מצטער, לא יכולתי להתחמק מכותרת בסגנון עיתוני הספורט אבל השאלה הזו תופיע בסקר של עיריית תל אביב בשאלה מה לעשות עם כיכר צינה דיזינגוף?
לפי ההחלטה של הנהלת העיר תל אביב, חברת סקרים מקצועית תציע ל-2,300 איש, בהם 300 בעלי העסקים הקרובים ביותר למתחם הכיכר, 400 תושבים מאיזור הכיכר כמדגם מייצג לתושבי השכונה ועוד 1,600 תושבים מרחבי העיר, שלוש חלופות:
1. שיפוץ הכיכר והשארתה במתכונתה הנוכחית.
2. שיפוצה והורדתה למפלס הקרקע.
3. שיפוץ הכיכר, הורדה למפלס הקרקע ובניית חניון תת קרקעי גדול מתחתיה.
נראה שהעיריה דוחפת לאופציה השלישית מאחר ובה עלות השיפוץ תיפול על מפעיל החניון ויש לקוות שהסקר לא יתפר כדי לקבל את התשובה הזו. ברחבי הרשת יש לא מעט ויכוחים בנושא. לדעתי עיריית תל אביב לא יכולה לטעון שהפתרון למטרופולין הוא תחבורה ציבורית ודילול תנועת המכוניות במרכז העיר תוך שהיא מפתחת חניונים במרכז. להזכיר - גם ההצעה לחניון בכיכר
הקישור הפעם הוא לקבוצה בפייסבוק בה מתאגדים תושבים ואדריכלים לבחירה בחלופה ללא החניון.