
מחקר חדש של הבנק העולמי מצביע על מספר גורמים אשר צריכים לבוא לידי ביטוי בתכנון המוסד החינוכי, בניהם:
– בתי ספר קטנים יחסית וכיתות קטנות יחסית שאינן עמוסות וצפופות מדי
– תאורה טבעית , בקרה על איכות האוויר, האקוסטיקה והטמפרטורה
– חלונות גדולים בגבהים שונים כדי לאפשר אוורור
– קשר לטבע באמצעות מבטים החוצה, שימוש בחומרים טבעיים וחללים ללמידה
– חללי למידה מותאמי גיל אשר מציעים חוויות למידה משתנות וגמישות
– גירויים מתונים למשל באמצעות שימוש בצבע.
כמו כן, המחקר מתייחס לתהליכי התכנון הפיסי של מוסדות חינוך וממליץ לערב בהם בעלי עניין מהקהילה וכן לייצר דיאלוג מתמשך בין מתכננים, מחנכים ומעצבים, כאשר כל אחד מהם מביא את המומחיות המקצועית שלו ותורם להשבחת הפרויקט. בראייה צופה פני עתיד מציע המחקר לתכנן מבנים בעלי גמישות מרחבית אשר יוכלו לתמוך בשינויים פדגוגיים ודמוגרפיים עתידיים.
לקריאת המחקר המלא לחצו כאן
באדיבות אתר המועצה הישראלית לבנייה ירוקה