי לציניקן לא קטן אך הציניות שלה הייתה מבחן חוזר (לא מועד ב') ונשנה לגבולות הטעם הטוב.
הפתעתי את עצמי בכל המפגשים בשתיקה הרועמת שלי כלפי ההערות שלה שהפכו לרעש רקע במהלך כל הסמסטר.
היא התעקשה להפריע לחבריה (אני כאמור התעלמתי תוך ניסיון "להרוג אותה באדישות").
בין יתר טענותיה, אמרה שאין שום חוט שדרה או חוט מקשר לקורס, שהיא לא מבינה מה הקשר בין כל הדברים שלימדתי ולא הפסיקה להטריד קבוצה גדולה של אנשים שהתכנסו כדי ללמוד מגוון רחב של סביבות תכנון דיגיטליות.
הקורס, שגם כך גבה ממני אנרגיות מטורפות, הן בשל מורכבותו והן בגלל קוצר הזמן, הגיע סוף סוף לסיומו.
ערב אחד (23:00 זה לילה), לילה אחד, התקבלה שיחה מהצעירה הכי ממורמרת שחשבתי שאפגוש אי פעם: "אני מתנצלת על הייתי 'ביצ'ית' גדולה והפרעתי בכל מהלך הקורס, אני מה זה מצטערת" והוסיפה "רק בסוף הקורס הבנתי את התמונה הגדולה, הכל התברר ונהיה צלול, אפילו השתמשתי בדברים שלימדת בסטודיו ואני בונה עכשיו מודל ונהנית מכל רגע, אז תודה וסליחה".
אני אמרתי לה שאני מבין, שאני שמח בשבילה שהיא מבינה את התמונה הגדולה אבל אני לא סולח לה כי היא באמת 'ביצ'ית'.
הרחבתי קצת בעניין הזה ואמרתי כי לא לכל אחד הסבלנות שיש לי כלפי אנשים שיש לי את האחריות ללמד אותם ושכדאי מאוד שלא תציק ככה למישהו עם פתיל קצר משלי או פיוז קופצני משלי.
אבל כשניתקתי, הציפה אותי ההרגשה הזאת, היה זה רגע של חסד.
ביום יום שלי, בתנאי לחץ של עבודה, שאין להם כל קשר לבועה האוטיסטית העוטפת אותך עת אתה צועד בשערי האקדמיה, אני חווה רגעים קטנים כאלה.
כשמאמצים ומטמיעים טכנולוגיות שהדרכתי אודותיהן, כששואלים שאלות שמראות על הבנה.

2. הפרופסור הענו


כמו בקורס AutoCAD שהדרכתי לפני שנים רבות.
היה זה קורס מתחילים שהתנהל בכיתה קטנה, 8 עמדות מחשב בסה"כ, לוח וכמה טושים מחיקים שרובם יבשים ומוחק שאינו מוחק.
השולחנות היו מסודרים בהיקפו של חדר לא גדול במיוחד וזה דרש מהמשתתפים להסתובב מהצג אל הלוח ובחזרה.
לא מקרן, לא Classnet ולא נעליים.
האנרגיה החליפה אז הכל. באחת הפינות ישב התלמיד המבוגר ביותר, אדם מזוקן בתחילת שנות השמונים לחייו.
יתר המשתתפים, נראו לעומתו צעירים מאוד אבל איש מהם לא הבחין כי האדם המזוקן נמצא כל העת במצב של המתנה לכל היתר.
האינטואיציה שלי, גרמה לי לפנות אליו בסוף אותו הערב: "אדוני" פניתי אליו בכבוד - "לא נראה לי שאתה נמצא בקורס הנכון". בחיוך קטן שהסתתר מאחורי תערובת של שפם וזקן, ענה: "אל תיקח את זה אישי, אין קורס שמלמד את מה שאני מתכונן לעשות וזה הרע במיעוטו".
גירדתי קצת בראש והצעתי שאני לא נוטה להסכים עמו.
תחת זאת הצעתי לשבת אתו ב"אחד על אחד" ובאופן מרוכז, להעביר לו את כל הידע שעמד אז לרשותי כולל פתיח לעולם כתיבת רוטינות התכנה (לא היו אז שפות תכנות מלבד שפת ה- AutoLisp).
פחות משנה אחר כך, הוזמנתי לטקס בטכניון (בחיפה) בו הציג הפרופסור הענו תכנת מיפוי גאולוגי שפיתח.
בין המוזמנים היו אורחים בעלי שם עולמי בתחום הגאולוגיה מאוניברסיטאות בחו"ל והכבוד שחלקו לתלמיד שלי היה מרגש ונוגע ללב.
מחיאות כפיים סוערות במהלך דקות ארוכות כשסיים להציג את עבודתו.
ואני זכיתי ברגע החסד שלי, כזה שמטפס כדגדוג מעקצץ מתחתית עמוד השדרה ועד מעלה הצוואר, כזה שמצמרר אותך ברגע קטן של אושר.

