חיפוש - סימבולים / בלוקים , חדשות , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , כתבה |1| - דף 4
לא מצאת? פשוט חפש.
-
בר אוריין זכו בתחרות לגשר בבאר שבע
7.12.11האדריכלים גידי וטל בר אוריין, בשיתוף משרד מהנדסים רוקח-אשכנזי זכו בתחרות סגורה לתכנון גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים באורך 180 מטרים בבאר שבע. כתבה ב Xnet מציגה את הגשר וראיון קצר עם המתכננים, ובמגזין ArcHeb מוצגות גם תוכניות וחתכים. הגשר שתוכנן אמור לקשר בין תחנת הרכבת שבאוניברסיטה לפארק הטכנולוגי המוקם כעת בסמוך. "הסכמה ההנדסית והעיצובית של הגשר מושתתת על ארבע קשתות פלדה המתעקלות ומתפתלות, ויוצרות ביניהן שתי 'עיניים' מרחביות", מסביר בר אוריי... -
אקולוגים במקום אדריכלי נוף
12.12.11האם המגמה האקולוגית במוסדות התכנון דוחקת את מתכנני הנוף מההחלטות החשובות בפרוייקט? כתבה בדה-מרקר מציגה את הקונפליקט שנוצר בין אדריכלי הנוף שרוצים לעצב ולשפר שטחים פתוחים ובין האקולוגים המנסים להקפיא את הקיים. גן השלושה (הסחנה), פארק אשכול והסנטרל פארק בניו יורק, אלו הן דוגמאות למקומות בהם הנוף נראה טבעי אך הוא מתוכנן כולו. טיפול אינטנסיבי כזה בגנים הולך ופוחת בשנים האחרונות ובכתבה מעלה האדריכל זאב מרגלית את האפשרות ש"תם עידן עיצוב הנוף בגני... -
איקיאה, קיקה, דיזיין סנטר... ועכשיו one עם הרבה אש
31.10.11כתבה בדה-מרקר מציגה לנו את הקרב הלוהט בין מרכזי העיצוב השונים, המקומות בהם עמישראל צורך את הרהיטים שלו ומקבל רעיונות לעיצוב פנים. כעת נכנס שחקן רביעי למגרש - One Design Center בראשון לציון והוא מצטרף לדזיין סנטר המוכר ברמת גן ולאיקיאה וקיקה. על פי הכתבה מסתבר שהישראלים משנים לאחרונה את התייחסותם לעיצוב הפנים. הם מתעניינים יותר בנושא ומוכנים לנסוע ולהשקיע כסף בבחירת הריהוט בבית משבעבר. ב One Design Center החליטו בעקבות זאת לספק ללקוחות שירות י... -
כנפו קלימור יתכננו את הקמפוס האקדמי באשדוד
6.03.12משרד כנפו קלימור נבחר להחליף את חיים דותן בתכנון הקמפוס האקדמי באשדוד, כך מגלה לנו כתבה ב"הארץ". כנפו קלימור התמודדו על הפרויקט בתחרות סגורה מול ארבעה משרדי אדריכלים. העירייה כבר קיימה בעבר תחרות לתכנון הקמפוס בה זכה חיים דותן, אולם בשל גיבוש הקונספט החדש לרובע כולו הוחלט לסגת מהתוכנית.* בתמונה הראשית - הדמיית מבנה הקמפוס. ה.צילום: הדמייה: כנפו קלימור אדריכלים על פי ההצעה שזכתה הקמפוס החדש יתבסס על עקרונות של בנייה ירוקה ואמור לספק כ-50% מתצרוכת ... -
מי מעצב בכוונה כדי לבלבל?
