חיפוש - תגובות , חדשות , מאמרים , סמל |1| - דף 5
לא מצאת? פשוט חפש.
-
עבודת צוות - תערוכה
5.07.13... הצטרף לבני הזוג נדלר האדריכל שמואל ביקסון כשותף. יחדיו תכננו את בניין הספרייה המרכזית ע"ש סוראסקי באוניברסיטת תל אביב, עליו זכו השלושה בפרס רוקח. הבניין הגושני הבנוי בטון חשוף, לו נוכחות דרמטית בקמפוס האוניברסיטה, הפך לאחד מסמליה של האדריכלות הברוטליסטית העושה שימוש בחומרי בנייה זמינים ופשוטים הנותרים חשופים. עם זאת, האלגנטיות והזרימה של הבניין ביטאו עידון וגישה מקורית למוסכמות של הברוטליזם. היכולת לעדן ולזקק את הברוטליזם, ניכרת גם בתיאטרון ירוש... -
ספריית החומרים פותחת את שעריה הווירטואליים
10.01.13...ולון ליצור, לקיים ולהוביל זירת עיצוב פעילה לבחינה והצגת חידושים בתחום העיצוב, בישראל ובעולם, תוך כדי הפיכתו לאחד ממובילי הדעה בזירת העיצוב הבינלאומית.לאתר הספרייה ביקוריםביקור (ליחידים) בחלל ההשראה והתצוגה של הספרייה כרוך בתשלום סמלי. ניתן לרכוש כרטיס בקופות המדיטק במקום. קבוצות המעוניינות להגיע לביקור בספריית החומרים, מתבקשות לעשות זאת בתיאום מראש. לכל שאלה ניתן לפנות לצוות ספריית החומרים. תודה, שירה שובלמנהלת ספריית החומריםמוזיאון העיצוב חולון -
מכה אנושה לחוכרים קרקעות חקלאיות מהמנהל
25.12.12...ונה יעודם של קרקעות אלה למגורים או למסחר המינהל רשאי להשיב אליו/ לקחת את הקרקע מהחקלאי /חוכר/אגודה . טול - מושב שהכין תכנית להרחבת ישוב- מה שנקרא הרחבות וטרם החל בשיווק/מכירה המינהל יוכל לקחת את הקרקע/לשווק בעצמו , תוך פיצוי סמלי ועוד כול מיני פיציפקעס כאלה ואחרים שאינם משתווים לשווי הקרקע למשל פיצוי בשווי כ 12,000 ש"ח לכול דונם . עוד יכול המינהל להכין תכנית בעצמו, ולשנות את ייעוד הקרקע שכן הוא בעל הקרקע וגם במקרה זה הקרקע תחזור לידיו והוא ישווק... -
"ب" - גיל מועלם דורון, שיח גלריה בבית האדריכל
23.08.12...מועלם דורון משחק באש... בליבו של בית האדריכל עומד אדם כרות ראש, ידו האחת מוכתמת בדם והשנייה עם סימני שריפה. לתוך קודש הקודשים מכניס האמן גיל מועלם דורון את האספלוס – היצור המיתי שאומץ על ידי התיאורטיקן ג'ורג בטאי כסמל ההתנגדות לארכיטקטורה, לפשיזם, לכלכלה הקפיטליסטית, להיררכיה. הדמות נושאת על גבה כנפיים שפורעות את החלל הסטרילי של הקובייה הלבנה. "זירת הפשע" מכריז שלט לפני מחצלת חוף, תיק, כפכפים ומגבת שלרגע קיבלה על עצמה את הגריד האבס... -
סיור באנדרטת אבשלום פיינברג
10.06.12... מאחר והיא מוצבת בפארק, היא נתפסת כאחת מהאטרקציות בו או כאחד הספסלים. ממקום רגוע ומבודד בו אתה יכול לשבת בעיקר עם עצמך ולהתבונן בנוף לפני שתמשיך הלאה, היא הפכה למשהו אחר לגמרי - ספסל עם צל....וכשזה המצב, מה הפלא שאנשים הלכו וגררו גם ספסל נוסף והציבו אותו בצורה המתבקשת כך שיהיה נוח להכניס שולחן ולאכול. זוהי דוגמה מעולה למקרה שבו מבנה מסמל ומשמש בצורה אחת במקום אחד ורק בשינוי קונטקסט הופך למשהו אחר.צילומים:ד"ר אבישי טייכר, ענת סקילי, מיכאל יעקובסון -
בילו בליך - מיצבים כמודלים זמניים וביקורתיים