3. המשפחה הכי מחוננת שפגשתי מעודי


כזה היה האושר שזכיתי לו כשנקראתי להדריך במרתף של בית דו-קומתי בקריית ק. שהיה שייך למשפחה של אנשים מחוננים.
האב, ממציא פטנטים, הבן הבוגר למד אז בשנה ג' הנדסת מכונות, אחיו החייל היה דומה ל-Plotter: הוא הפליא לשרטט שרטוטים שיכולתם להישבע שהרגע יצאו מה- .Plotter הכל ביד חופשית בלי סרגלים ובלי שבלונות, בלי למחוק ובלי לתקן.
האח הקטן, שהיה המחונן במשפחה, נהג לעמוד מאחורינו בעת שאנחנו המבוגרים לומדים את עקרונות הגאומטריה הבוליאנית ע"ג תכנה (שלא דמתה במאומה לתכנות ה-Solid הפרמטרי ששולטות היום בכיפה כמו SolidWorks של Dassault או Inventor של Autodesk).
בכל פעם שלמדנו משהו חדש, והמהנדס לעתיד, או אחיו ה-Plotter שאלו שאלת הבהרה, האח הקטן (ילד בן 8 או 9), התערב: "מה אתם סתומים?, תביא רגע את העכבר, מה לא ברור?".
כפיצוי על שירותיי הטובים בגמר כל שיעור, ישבתי עם המשפחה הכי מחוננת שפגשתי מעודי לארוחת ערב.
אם המשפחה, היחידה ממין נקבה בבית, התגלתה כמחוננת במטבח והאב, איש נחמד מאוד, ענה בהתלהבות על שאלותיי אודות פועלו באותו היום.
כדי להשלים את האווירה הפסטורלית, ליד השולחן, שכב לו רועה גרמני ענק ויפה תואר.
נראה שגם הוא מחונן כי גם בעיניו היה הברק הזה, איזה כיף, איזו נון-שלנטיות, איזה רגעים של חסד.
כל כך כיף להיזכר ברגעים האלה שתמיד ממלאים אותי באנרגיות מתחדשות."

קצת היסטוריה בסביבת הדרכה מקוונת בשידור חי
ב-2013 פתחתי את Sophisticadd – כפלטפורמה ברשת להדרכה מקוונת בשידור חי.
כשבניתי את מערכי השיעור הראשונים היו לי 5 מודולים להדרכה של 15-20 דק' שנלמדו יום-יום במהלך של 7 שבועות.
היה מאוד קשה לשווק קורס שמלמד רק Best Practices בלבד ובו כל החומרים מזוקקים.
עוד יותר קשה היה למכור הדרכה online והשיא היה לשכנע שלא צריך לקום מהכיסא, לחפש חניה ולבזבז זמן יקר.
מיותר לציין שלימודים קצרים וממוקדים של 20 דק' ביום עדיפים בעיניי על קורס בכיתה שנמשך חודשים בתדירות של פעם בשבוע תוך כדי עבודה במשרה מלאה.

ואז, פתאום הכל השתנה: נגיף קטלני נחת על רוב הפינות בכדור הארץ ופתאום אין בעולם מישהו שלא התוודה ל Zoom והיום הכל פשוט וברור הרבה יותר.
כל דבר שמשודר בשידור חי ברשת  שאינו מתאפשר, מוחלף בהקלטת -Video איכותי עם Sound מעולה.

