חיפוש - חדשות , נגר , פרט , תחבורה |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תחבורה היום ומחר-מקדמים תחבורה בת קיימא
13.06.16...ר במרכזיות של תחנות הרכבת, לפעול להסדרה ולשיפורים תכנוניים בסביבות התחנה ולחזק את העבודה בין הרשויות המקומיות לבין שאר בעלי העניין.כל זאת כדי לשפר את הנגישות לתחנות הרכבת, ולעודד תושבים להגיע לתחנה באמצעי תחבורה חלופיים לרכב פרטי.ביום העיון ישתתפו נציגי רשויות מקומיות, מתכננים ויועצים.לחברי/עמיתי המועצה הכניסה היא ללא תשלום, אך מותנית בהרשמה מראש – לחץ כאן לבירורים ניתן לפנות למרגרט בטל' 03-7365498 או במייל [email protected]הנכם מוזמנים לכנס ”מק... -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12...ת העניינים ומשווה בין קו תחבורה ראשי וישיר (4) לקו איסוף או פיזור (6). הדרך לייעל את קו 6 היא לפצל אותו ולהשתמש ברכבי שירות קטנים ולא אוטובוסים. קל לפצל את הקו לקו מזרחי וקו מערבי אבל ניתן אפילו לפצל עוד. לקו (למשל) שיגיע מתחנת הרכבת במרכז הירידים לאזור עתידים יהיה ביקוש בטוח.אבל גם כך הנקודה שמעלה לרמן נכונה ובדרך כלל נזנחת. כשמתכננים את הערים לתחבורה פרטית ולא יוצרים בהן רחובות להולכי רגל, יהיה קשה מאד גם להקים בהן מערך של תחבורה ציבורית יעילה. -
הנה באה הרכבת! תחבורה ציבורית בירושלים - 20:20:20
2.11.16מפגש רביעי בסדרה 20:20:20עמותת האדריכלים והמרכז לעיצוב אורבני ירושליםמזמינים אתכם לסדרת הרצאותבנושא תכנון ועיצוב עירוני בירושלים20:20:20שלושה מרצים | 20 דקות כל אחד | אחת לחודשייםמפגש רביעי בסדרה:הנה באה הרכבת! תחבורה ציבורית בירושליםביום חמישי, בתאריך 03.11.2016, בשעה 18:00, בבית המודל, עיריית ירושלים, כיכר ספרא בניין 1 קומה 0פתיחה: מהנדס העיר ירושלים, שלמה אשכולמרצים:מהנדס דרור סופרו, ראש מנהלת הקו המהיר | רכבת כבדה- מבטים על הקו המהיר לירושלי... -
תכנית לנתיב תחבורה ציבורית על רכס הכרמל
28.10.12...יהנו מעדיפות ברמזורים. שני מקטעים מהציר יבוצעו במנהרות של כ 500 מטר בהם יסעו הרכבים הפרטיים כשהנת"צ עובר מעליהם.הכתבה סוקרת את הפרויקט ואת פתרונות החנייה שיוצעו לתושבים. תנועת הרכבים הפרטיים תואט עוד יותר משהיא כיום וההעדפה לתחבורה הציבורית בציר אמורה להיות משמעותית. יש לציין שבחיפה ציר הכרמל אמנם מרכזי אך השכונות "תלויות" עליו כמו ענבים על אשכול. יצירת תחבורה ציבורית מהירה לאורך הציר אינה מספיקה אם לא יסגרו גם "מעגלים קטנים" יעילים בתוך השכונות. -
כנס יום תחבורה ציבורית 2011
24.10.11... קרני, מנכ"ל מטרופולין ד"ר משה הירש, מנכ"ל רום הנדסת תחבורה12:45 מושב III – תחבורה והמחאה החברתית מנחה: גב' מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב יפו פרופ' יוסי יונה, אוניברסיטת בן גוריון, יו"ר משותף של ועדת המומחים למען צדק חברתי פרופ' דוד מהלאל, יו"ר תחבורה היום ומחר מר מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה14:00 ארוחת צהריים *ייתכנו שינויים ההרשמה לאירוע באתר: לפרטים: תחבורה היום ומחר – טל: [email protected] ,03–5660823 -
