חיפוש - פרטי בנין , חדשות , ממק , פר , תחבורה |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תחבורה היום ומחר-מקדמים תחבורה בת קיימא
13.06.16... העירוני והאיזורי.יום העיון יתקיים ברמת הנדיב.מטרתו היא לגרום לנציגי הרשויות להכיר במרכזיות של תחנות הרכבת, לפעול להסדרה ולשיפורים תכנוניים בסביבות התחנה ולחזק את העבודה בין הרשויות המקומיות לבין שאר בעלי העניין.כל זאת כדי לשפר את הנגישות לתחנות הרכבת, ולעודד תושבים להגיע לתחנה באמצעי תחבורה חלופיים לרכב פרטי.ביום העיון ישתתפו נציגי רשויות מקומיות, מתכננים ויועצים.לחברי/עמיתי המועצה הכניסה היא ללא תשלום, אך מותנית בהרשמה מראש – לחץ כאן לבירורים נ... -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12...רחוב אינטנסיבי, קו 6 (כאן בתמונה הלקוחה מהבלוג) מתנהל במעגלים ומקושש נוסעים בשכונות הבנויות בצפיפות נמוכה. לרמן מדגיש את העובדה שאין למעשה דרך לייעל את קו 6. גם אם הקו יהיה חינם ויגיע כל דקה, המסלול שלו אינו מאפשר הגעה מהירה ממקום למקום.לדעתי לרמן מעט מפשט את העניינים ומשווה בין קו תחבורה ראשי וישיר (4) לקו איסוף או פיזור (6). הדרך לייעל את קו 6 היא לפצל אותו ולהשתמש ברכבי שירות קטנים ולא אוטובוסים. קל לפצל את הקו לקו מזרחי וקו מערבי אבל ניתן אפי... -
הנה באה הרכבת! תחבורה ציבורית בירושלים - 20:20:20
2.11.16...ר ספרא בניין 1 קומה 0פתיחה: מהנדס העיר ירושלים, שלמה אשכולמרצים:מהנדס דרור סופרו, ראש מנהלת הקו המהיר | רכבת כבדה- מבטים על הקו המהיר לירושליםמר זוהר זולר, משנה למנכ"ל תכנית אב לתחבורה | רשת הרכבות הקלות ושלבי יישומהאדר' איתי אהרונסון, שלמה אהרונסון אדריכלים | "סלי פרויקטים" במרחב תחנות הרכבת הקלהדיון בהשתתפות הקהל: מנחה אדר' אייל שער - עמותת האדריכליםההשתתפות ללא תשלום אך כרוכה בהרשמה מראש.המידע באדיבות אתר עמותת אדריכלים מאוחדים בישראל - להרשמה -
תכנית לנתיב תחבורה ציבורית על רכס הכרמל
28.10.12...יהנו מעדיפות ברמזורים. שני מקטעים מהציר יבוצעו במנהרות של כ 500 מטר בהם יסעו הרכבים הפרטיים כשהנת"צ עובר מעליהם.הכתבה סוקרת את הפרויקט ואת פתרונות החנייה שיוצעו לתושבים. תנועת הרכבים הפרטיים תואט עוד יותר משהיא כיום וההעדפה לתחבורה הציבורית בציר אמורה להיות משמעותית. יש לציין שבחיפה ציר הכרמל אמנם מרכזי אך השכונות "תלויות" עליו כמו ענבים על אשכול. יצירת תחבורה ציבורית מהירה לאורך הציר אינה מספיקה אם לא יסגרו גם "מעגלים קטנים" יעילים בתוך השכונות. -
כנס יום תחבורה ציבורית 2011
24.10.11... קרני, מנכ"ל מטרופולין ד"ר משה הירש, מנכ"ל רום הנדסת תחבורה12:45 מושב III – תחבורה והמחאה החברתית מנחה: גב' מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב יפו פרופ' יוסי יונה, אוניברסיטת בן גוריון, יו"ר משותף של ועדת המומחים למען צדק חברתי פרופ' דוד מהלאל, יו"ר תחבורה היום ומחר מר מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה14:00 ארוחת צהריים *ייתכנו שינויים ההרשמה לאירוע באתר: לפרטים: תחבורה היום ומחר – טל: [email protected] ,03–5660823 -
