חיפוש - בינוי ערים , בית פרטי , ציבורי |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
העיר והקניון
4.06.13...כותב מיכאל יעקובסון ב Xnet, "כל תוספת של קניון מסייע בשקיעת חיי הרחוב והמסחר המקומי". פתיחת הגרנד קניון החדש בבאר שבע "מייצגת מדיניות עירונית לא ברורה. פיתוח שדרות רגר בכניסה הצפונית לבאר שבע מרמז אולי על רצון לפתח את המרחב הציבורי הפתוח, אך הזנחת השוק העירוני, פיתוח מעגלי התנועה באופן מוגזם (שנועדו למכוניות ולא לבני אדם) ופיתוח הקניון החדש הם מהלכים שמעודדים את התפוררות המרחב העירוני כזירה אזרחית חופשית ונגישה לכולם".אנחנו האדריכלים מרגישים פעמי... -
האם הזוועה התכנונית של תמ"א 38 תחריף?
22.10.12...בעיה לאומית, נפתור אותה מכסף פרטי ולא ציבורי. לכאורה זה טוב ויפה אלא שתמורת הכסף הפרטי פקידי האוצר מוכרים משהו, הם מוכרים את הזכויות השייכות לכולנו, את ההסכמות אליהן הגענו כציבור וגיבשנו בתכנית העיר. אם התושבים קבעו לעצמם שהעיר שלהם צריכה להיות מוגבלת ל 6 קומות, מי לעזאזל נתן להם סמכות למכור עוד 4 קומות מעל זה? בלי להתחשב במגבלות התחבורה, במספר בתי הספר והגנים או בכל התנגדות תושבים.תמא" 38 נולדה בחטא, חיה בחטא וכעת עוד רוצים שנאמץ את הממזר שנולד. -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12שלוש כתבות מעניינות דנות השבוע באחת הצרות הגדולות שמציבה לנו המכונית הפרטית - איפה לעזאזל שמים אותה? המכונית היא הרכוש הפרטי היחיד שמותר לנו לשים בשטח ציבורי ואנחנו מצפים מהעיר לספק לנו את השטח הזה על חשבונה כמובן.לחשוב מחדש על מגרשי החנייהנועם דביר מראיין ב"הארץ" את פרופ' ערן בן-יוסף, חוקר מאוניברסיטת MIT בקיימבריג' שכתב ספר בשם "ReThinking a Lot", על חייהם ודעיכתם של מגרשי החניה ועל דרכים אפשריות להמציא אותם מחדש כמוקד של פעילות חברתית ותרבות...