יואב רוטשילד

העובדה שתמיד חייתי בעיר, טיילתי הרבה בערים בעולם והן ריתקו אותי וכן הרקע שלי בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה הביאו אותי להתעניין בתחום התכנון העירוני מלכתחילה. לימודי הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה העניקו לי את היכולת לאמץ נקודת מבט ביקורתית כלפי הסביבה, להטיל ספק במה שנחשב כ"מובן מאליו" ולשאול שאלות לגבי איכות החיים של הסובבים.מעבר לקורסי המבוא בתואר הראשון, לקחתי מספר קורסי בחירה: "סוציולוגיה של העיר", "גיאוגרפיה עירונית" ו"משפט וחברה".  הבחירה בנתיב הזה הביאה אותי לחשוב באופן שונה על המרחב העירוני, מכאן גם התחלתי להתעניין בתחום התכנון. התואר השני בתכנון ערים ואזורים בטכניון סיפק לי את הידע והכלים הבסיסיים בתכנון ערים ואזורים. 


מעבר לקורסי החובה של התואר התמקדתי בקורסים שעסקו בנושאים חברתיים כגון: שיתוף ציבור בתכנון, תכנון עבור ילדים, תכנון וחברה אזרחית, פיתוח בר קיימא קהילתי ומדיניות חברתית ותכנון.

במסגרת שלושת ה"אולפנים" בתואר השני הייתי חלק מצוות שכתב שלוש תוכניות:

 1- תוכנית מדיניות לעפולה 2030: "עפולה עיר ירוקה"

  2- תוכנית לפיתוח שכונת בת גלים 2030: "בת גלים- שכונת גולשים"

 3.תוכנית אב לישראל 2050: "ישראל-המדינה העברית  2050".

האולפנים וההתנסות בכתיבת תוכניות אלו תרמו לי רבות ולמרות השוני ביניהן, בשלושתן נעשה ניסיון  אמיתי להטמיע שיקולים חברתיים בתכנון.


לאחר הלימודים עבדתי כשנה במינהל מקרקעי ישראל, מחוז תל אביב במחלקת מיפוי ומדידות, שם התלמדתי בתוכנות GIS  ו-  AutoCad ולמדתי על ההתנהלות בממ"י (רמ"י). לאחר מכן עברתי לירושלים והתחלתי לעבוד כמתכנן אורבני קהילתי בשתי שכונות: רמות אלון ותלפיות מזרח וארנונה הצעירה, שם אניעובד עד היום.