מה קורה כשהנסיעה בתחבורה הציבורית בחינם?

ראש עיריית שאטורו שבצרפת עשה מה שמעטים מראשי הערים המתמודדים עם מערכות תחבורה נכשלות היו מוכנים לעשות - הוא אפשר בשנת 2001 שימוש בתחבורה בחינם. מה קרה מאז לעירו הקטנה ומה קרה לערים גדולות יותר שהולכות בכיוון? את זה מגלה לנו איל צאום בפוסט בבלוג שלו.


"המניעים להפיכת תחבורה ציבורית לחינמית הם ברורים" נכתב בבלוג, "הגדלת מספר הנסיעות וצמצום התנועה, שיפור איכות הסביבה, ייעול המערכת, שירות טוב יותר לתושב, עזרה לשכבות חלשות והחייאת מה קורה כשהנסיעה בתחבורה הציבורית בחינם?אזורים בעיר. אבל מסתבר כי המהלך גם כמעט ושילם את עצמו בעצמו. 47% מנוסעי התחבורה כבר היו משתמשים בה מבלי לשלם, והכרטיסים המשולמים כיסו רק 14% מההוצאות. על ידי הגדלה קטנה של מס התחבורה על עסקים מקומיים גדולים, ובמקביל צמצום ההוצאות על הפקת כרטיסים, טכנולוגיות כרטוס והתשתית האנושית של מכירת כרטיסים, העיר יצאה מורווחת מהתחבורה הציבורית".


מחשבה מעניינת ומקורית.

תגובות