כנס תאוצת הבינוי ועתיד התחבורה בישראל
24.04.17...בר קיימא? כנס זה שאורחו הראשי הוא שר התחבורה והמודיעין, מר ישראל כץ, ידון בשאלות אלו במטרה להביא את הסוגיות התחבורתיות הבוערות לסדר היום של המתכננים ומקבלי ההחלטות. סדר יום:10:00 > פתיחה גב‘ תמר קינן, מנכ“ל תחבורה היום ומחר פרופ‘ חיים אבירם, יו“ר תחבורה היום ומחר 10:30 > דבר השר שר התחבורה והמודיעין מר ישראל כץ 11:30 > הרצאה: ד“ר יודן רופא, המחלקה לגאוגרפיה ופיתוח סביבתי, אוניברסיטת בן גוריון בנגב 12:00 > פאנל פיתוח מותאם תחבורה בת קיימא בהנחי... -
הכנס השנתי של איגוד ITS ישראל
9.06.16... בסיום כל מושב יתקיים סבב שאלות ודיון פתוח עם המשתתפים. כמו תמיד, מדובר בכנס מקצועי, המביא לשעריו מאות משתתפים ומשלב קהלי יעד מתחום התעשייה, האקדמיה, גורמי ממשל ושלטון מקומי, ארגוני תחבורה, יועצים, מהנדסים, יזמים, משקיעים ועוד רבים אחרים. למידע נוסף אודות הכנס לחץ כאן למחירים מוזלים בהרשמה מוקדמת לחצו כאן לפרסום בכנס (חסויות או דוכנים) ולמידע נוסף, יש לפנות לנילי בכתובת [email protected]המידע באדיבות אתר איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות בישראל -
מה קורה כשהנסיעה בתחבורה הציבורית בחינם?
6.11.12... לעשות - הוא אפשר בשנת 2001 שימוש בתחבורה בחינם. מה קרה מאז לעירו הקטנה ומה קרה לערים גדולות יותר שהולכות בכיוון? את זה מגלה לנו איל צאום בפוסט בבלוג שלו."המניעים להפיכת תחבורה ציבורית לחינמית הם ברורים" נכתב בבלוג, "הגדלת מספר הנסיעות וצמצום התנועה, שיפור איכות הסביבה, ייעול המערכת, שירות טוב יותר לתושב, עזרה לשכבות חלשות והחייאת אזורים בעיר. אבל מסתבר כי המהלך גם כמעט ושילם את עצמו בעצמו. 47% מנוסעי התחבורה כבר היו משתמשים בה מבלי לשלם, והכרטיס... -
קול קורא - הכנס השישי לתחבורה ותשתיות
20.12.17...רה ציבורית• תשתיות: כבישים, תעופה, נמלי ים.• בטיחות בדרכים• רכב אוטונומי• הסעת המונים• טכנולוגיות מתקדמות• פתרונות הנדסיים לסוגיות בתחום התנועה והתשתיות בנוסף, הכנס ייתן במה למחקרים בתחום ולהרצאות של חוקרים צעירים. תקצירים והצעות להרצאה יש לשלוח עד ליום 31.1.2018 לכתובת [email protected] יש להקפיד לשלוח תקציר תמציתי הכולל את שם ההרצאה והמרצה.לשאלות ופרטים נוספים:טלפון: 03-7524075 דוא"ל [email protected]:l -
סיור בתחנות רכבת ישראל - ללא תשלום
3.04.16ארגון תחבורה היום ומחר והמועצה הישראלית לבנייה ירוקה מזמינים לסיור בנושא תחנת הרכבת כצומת ליוממות בת קיימא.הסיור ייערך בתחנות בנימינה, קיסריה-פרדס חנה ותחנת הרכבת החדשה בנתניה, "ספיר".הסיור יעסוק בנושא תכנון סביב תחנות הרכבת וקישוריות לאמצעי התחבורה המזינים.מטרת הסיור היא לעורר דיון בנוגע להנחיות לתכנון תחבורה ציבורית.בסיור ישתתפו נציגי רשויות מקומיות, מתכננים ויועצים.ההרשמה לסיור ללא תשלום אך נדרשת הרשמה מראש באתר תחבורה היום ומחר.סדר יום לסיור ... -
