נייר עמדה שפרסמו פרופ' אדריכל ברוך ברוך וד"ר אדריכלית עינת קליש רותם מעמותת האדריכלים בישראל מצטרף לעיריית חיפה ולחברה להגנת הטבע במאבקן למען מעבר הרכבת לאורך חיפה בשיקוע ולא מעל פני הקרקע.
הרכבת מתכננת מהלך של "חישמול", כלומר מעבר לקרונות חשמליים ומאחר והדבר כרוך בכל מקרה בעבודות תשתית נרחבות, נקבע שההזדמנות החד פעמית הזו תנוצל לשיקוע המסילה בנקודות מסוימות, למשל כדי ליצור חיבור טוב יותר של העיר חיפה אל הים, חיבור שכיום אינו קיים עקב הצורך לחצות את המסילה.
נייר העמדה נפתח כך:
"בעיצומו של תהליך תכנון מפעל החישמול של תשתית הרכבות בישראל, ולאור מאמציה של רכבת ישראל לבטל את החלטת הועדה הארצית לשמירה על הסביבה החופית (הולחו"ף) לשקע את מסילת ההרכבת העוברת בנקודות רגישות בתוואי העירוני של חיפה - אנו, חברי עמותת האדריכלים המאוחדים בישראל בועד הארצי ובועד החיפאי קוראים לשר התחבורה, למציגי רשויות התכנון, נציגי רשות הרכבות וכל העוסקים בתכנון התשתיות הלאומיות - לשקול מהלך זה בשנית.
פרויקט חישמול רכבת ישראל הינו פרויקט מבורך. חישמול תשתיות המסילות יועיל להתייעלות מערכת ההסעה ההמונית במקביל לצמצום המפגעים הסביבתיים הנובעים משימוש בדלקים פוסיליים - שתי תרומות חשובות מאד למרחב הציבורי, האנושי והסביבתי.
יחד עם זאת אנו רואים חשיבות רבה בשמירת האיזונים שבין המרחב הבנוי והפנוי, המלאכותי והטבעי, ומבקשים לוודא שפרויקט בעל חשיבות כה גדולה לא יועיל במקום אחד אך יגרום לנזק במקום אחר."