כנס תאוצת הבינוי ועתיד התחבורה בישראל
24.04.17כנס תאוצת הבינוי ועתיד התחבורה בישראל4 במאי 2017 | 10:00-13-30 | סינמטק, תל-אביבעד שנת 2040 יבנו בישראל 1.5 מליון יחידות דיור חדשות. אופי הבינוי והתאמתו לתשתיות התחבורה הציבורית, להליכה ברגל ולרכיבת אופניים, הוא שיקבע כיצד ייראה העתיד התחבורתי בדורות הבאים. מה יש לעשות כדיי לוודא, כבר היום, שעתיד זה יהיה בר קיימא? כנס זה שאורחו הראשי הוא שר התחבורה והמודיעין, מר ישראל כץ, ידון בשאלות אלו במטרה להביא את הסוגיות התחבורתיות הבוערות לסדר היום של ה... -
הכנס השנתי של איגוד ITS ישראל
9.06.16הכנס ה- 9 של האיגוד הישראלי למערכות תבוניות לתחבורה (ITS ישראל) יתקיים השנה ב- 15 ביוני 2016 בשעות 8:00 עד 16:30, במכללה האקדמית ת"א-יפו. השנה, יכלול הכנס 4 מושבים העוסקים בטכנולוגיה, תחבורה בעיר חכמה, בטיחות בתחבורה ותחבורה ציבורית. בסיום כל מושב יתקיים סבב שאלות ודיון פתוח עם המשתתפים. כמו תמיד, מדובר בכנס מקצועי, המביא לשעריו מאות משתתפים ומשלב קהלי יעד מתחום התעשייה, האקדמיה, גורמי ממשל ושלטון מקומי, ארגוני תחבורה, יועצים, מהנדסים, יזמים, מש... -
מה קורה כשהנסיעה בתחבורה הציבורית בחינם?
6.11.12ראש עיריית שאטורו שבצרפת עשה מה שמעטים מראשי הערים המתמודדים עם מערכות תחבורה נכשלות היו מוכנים לעשות - הוא אפשר בשנת 2001 שימוש בתחבורה בחינם. מה קרה מאז לעירו הקטנה ומה קרה לערים גדולות יותר שהולכות בכיוון? את זה מגלה לנו איל צאום בפוסט בבלוג שלו."המניעים להפיכת תחבורה ציבורית לחינמית הם ברורים" נכתב בבלוג, "הגדלת מספר הנסיעות וצמצום התנועה, שיפור איכות הסביבה, ייעול המערכת, שירות טוב יותר לתושב, עזרה לשכבות חלשות והחייאת אזורים בעיר. אבל מסתבר... -
קול קורא - הכנס השישי לתחבורה ותשתיות
20.12.17...רה ציבורית• תשתיות: כבישים, תעופה, נמלי ים.• בטיחות בדרכים• רכב אוטונומי• הסעת המונים• טכנולוגיות מתקדמות• פתרונות הנדסיים לסוגיות בתחום התנועה והתשתיות בנוסף, הכנס ייתן במה למחקרים בתחום ולהרצאות של חוקרים צעירים. תקצירים והצעות להרצאה יש לשלוח עד ליום 31.1.2018 לכתובת [email protected] יש להקפיד לשלוח תקציר תמציתי הכולל את שם ההרצאה והמרצה.לשאלות ופרטים נוספים:טלפון: 03-7524075 דוא"ל [email protected]:l -
סיור בתחנות רכבת ישראל - ללא תשלום
3.04.16ארגון תחבורה היום ומחר והמועצה הישראלית לבנייה ירוקה מזמינים לסיור בנושא תחנת הרכבת כצומת ליוממות בת קיימא.הסיור ייערך בתחנות בנימינה, קיסריה-פרדס חנה ותחנת הרכבת החדשה בנתניה, "ספיר".הסיור יעסוק בנושא תכנון סביב תחנות הרכבת וקישוריות לאמצעי התחבורה המזינים.מטרת הסיור היא לעורר דיון בנוגע להנחיות לתכנון תחבורה ציבורית.בסיור ישתתפו נציגי רשויות מקומיות, מתכננים ויועצים.ההרשמה לסיור ללא תשלום אך נדרשת הרשמה מראש באתר תחבורה היום ומחר.סדר יום לסיור ... -