6.05.12... מגוון אמצעי ביטוי עם מגוון דרכי תגובה אפשריות - נוצרת עמדה ביקורתית ביחס למציאות שבה אנחנו מתקיימים. יחד עם זאת, כוונת העבודות המוצגות בספר להראות פרדיגמה שונה, הצעה ליישום תהליכי התכנון הסביבתי תוך התייחסות הן לחומרים, לסמלים, לסימנים ולמבנים בסביבה הקיימת, והן לתושבי המקום, לעברו ולשכבות הזיכרון שייצרו סביבה זו. בנוסף, העבודות והמיצבים מבטאים את היכולת לחולל שינוי, לפרק ולחבר מרכיבים אדריכליים תוך שימת דגש על הארעיות המאפיינת כיום, יותר ... -
תערוכה והרצאה של ג'ורג' באלדל
29.01.12...גיע מעצב העל באלדל, כאורח של בית העיצוב ילון וירצה בפני אדריכלים ומעצבי פנים. באלדל, מעצב רב תחומי, פועל רבות עם חברת סברובסקי וביצירותיו, המציא מחדש את הנברשת. הוא יצר קופסה שהיא נברשת בסגנון ארט-דקו שיוצרה במיוחד. הנברשת מסמלת נצחיות וייחודיות והיא זמינה במספר גדלים בפורמט אנכי ואופקי. באלדל מתאר את היצירה כגוש קרח עצום אשר מרחף באוויר בנצנוץ מרהיב.באלדל מרבה לעבוד עם קריסטל, בחיפושיו אחר פיתוח, גמישות והגוונה של החומר המוכר והבאתו למקומות לא ... -
הרצאה - האסון הגדול
1.01.12..., בארכיטקטורה ובמחשבתן כדי להגדיר את האסון. נבנה מפה מושגית ועובדתית שלו. נראה כיצד הוא מתרחש, איך הוא מפלה, את מגוון האנרגיות שלו, נטייתו לנצל פגיעות, והעמדה המשבשת הטבועה בו. נראה את השתתפות האדם בו, את הבריחה, תהליכי ההסמלה, ואת המאבק בין הצורך התבוני לזכור והאינסטינקט שעוזר לשכוח. נבחן כיצד האסון משמש בסיס לשינוי והתפתחות, את ההזדמנויות שהוא מציע והדיון העכשווי סביב בניית הצפון מחדש, טוב יותר. אנחנו יודעים שאסונות הם מרכיב נורמלי באבולו... -
היכל התרבות יבנה – רכטר אדריכלים
26.09.11...לים עירוניים ורמזים לסמלים אדריכליים מן העבר, אך הקלילות וההומור, שהיו גם הם חלק מן המהפכה הפוסט-מודרנית, נעדרים ממנו לחלוטין.האם היכל התרבות ביבנה עושה את שלא עשה בית האופרה ומצליח לשלב בין כנות להומור? ללא ספק, מבנה היכל התרבות ביבנה נשען על שני המרכיבים הללו. כמו במוזיקה, הצלחתם נמדדת כאשר הביצוע כה מוצלח, עד כי הדעת אינה מתעכבת עליהם. הם נדמים טבעיים לחלוטין, כאילו כך היו הדברים מעולם." * כתבה מומלצת ורק חבל שלא ניתן להגדיל בה את התמונות. -
איך לבחור אדריכל/ית לתכנון הבית שלנו?
16.02.11...רית שהיא המשנית אך החשובה מכולן היא התוצאה הסופית של הפרויקט. בסופו של דבר, פרויקט זול אינו משפר את רמת החיים ואורח החיים של האנשים הגרים בו ובמידת מה אינו מהווה סמל סטאטוס או מעמד חברתי. לסיכום, ישנם עוד היבטים רבים שבהם ניתן וצריך לבחון את בעלי המקצוע שתברו.הכי חשוב שתהיו שלמים עם ההחלטה שלכם, כי יש לה משמעות כלכלית רבה עבורכם ועל עתידכם. * התמונות הן להמחשה בלבד. הבתים אינם תוכננו ע"י משרד 'אדריכלות בהתאמה אישית' - © אפרת מאירי -
אישה בקונטקסט של גלובליזם באדריכלות
9.02.11...יא אחת האדריכליות הצעירות המעניינות והמסקרנות הפועלות כיום. השלישית היא אדריכלית הולנדית – ישראלית שנולדה ברוסיה- ורה ינובשצ'ינסקי ( Vera Yanovshtchinsky) שזכתה לאחרונה בתחרות היוקרתית לתכנון מרכז אזרחי חדש בחולון. ורה לדעתי סמל לכך שרגישות והבנת הקונטקסט יכולה לסייע גם לאדריכלות גלובלית. עמותת האדריכלים רואה בארגון הכנס הזדמנות לדון בסוגיות החשובות של האדריכלות היום. מנחה ואוצרת הכנס: אדר' בתיה סבירסקי – מלול, יו"ר סניף תל אביב וה...







