באר שבע היא לא פריפריה?

"באר שבע כבר לא פריפרייה" אומר ראש העיר שלה רוביק דנילוביץ' ומיד ממשיך את המשפט ומוכיח שהיא דווקא כן, "מרחק הנסיעה ברכבת בינה לתל אביב יתקצר בעתיד ל-35 דקות בלבד". 


הציטוט הזה נלקח מכתבה ב BizPortal המספרת על הקמתם של שני מרכזי בילוי ענקיים בעיר, 'סינמה סיטי' ו-'Yes Planet'. "העיר משרתת כיום למעלה מ-600 אלף מתושבי האזור" אומר ראש העיר "ובעתיד, עם מעבר בסיסי צה"ל לנגב, המספר יגדל משמעותית. בבאר שבע יש 8,000 סטודנטים שלומדים הנדסה, המספר הכי גדול בארץ, אך עד כה לא סיפקנו להם פרנסה איכותית, אנחנו נקים את הסיליקון ואלי של ישראל בעיר."


התוכניות של ראש העיר לפיתוח הן באמת מה שבאר שבע צריכה. אם העיר תצליח לעבור מסה קריטית של אזורי בילוי ותעסוקה היא תגרום לצעירים להשאר בה.

אבל תחבורה מהירה לתל אביב היא הבעיה ולא הפתרון!

לא נראה לכם הגיוני? עשו רגע תרגיל מחשבתי: נגיד שתל אביב תהיה מרוחקת מעיר הבה"דים 35 דקות ובאר שבע תהיה במרחק של 20 דקות. כמה מאנשי הקבע יגורו במרכז וכמה בבאר שבע? אני מזכיר שגם בן הזוג צריך עבודה... עכשיו בואו נחשוב על מצב של שעתיים נסיעה לתל אביב ו 20 דקות לבאר שבע. טוב, עכשיו ברור שכולם יגורו בעיר הדרומית. שעתיים לכל כיוון מבטל כל יתרון שיש לתל אביב על באר שבע.


קיצור זמן הנסיעה, הקטנת עלות הנסיעה בין תל אביב לבאבאר שבע היא לא פריפריה?ר שבע פוגעת בהתפתחות העיר, לא תורמת לה.


* בתמונה - רוביק דנילוביץ' (ויקיפדיה)

המאמר באדיבות

תגובות