חלליות נוחתות בנמל תל אביב
14.10.12יואב לרמן כותב בבלוג שלו על הפנטזיה לתחבורה הציבורית החדשה של תל אביב. הרכבת התחתית בהמתנה, הרכבת העילית בוטלה והנה מגיע אלינו, ישירות מ NASA ומסרטי המדע הבדיוני, רכב מונורייל קטן, חשמלי וקומפקטי שייקח אותנו מרידינג ועד... אמממ... לנמל תל אביב?"בתל-אביב מסתבר שחייבים כל פעם לאמץ טכנולוגיות לא מוכחות שנוטות להישאר בתחומי הפנטזיה וההדמיות", כותב לרמן. "הברווז הנוכחי הוא טכנולוגיית PRT Personal Rapid Transit, אמצעי תחבורה אשר מבוסס על פודים קטנים וח... -
תחבורה, נת"צים ורחוב אבן גבירול
23.10.11האדריכל איתי הורוביץ כותב בבלוג שלו רשימה על תחבורה בכלל ועל נת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) אבן גבירול בפרט. עיקר הפוסט מלין על כך שהעיריה לא שיתפה את בעלי החנויות והדיירים ברחוב בהחלטותיה. על פי סוחר איתו דיבר הורוביץ, היקף הקניות ברחוב ירד בעשרות אחוזים יחסית לשנים שעברו. איתי מזכיר בבלוג שלו את העובדה שרחוב אבן גבירול רק סיים שיפוץ שפגע בעסקים בו ונזהר לכן מלקבוע מסקנות מוקדמות. נראה שהמסחר אמנם נפגע אבל האם זו אשמת הנתצים? השיפוץ? לי אישית יש... -
למי מועיל חיבור הפריפריה למרכז?
4.02.13...רוב הפריפריה למרכז בהנחה שחיבור כזה תורם לשוויון בין תושבי הפריפריה לתושבי המרכז. האם טיעון זה משכנע, ולמי באמת מועיל חיבור הפריפריה למרכז במסילות ברזל? מאמר מרתק של עודד רוט במגזין אימגו מציג מחשבות אחרות בנושא."האם השקעות בתחבורה מאיצות את הכלכלה ומחוללות צמיחה כלכלית?" שואל רוט, "האם השקעות העתק בפיתוח רשת רכבות בין מרכז הארץ לבין היקפה ישפר את השוויון בקרב תושבי המדינה, יחזק את תושבי הפריפריה ויצמצם פערים חברתיים?"ובכן... לא בדיוק כפי שמספרים... -
לצופף את הערים ולספק תחבורה למרכז
27.07.11אלה הפתרונות שמציעה עמותת מרחב למצוקת הדיור המרימה את גל המחאה הנוכחי. בבלוג של העמותה פורסמו שני מאמרים המפרטים את הצעדים שצריכה לבצע הממשלה לדעתם. מרחב הוא הארגון היחיד בישראל כיום המתמקד בשינוי הסביבה העירונית ופועל לפיתוח מדיניות וכלים ליצירת שינוי. במאמרים מצטרפת התנועה למחאה הציבורית על מצב הדיור במדינת ישראל וטוענת שהמצב אליו הגענו, של מחסור בדיור סביר בערים בישראל, נובע מכישלון מערכות התכנון לאורך שנים. המאמר מנתח את הסיבות שהובילו למ... -
התחנה האחרונה בקו
17.02.13...חרות. תחנות האוטובוס הפכו עם השנים ממוקד תחבורתי ועסקי למפגע ולבסוף לפיל לבן ונטוש."הוויתור על תחנת אוטובוס בתוך העיר הוא מהלך משמעותי", כותב יעקובסון. "האם ראשי הערים מבינים מה הם עושים? (...) את התושבים שאינם מחזיקים ברכב פרטי וייאלצו לשלם יותר בזמן ובכסף כדי להגיע לתחנה המרכזית, זה בוודאי לא משרת".האם העתיד של התחבורה הציבורית בארץ באמת נמצא באוטובוסים? כיום בכדי לעבור מהפריפריה למרכז רק לרכבת יש עדיפות כתחבורה ציבורית. האם לא הגיוני אם כך לה...