חלליות נוחתות בנמל תל אביב
14.10.12...בתל-אביב מסתבר שחייבים כל פעם לאמץ טכנולוגיות לא מוכחות שנוטות להישאר בתחומי הפנטזיה וההדמיות", כותב לרמן. "הברווז הנוכחי הוא טכנולוגיית PRT Personal Rapid Transit, אמצעי תחבורה אשר מבוסס על פודים קטנים וחרישיים שמככב מאז שנות ה-60 בדמיונות אורבניים כאלה ואחרים, ואף פעם לא הצליח לפרוץ בגדול בשום מקום. (...) קשקוש מיותר שכזה לא נראה מאז הביצים של גוראל בחיפה. מילא ההקמה של השטות הזו, עלויות התחזוקה שיבואו אחר-כך והפירוק של המערכת יעלו לנו לא מעט". -
תחבורה, נת"צים ורחוב אבן גבירול
23.10.11האדריכל איתי הורוביץ כותב בבלוג שלו רשימה על תחבורה בכלל ועל נת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) אבן גבירול בפרט. עיקר הפוסט מלין על כך שהעיריה לא שיתפה את בעלי החנויות והדיירים ברחוב בהחלטותיה. על פי סוחר איתו דיבר הורוביץ, היקף הקניות ברחוב ירד בעשרות אחוזים יחסית לשנים שעברו. איתי מזכיר בבלוג שלו את העובדה שרחוב אבן גבירול רק סיים שיפוץ שפגע בעסקים בו ונזהר לכן מלקבוע מסקנות מוקדמות. נראה שהמסחר אמנם נפגע אבל האם זו אשמת הנתצים? השיפוץ? לי אישית יש... -
למי מועיל חיבור הפריפריה למרכז?
4.02.13...יחות פעילות כלכלית ממקום אחד למשנהו (...) חיבור ערים מרכזיות - בהן מתקיימת פעילות כלכלית ערה, תוססת וחזקה, לעיירות פריפריה - הנאבקות על הישרדות כלכלית, או לערים מנומנמות, עלול לשאוב את מעט המעיינות הכלכליים הפועלים באזור הפריפריה ולייבש אותם במקום להזינם". - - -מאמר מעניין, במיוחד הדוגמה של ניו-ג'רסי שהתנגדה ב 2007 לחיבור מנהרה חדשה אל ניו-יורק. פתרונות התחבורה אמנם מקלים על הגודש אך גם מקילים על עסקים לעבור למרכז החזק ולהחליש את המקום החלש יותר. -
לצופף את הערים ולספק תחבורה למרכז
27.07.11אלה הפתרונות שמציעה עמותת מרחב למצוקת הדיור המרימה את גל המחאה הנוכחי. בבלוג של העמותה פורסמו שני מאמרים המפרטים את הצעדים שצריכה לבצע הממשלה לדעתם. מרחב הוא הארגון היחיד בישראל כיום המתמקד בשינוי הסביבה העירונית ופועל לפיתוח מדיניות וכלים ליצירת שינוי. במאמרים מצטרפת התנועה למחאה הציבורית על מצב הדיור במדינת ישראל וטוענת שהמצב אליו הגענו, של מחסור בדיור סביר בערים בישראל, נובע מכישלון מערכות התכנון לאורך שנים. המאמר מנתח את הסיבות שהובילו למ... -
התחנה האחרונה בקו
17.02.13...חרות. תחנות האוטובוס הפכו עם השנים ממוקד תחבורתי ועסקי למפגע ולבסוף לפיל לבן ונטוש."הוויתור על תחנת אוטובוס בתוך העיר הוא מהלך משמעותי", כותב יעקובסון. "האם ראשי הערים מבינים מה הם עושים? (...) את התושבים שאינם מחזיקים ברכב פרטי וייאלצו לשלם יותר בזמן ובכסף כדי להגיע לתחנה המרכזית, זה בוודאי לא משרת".האם העתיד של התחבורה הציבורית בארץ באמת נמצא באוטובוסים? כיום בכדי לעבור מהפריפריה למרכז רק לרכבת יש עדיפות כתחבורה ציבורית. האם לא הגיוני אם כך לה...







