איטליז ביקנעם

איטליז ביקנעם
מעדני בשר הינו איטליז ותיק באיזור התעשיה ביקנעם, המנוהל על ידי משפחת מזרחי מזה שנים. גם העובדים וגם המשפחה המנהלת את המקום מעניקים יחס אישי וחם אל כל לקוח והאיטליז מרגיש, מיד בכניסה אליו, כמו בית.

האיטליז שינה מיקום לחלל גדול יותר בשל מעבר למקום גדול יותר ופתיחת מפעל בשר גדול.

הקונספט של האיטליז נולד מהבעלים שלו, עובד מזרחי, ומדרך ניהולו את המקום: ניקיון בלתי מתפשר ומשפחתיות!
וכך נוצר קונספט ה"שוק"!

כשאנשים באים לשוק, כך זכור לי מילדותי בביקורים בשוק התקווה, הם מיד מרגישים בבית. ההליכה בשוק, ברכות השלום ההדדיות, היחס האישי, ההיכרות המיידית של באי השוק את המוכרים ולהיפך. כל זה הזכיר לי את הכניסה הנעימה לאיטליז של עובד.

התכנון:
המעברים תוכננו להיות רחבים ונוחים למעבר כמו כן, שיהיה מקום להמתנה מול המעדניות. מעדניות האיטליז חולקו לשני איזורים עיקריים: ממכר בשר וממכר דגים לפי נהלי משרד הבריאות. מאחורי המעדניה יש עולם ומלואו של: אריזה, שקילה, ניקוי על המשטח ושימוש בכיור, שימוש בנייר ושקיות ולכן יש חשיבות למקם את האביזרים במקומות המדויקים בכדי שהעבודה תהיה מהירה ונוחה.

מוצר נמכר נוסף הם "הקפואים". באיטליז של עובד יש מקררים גבוהים המציעים מוצרים קנויים שמשמשים כמוצרים משלימים לבשר כמו צ'יפס וכדומה. במקררים הנמוכים (במרכז) ישנם מוצרי בשר ממפעל המבשר, ארוזים וקפואים במידה הנכונה לקנייה. הסיבה שהם "נמוכים" היא נוחות של המשתמש וכמו כן- הם נמצאים במרכז האיטליז וניתן להסתובב/לראותם/לקנותם ב- 360 מעלות וזה מאוד נוח.
יש חשיבות בהבדל בין מקרר גבוה למקרר 360 מעלות גם במיקומים וגם בסוג המוצרים שנמכרים בו. התיכנון היה לשים "על הקיר" מקררים שמוכרים מוצרי מדף ובמרכז (בלב) האיטליז את המוצרים שמיוצרים במפעל הבשר.

מיקום הקופה תוכנן בכניסה לאיטליז אך מצד שמאל. למה?
1. הקופאית צריכה את קשר העין עם באי האיטליז, עם כל חלל המכירה (לסייע בעת הצורך), עם העובדים במעדניות ועם הכניסה/יציאה למפעל הבשר.
2. ללקוח שנכנס יש "נטייה" ימינה בקנייה ולכן הקיר הימני נחשב כ"קיר כוח" ועליו מוצגים המוצרים החשובים בצורה המיטבית והנוחה ביותר. התכנון היה שלקוח יגיע "וישלים סיבוב" שבסופו נמצאת הקופה. לצורך ההעמדה של המוצרים הוכנה סכמת תעבורה בחלל והקופה מוקמה במקום הכי אטרקטיבי מהבחינה הזו ומבחינת סעיף מספר 1.

שטח הקופה רחב ונוח להנחה של שקיות המוצרים (הכבדים מאוד) ולהמתנה לסיום החשבון.
תכנון קו הקופה נעשה בהבנה מדויקת של עבודת הקופאית והרגלי מכירה טובים שנרכשו והוטמעו אצלם עם השנים.

מוצרים חשובים לא פחות הם התבלינים, רטבים, פירורי לחם וכדומה שמהווים עבור האיטליז את הצבעים הנעימים לעין. האיחסון שהלקוח קנה היה מידוף של מאפיה שנסגרה. ראינו הזדמנות פז לקחת מוצר שבדר"כ רואים במאפיה אל האיטליז והוא התאים כמו סינטה ליין אדום: המידוף אוורירי ולא עמוס, בגובה עין/יד ומוקם על הקיר הימני של האיטליז - "קיר הכוח". לידו מוקמו מידופים נמוכים מברזל שחור ושימוש בעץ OSB בשיפוע להצגת המוצרים בצורה נגישה כמו בשוק. הציבעוניות של התבלינים, הרטבים והמוצרים הנלווים יוצרים את הציבעוניות של קונספט השוק.


מוזמנים לבלוג שלי לראות וידאו של איך מכינים את האיטליז ליום צילומים: "שעתיים בחצי דקה" zehavitke.co.il
קצת קרדיטים:

קודם כל לאלינה פיירמן שבשיתוף פעולה הדוק, יחד תיכננו את האיטליז ועיצבנו אותו כאילו היה שלנו.

בעלי מקצוע וספקים:
נגרות: נגרית ים עיצובים, יקנעם.
מסגרות: אבי, יקנעם.
פרחי משי ואביזרים משלימים: אורבניקה, קרית טבעון

וללקוח: עובד מזרחי וזהבה מזרחי - לקוחות מהירי החלטה, מדויקים ומקסימים לעבודה מולם. תענוג!

מציגי הפרויקט

תגובות