חיפוש - חדשות , אבן , חתו |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
הפקולטה לארכיטקטורה בטכניון חוזרת למשכנה המקורי
30.03.16...מעבדה לפיסיקה בקומה הראשונה, אודיטוריום בקומה התחתונה וחדר התייחדות עם הנופלים, בו פורסמו הישגיהם. הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון היא אחת משתי המחלקות הראשונות שנפתחו בטכניון. ב-6 בפברואר 1925, 13 שנים לאחר טקס הנחת אבן הפינה (שהתקיים ב-1912) נחנך הטכניון עם שישה מורים, 16 תלמידים, שתי מחלקות (ארכיטקטורה והנדסה אזרחית) ושבעה מבנים, שרק אחד מהם שימש ללימודים. עד 1953 שכנו כל הפקולטות של הטכניון בבניין ההיסטורי, אך ב-1965 עברו רובן למתחם ה... -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12... עדה כרמי עצמה, חלק מהשיח הפנימי שאדריכל מנהל בינו לבין עצמו בזמן התכנון ולמעשה כמעט ולא נוגע כלל למשתמש בבניין. אבל גם אם נעבור לדיון ברמה המוחשית אין ספק שלכרמי שפה מובחנת. חצר פנימית, חלונות צרים וגבוהים, שימוש בחומר כבד (אבן / בטון) בשילוב עם קירות מסך, ניקיון מצבע כמעט לחלוטין ועוד.שפה אישית או חיקוי עצמיהטוקבקים לכתבה מציגים השקפה שאומרת "ראינו כבר": מבחינתי כל המבנים בתכנונה של כרמי נראים אותו דבר!! (...) היכן היצירתיות!? החידוש?! בעיני, ל... -
הקניון הכי נמוך בעולם
3.12.12...ור בים המלח הוא יחווה רק טבעיות סביבתית מושלמת, טועה. בעוד שנתיים וחצי, בהשקעה של מאתיים מיליון ₪, בתכנונם של האדריכלים במשרד יסקי, מור, סיון, יבנה, נחשו מה, קניון, עוד קניון (לא זה שבטבע), שיהיה עטוף בלוחות מתכת בוהקת, בפסי אבן חתוכה שנחתכו באמצעות מכונת חיתוך מדייקת, בקווים ישרים שיקיפו אותו מכל צדדיו ובעיקר, בסדיני זכוכית מנצנצת שיעטפו אותו". "מה לקניון הזה ולים המלח?!" שואל מטלון, "קשה, או בלתי אפשרי לתכנן "קניון" שיתאים מבחינה אינטלקטואלית ל... -
עבודת צוות - תערוכה
5.07.13...ה לתכנון הספרייה הלאומית בירושלים משנת 1957, פרויקט אותו ביצעו בסופו של דבר בשיתוף עם אדריכלים נוספים, כבר ניכר האימוץ המלא של השפעות מודרניסטיות פוריסטיות. אלה השתכללו לכדי שפה אדריכלית ירושלמית מקורית שהתבטאה באופן השימוש באבן החיפוי ובחלוקת מסות ייחודית. דוגמאות לתקופת יצירה זו ניתן למצוא בבניינים כמו בית אלישבע, בית קרן הביטוח לפועלי הבניין, בית תרבות העמים ובית גיורא.במקביל, באותה עת כבר באים לידי ביטוי בעבודת המשרד ניצני הברוטליזם, סגנון שה... -
מונוטוני, משעמם, צפוי וחדגוני
14.02.11... בחלקו התחתון שימוש נכון בחומר ולא בצבע. מבחינתי יש הבדל עצום בין בחירת צבע לבחירת חומר. אם בחרתי לחפות משהו בעץ אז הבחירה היא בעץ ולא בגוון חום. גם המשתמשים מרגישים "עץ" ולא "חום". אותו הדבר עם אלומיניום, זכוכית, בטון חשוף, אבן חברון, שיש ורונה, לבני שמוט, אבני בזלת - לכולם צבע אבל בכולם המשתמש מקבל את הרושם של החומר יותר מאשר את הצבע. בבנינים האחרים, כמו במרכז הלב באיכילוב השימוש בצבע האדום הוא נקודתי ונועד ליצור נקודת משיכה דווקא על רקע מו...