זו לי השנה הרביעית בה אני משמש כ-CAD Manager QA/QC במגה פרויקט שהולך וקם בגוש דן ולא מעט תובנות בהקשר של הפרויקט יוצרות נדבך נוסף של ידע בסביבת CAD Standards בפרט ו-CAD Management בכלל.
ואז, שמעתי קול פנימי שאמר לי:

"הגיע הזמן שלך, להעביר את זה הלאה"
שמעתי לקול הפנימי, מיד לקחתי דף ועפרון, עט ונייר והתיישבתי לכתוב סילבוס מעודכן לקורס CAD MASTER
גם אני רוצה להיות CAD Manager (ו/או AutoCAD Super User)
שמיועד למשתמשי תכנה מנוסים עם "ברק בעיניים" שאוהבים לתת שירות, להתייעל ולקחת אחריות על האיכות של כל השרטוטים היוצאים מהארגון בו הם עובדים.

הקורס נעשה בשיתוף פעולה עם SAF ובמקום Webinar היכרות, החלטתי להזמין את כל מי שמרגיש כשייך לקהל היעד ל-2 השיעורים הראשונים בקורס בחינם – בואו להיות אורחים שלי על חשבוני!

להרשמה לשיעור הכפול ב 09:00 בבוקר - לחצו כאן
להרשמה לשיעור הכפול ב 20:30 בערב - לחצו כאן


מתנה מיוחדת לנרשמים! לאחר ההרשמה נשלח אליכם למייל:
סרטון הדרכה (12דק') על שיטות מתקדמות ליצירת קבוצות בחירה

אז מה יש לנו בקורס?

ההיקף:
מודולים – 52 מפגשים יומיים ויומיומיים (בימי א' עד ה') בני 30-40 דק' – נמשך כחודשיים וחצי.
CAD MASTER – קורס מקוון יומיומי

סילבוס בראשי פרקים:
מודול 1# 
 | מכיל Sessions 5  | נושא: יישור קו בידע בסביבת AutoCAD בפרט ובסביבת CAD בכלל.

מודול 2#  | מכיל Sessions 5  | נושא: CAD Standard(s).  מהו הדור החמישי (5G) של הסטנדרט?

מודול 3#  | מכיל Sessions 5  | נושא: איך תיצור סביבת עבודה סטנדרטית – שמייצרת מידע סטנדרטי מלכתחילה?

מודול 4#  | מכיל Sessions 5  | ניהול פרמטרים בתכנה (SysVars) והטמעה בקבצים קיימים בלחיצת כפתור (חיווי אוט').

מודול 5#  | מכיל Sessions 10 | ניהול הפרוייקט(ים) בסביבת AutoCAD באמצעות הגיליונות של הפרויקט.  אוטומציה.

מודול 6#  | מכיל Sessions 3  | כל מה שרגיש לקני מידה – Annotative Features

מודול 7#  | מכיל Sessions 5  | תכנון פרמטרי בסביבת AutoCAD – אילוצים גיאומטריים ומידות פרמטריות.

מודול 8#  | מכיל SessionS 4  | חילוץ נתונים דינאמי מהקובץ הנוכחי, מקבצים נבחרים, מתיקיה או מ-Sheet Set.

מודול 9#  | מכיל Sessions 3  | מדוע כלים (Tools) עדיפים על פקודות ו-Features והקשר בין Tools ל-CAD Standard.

