תיכנון בית מרקחת לממכר קנאביס רפואי

תיכנון בית מרקחת לממכר קנאביס רפואי
מחיצות אקוסטיות לשמירה על פרטיות הלקוח
דלפק ניפוק תרופות
כיסאות המתנה כדי שאנשים לא יעמדו אחד אחרי השני
תמונה
מידוף בגובה העיניים
תכנון של בית מרקחת למכירת קנאביס רפואי שונה במהות שלו מתיכנון של בית מרקחת רגיל.

על פניו, התיכנון הוא אותו הדבר כי תקנות משרד הבריאות לא משתנות בין בית מרקחת לבית מרקחת ולכן השוני הוא "בתיכנון האנושי": מרחב קבלת הקהל, עיצוב והלבשת הקירות, תיכנון מקומות המתנה ומכירה.

הקהל שמגיע לרכישה של קנאביס רפואי הוא לא קהל רגיל, שעל הדרך קונה בושם, טיטולים או פריט איפור.
בנושא פרטיות הלקוח, בבית מרקחת רגיל המכירה/הנפקה נשמרת ע"פ נוהל 131 אבל בבימ"ק שכזה, אני מחמירה את פרטיות הלקוח לאור השיחות והיעוץ האישי בין הלקוח לרוקח.

יתר על כן באותו נושא, בנושא שמירה על מרחקי המתנה (לפי משרד הבריאות נדרשים 2 מטרים בין דלפק הנפקה להמתנת לקוח) אני מתכננת בהחמרה יתרה מאחר והיעוץ צריך וטוב שיהיה בפרטיות גדולה יותר. כל תיכנון צריך להתחשב בתקנות נגישות לכיסא גלגלים גם במרחב המכירה, בחלל ההנפקה וכן בחדר היעוץ.

בנושא המתנה - בדר"כ בבתי מרקחת ישנם כיסאות או מיקומים בהם ניתן למקם כיסאות לאנשים שמתעייפים, קשישים, נשים בהריון וכדומה. בבית מרקחת למכירת קנאביס רפואי, ההנפקה של הקנאביס צריכה להיות אישית, כלומר, רצוי שהממתין לא יעמוד ויחכה בתור כמו בבתי מרקחת רגילים כי אם יישב בניחותא וימתין עד שעמדת הניפוק תתפנה.

בנושא חלל המכירה. המוצרים על המדפים הם לא אותם מוצרים כמו בבית מרקחת רגיל כמו מוצרי גילוח, שמפו לשיער, איפור וכדומה. המוצרים הינם מוצרים משלימים לרכישת קנאביס רפואי ולכן הפלנוגרמה (תיכנון מידוף) שלהם משתנה: הגבהים של המוצרים יורדים לגובה העיניים ו/או מותאמים לישיבה על כיסא גלגלים, הריווח של המוצרים גדול יותר, אין צורך במקומות איחסון בחלל המכירה (כל המגירות הנמוכות שרואים בבתי מרקחת.. הן מכילות מוצרים למדפים) וההתנהלות בחלל מרווחת יותר מבחינת נגישות כמו גם השילוט וההסברים ללקוח, שמסייעים לרכישה עצמאית יותר במקום להיות תלוי בסיוע של צוות בית המרקחת.

בנושא עיצוב והלבשת בית המרקחת. אין ספק שבית מרקחת "בוטיק" שכזה צריך להיות מיוחד, לא רגיל ומעניין ללקוחות מבחינה ויזואלית. לטעמי, כל בית מרקת מייצג חולי יותר מבריאות (תרופות.. תרופות..) ולכן אני עושה מאמצים לבנות קונספט עיצובי חם, מחבק, אפילו אעיז לומר "ביתי" באמצעות תאורה נכונה, פלטת צבעים מותאמים לפי רעיון עיצובי סדור, הלבשת קירות בטפט,/יישום/תאורת קיר וכל אלמנט שיפיח חיים בבית המרקחת.

בתי מרקחת לממכר קנאביס רפואי צצים כ"פטריות אחרי הגשם" בימים אלה וטוב שכך! תחרות היא טובה ללקוחות ואני שמחה על כך.
לתכנן בית מרקחת כזה זו עבורי יותר שליחות מאשר עבודה. באהבה.