29.01.12עידוד הדחף לרכישה באמצעות בלבול אינו המצאה של איקאה אבל אין ספק שהם מומחים בו. כתבה מרתקת של גל מור ב"חורים ברשת" מציגה הרצאת וידאו ובה מסביר אלכס פן, פרופ’ למיחשוב ארכיטקטורה באוניברסיטת קולג’ לונדון, את ההגיון מאחורי השיגעון.חנויות איקאה מתוכננות בקפידה באופן שגורם לכך ש-60% מהרכישות של קונים בחנות לא היו מתוכננות מראש. הבלבול המכוון הזה מתסכל, אך הוא גם נועד במכוון לפתוח את ארנקי הקונים, מסביר פרופ’ פן. אלה הן מלכודות קונים מתוכננות בקפידה ש... -
אותנטיות באה עם ג'יפה וכאוס
25.04.12...העולם שלה מעדיפה את העולם הלא לגמרי מסודר ומאורגן על התכנון החונק והחונט. "אותנטיות באה עם ג'יפה וכאוס והעירייה רוצה לעשות סדר בכאוס. צריך לתת לדברים לעבוד מעצמם, המחיר הוא שלא יהיה כל כך נקי ומסודר, אבל לכאוס יש קסם והוא נותן תמורה."מירב מורן הכתבת מביאה את הדברים בלי פרשנות אבל שוב ושוב יודעת כנראה לשאול בדיוק את מה שצריך ולבחור את המרואיינים הנכונים. הצילום כאן של אורית פנחס צולם על ידי הצלמת עינת לברון.כתבה מומלצת מאד... מאד. קליק כאן לקריאה. -
האם הם דומים?
14.02.13לפני מספר שבועות שלח האדריכל חיים דותן מכתב ובו טענה כי היכל התרבות המתוכנן בנהריה יותר ממזכיר את המבנה שתיכנן הוא באשדוד, כך מגלה לנו כתבה ב ynet. את הפרויקט הצפוני תכנן האדריכל אריה דרור המכחיש העתקה או השראה.דותן אומר בכתבה ""אני לא צריך להגיד דבר על המקרה. מי שצריך לשפוט זה הציבור: יש שני בניינים, זה שבנוי באשדוד וזה שהוצג לפרסום באתר של עיריית נהריה. הציבור צריך לשפוט אם זו העתקה, או שמדובר בבניין אחר".דרור התייחס לנושא בתגובה לאקונית: "אדרי... -
בוקר רע על פלורנטין
13.01.13...ראשון לציון אנחנו רואים עסקים ותיקים שקורסים בכל תחום שהרשתות הגדולות נכנסות אליו", אמר בכתבה מוטי מורד, יו"ר פורום ראשל"צ של עמותת מט"י לטיפוח יזמות עסקית, שבמימון משרד התמ"ת. "אזורי המסחר בראשון הצטמצמו מאוד. רחוב הרצל, שפעם היה המסחרי ביותר, כמעט התרוקן, והכל הצטמצם לאזור רוטשילד מול המדרחוב, שגם שם קשה. בתחומי המסחר שקשורים להלבשה, חומרי ניקוי, תמרוקים, כלי מטבח ודברים כאלה כבר לא מגיעות אלינו בקשות לעזרה בפתיחת עסק".כתבה עצובה בגובה העיניים. -
תדפיס לי בניין
23.01.13כתבה בניוזגיק מספרת לנו על ניסיון להדפיס בניין שלם במדפסת תלת ממדית. אם לא היו חסרים לנו בניינים ראוותניים כשאפשרויות התכנון פגשו את המחשב, עכשיו נקבל את כולם כשגם אפשרויות היצור יהפכו ל"אם אתה יכול לחשוב על זה, אני יכול לבנות את זה".האדריכל ההולנדי Janjaap Ruijssenaars, מחברת Universe Architecture באמסטרדם תכנן בניין המבוסס על טבעת מוביוס, בנוי כמקשה אחת ויודפס במדפסת 3D. הרעיון הוא להדפיס את הבנייה בחלקים ואז לחבר אותם יחדיו בכדי ליצור פיסה שלמ... -
היכל התרבות יבנה – רכטר אדריכלים