מודול 10# | מכיל Sessions 7  | אפיון ופתרון בעיות בסביבת AutoCAD.  הליכי Troubleshooting בAutoCAD

10 מודולים המחולקים ל 52 מפגשים מקוונים בשידור חי הכוללים:
צ'אט עם מענה לשאלות קצרות
תמיכה טכנית באמצעות דוא"ל בין המפגשים (בהקשר של התכנים הנלמדים)
תשובות לכל השאלות הרלבנטיות תפורסמנה בפורמט Video
גישה 24/7 להקלטות של כל ה-Sessions (לפי התקדמות יומית)
כ-25 שעות תוכן ב-Video להרחבה/הסברים אלטרנטיביים ועוד 60 דק' "אחד על אחד" להטמעת החומר הנלמד
תכנים דיגיטליים נוספים: בתום כל מודול יתפרסם פרק ב-eBook של הקורס קבצי תבנית (templates) מגוונים קבצי תוכן (להכנת ספריית תוכן) קבצים לתרגול

הקורס נעשה בשיתוף פעולה עם SAF ובמקום Webinar היכרות, החלטתי להזמין את כל מי שמרגיש כשייך לקהל היעד ל-2 השיעורים הראשונים בקורס בחינם – בואו להיות אורחים שלי על חשבוני שבהם תלמדו:

מתוך מודול #1

Session #1: 
* שירטוט סוּפֶר מדויק במחיר של סקיצה:

לימדו מהו Best Practice Linework: מצב ה-Tray, שחיטה בפרמטרים, שימוש באילוצים ושימוש בלעדי
ב-Polylines.
כיצד להפוך סקיצה לשרטוט ראוי לשמו.
אחזור מידע גאומטרי קיים בהקשר של דיוק מירבי.
* מדוע בחרתי לעשות שימוש ב-Polyline ולא בקו או קשת?
כל הסיבות.
טכניקות שונות לעריכה של Polylines – שימוש מושכל ב-Polyline.
ניצול אופטימלי של המידע המובנה ב-Polyline.

Session #2:
* שימוש חובה בכלים היוצרים "אפקט דומינו" דוגמה: Named View:
נהלו את קנה המידה ,(Annotation Scale) מערכות צירים (UCS), קונפיגורציה של השכבות.
היפכו כל שרטוט עבודה ל-Reference File במסגרת Sheet Set
* פקודות ו-Features מסוג Multiple:
עבודה עם Multileaders
Multiline Attributes
PEDIT עם אופציה Multiple
* Blocks:
דינמיקה מינימליסטית ועבודה עם ה-Block Editor
תנאי שימוש ראויים בעבודה עם Blocks
פתרון קונפליקטים בין Blocks

ה-double session – החינמי – יעשיר את הידע שלכם ואני תקווה כי "יפתח לכם את התיאבון"
הבטיחו את מקומכם בשני השיעורים הראשונים בחינם!
עליכם להחליט רק אם אתם רוצים להשתתף במפגש שיתקיים בבוקר או בערב.
המפגשים יתקיימו ביום שני 28/6 ב 09:00 בבוקר או ב 20:30 בערב
שני המפגשים זהים וכל אחת מהם מכיל את אותו התוכן (שני השיעורים הראשונים מהקורס), אין צורך לקחת חלק גם בבוקר וגם בערב, יש לבחור מועד אחד בלבד.
כל מפגש יערך כשעה וחצי

להרשמה לשיעור הכפול ב 09:00 בבוקר - לחצו כאן
להרשמה לשיעור הכפול ב 20:30 בערב - לחצו כאן

מתנה מיוחדת לנרשמים! לאחר ההרשמה נשלח אליכם למייל:
סרטון הדרכה (12דק') על שיטות מתקדמות ליצירת קבוצות בחירה

מה יוצא למשתתפי הקורס שמסיימים אותו בהצלחה?
* תוכלו לנהל את ה-CAD בפרויקטים ו/או במשרדי תכנון – במשרה מלאה/חלקית
* תוכלו ליצור (CAD Standards) בסביבת AutoCAD
* תוכלו לחסוך 20% מזמן העבודה על פרויקט (לפחות)תוכלו למזער את ההיתכנות לטעות אנוש ב-80% (לפחות)
* תוכלו לעמוד בקלות (ובכבוד) במבחן הסמכה בינ"ל של Autodesk
* תדעו כיצד לבנות סביבות עבודה ב-AutoCAD ולהפיץ אותם ברשתות מקומיות
* תוכלו לתת תמיכה טכנית ב-AutoCAD

כך תהיו CAD Manager - מנה"ל תיב"ם

תגובות