26.09.11הומור באדריכלות הוא מצרך נדיר, במיוחד במשרדים הגדולים. משום כך נעים מאד להתקל בו בתכנון של היכל התרבות החדש של יבנה. האדריכל ערן טמיר - טאוויל לוקח אותנו לסיור בהיכל התרבות שנבנה על ידי האדריכל אמנון רכטר. בכתבה שפרסם במגזין עיתון העיצוב, ערן מנתח את המבנה ומציג אותו על מעלותיו וחסרונותיו. ערן כותב "בתקופה הפוסט-מודרנית של יעקב רכטר, שבוטאה בתכנון משכן אומנויות הבמה בתל-אביב, ניכרת רצינות רבה בניסיון ליצור מערך של חללים עירוניים ורמזים לסמלים... -
דיור בר השגה... למכוניות
11.01.12יואב לרמן כותב בבלוג שלו כתבה שיכלה להיות מאד משעשעת אם היא לא הייתה כזו עצובה. "יש כבר הרבה דיור בר השגה" הוא כותב, "אבל הוא לא מיועד לאנשים". בניגוד ליחס של הממשלה לדיור הרי שהיחס לחנייה שונה לגמרי, כאן יש פיקוח, כאן בונים עוד ועוד. "האנשים יכולים להילחם ולהיאנק תחת עול הדיור, אבל למכוניות מגיע פיקוח על מחירים וחנייה מוזלת, פשוט כי הן מכוניות ולא בני-אדם"."זה אינו המקום היחיד בו מגורי מכוניות מקבלים סבסוד בעוד שמגורי אנשים מסופקים במחירי שוק לכ... -
"האופנה של מגדלי המגורים הורסת את הרחוב"
7.09.11...עצה לשימור אתרים. "כשהחברה הישראלית מדשדשת היום, גם האדריכלים הם חלק מזה" אומר מנדל בכתבה, "רובנו כותבים על השלט בכניסה למשרד 'אדריכלים ובוני ערים', אבל איזו השפעה יש להם על מה או איפה בונים? זה נסגר מעליהם ולא שואלים אותם אפילו. אנחנו השרטטים"... "אני משלם את המחיר בגלל הפה הגדול שלי. מפני שאני מעביר ביקורת על המגדלים, אף קליינט לא דופק אצלנו על הדלת שאבנה לו מגדל." כתבה מעניינת ומומלצת. *תמונה - מיכאל יעקובסון, תנאי שימוש ויקיפדיה. -
מטאלי קראסה והישן החדש
31.05.11כתבה ב"הארץ" מציגה ראיון עם המעצבת הצרפתיה מטאלי קראסה השותפה בתערוכה העכשווית במוזיאון חולון לעיצוב - "הישן החדש, עיצוב בהווה מתמשך". העיצובים של קראסה מאופיינים בדרך כלל בצבעוניות רבה ובמשחקיות. "כשהייתי צעירה נעלבתי כשהיו אומרים לי שאני עושה דברים משחקיים, כי חשבתי שמתכוונים למגוחכים", היא אומרת בכתבה. "מבחינתי, מדובר במשהו אופטימי, בכך שהבית יכול להיהפך למגרש משחקים, שמאפשר אינטראקציה בין מי שגר בו לבין מי שבא לבקר בו, משהו שמאפשר שינוי." ... -
הבית הפרטי של חתן פרס ישראל לעיצוב
30.03.11כתבה בבנין ודיור מאפשרת הצצה לביתו הפרטי של חתן פרס ישראל לעיצוב דן ריזינגר. רובנו מכירים לפחות חלק מעבודותיו של ריזינגר - מסמלי הביטוח הלאומי, התיאטרון הלאומי הבימה, טמבור, אל על, תחנות הדלק הירוקות-אדומות של דלק ואריזות התרופות של טבע. השימוש הייחודי של ריזינגר בצבע היה אחד מנימוקי השופטים שהעניקו לו את פרס ישראל: "על רקע של מציאות רב לשונית ורב תרבותית בולטת עבודתו היצירתית והמחדשת של ריזינגר המטעימה בתוכה שפות חזותיות שונות. גישתו הישירה ...