חיפוש - חדשות , שונות , #עיצוב #עץ #דקורציה #מיתוד , תנועה |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תחרות - נמל הלסינקי דרום
27.06.11...יר של הלסינקי - המחלקה לתכנון העיר הגשה: חינם - ללא רישום מועד הגשה: 30 ספטמבר 2011 זכאות התחרות פתוחה לכולם. מומלץ למתחרים ליצור קבוצות תכנון עם הרכב מגוון של מומחים בתחומי השימוש בקרקע ואדריכלות, אדריכלות נוף, כמו גם תנועה, קהילה, בנייה, אנרגיה, טכנולוגיה ותפעול הנמל. פרסים פרס ראשון 60,000 € פרס שני 45,000 € פרס שלישי 30,000 € בנוסף יחולקו 2 מענקים בשווי 15,000 €. האתגר העיצובי משימת המתחרים היא ליצור תוכנית רעיונית מקיפה לנמ... -
הרצאות מצולמות בבלוג של עמותת מרחב
15.02.11...ותהליכי שאררט , הרצאתה של עירית סולסי על שיתוף ציבור בתכנון באמצעות תהליכי תכנון משתפים (הידועים גם בשם שאררט) ההרצאות מועלות לאתר בשיתוף עם המכללה החברתית-כלכלית ואוהד קרני. לכל מי שלא מכיר את עמותת מרחב - מרחב - התנועה לעירוניות מתחדשת בישראל היא עמותה רשומה המונה כיום יותר מ- 500 חברים: מתכנני ערים, אדריכלים, אדריכלי נוף, אנשי אקדמיה, עובדים קהלתיים, כלכלנים, יזמים, אנשי עסקים, מתכנני תנועה, פעילי סביבה, סוציולוגים, עורכי דין, שמאים,... -
מגדל מאייר הולך ונשלם - היזמים מרוצים התושבים פחות
25.07.13...מיה - מאייר אדריכליםהמתכננים והיזמים אומרים בהתלהבות כי בעוד המגדל ממוקם בין שני רחובות מרכזיים בעיר, דייריו יוכלו גם ליהנות משקט וניתוק מהסביבה, בזכות קירות מצופים ומגנים מרעש.ניתן להתרשם, גם מהתגובות לכתבה, כי שנתיים לאחר המחאה החברתית שהתחילה בקצה השני של אותו רחוב, לא כולם מקבלים את המגדל בשמחה. מגיבים רבים טוענים כי המגדל לא משתלב היטב בנוף המקומי, יגרום לפקקי תנועה וכי הוא מיועד מראש לדיור בעלי אמצעים, במקום לספק דיור בר השגה למעמד הביניים. -
בניה מסורתית ואורבניזם חדש
4.02.11...אנשים מבודדים אחד מהשני.הם מבלים זמןרב מאחורי ההגה, נוהגים לבדם לעבודה, מהעבודה חזרה לבית,ומשם שוב נוהגים למרכזי הקניות. זו היא תוצאה של התפשטות עיר ואנשים רבים מקבלים אורח חיים זה כעובדה שאינה ניתנת לשינוי. אורבניזם חדש תנועה חדשה יחסית הנקראת "אורבניזם חדש" (תכנון ערים חדש) מסרבת לקבל את החיים הנוכחיים בערים כרעה הכרחית שיש לשמרה. התנועה מתבססת על עקרונות בנייה מסורתית ומסתמכת עליהם כדי לתכנן שכונות חדשות, ושיפוץ שכונות קיימות. אחד העקרונו... -
מחול, קיברנטיקה ואפולו 11
9.05.11... 18:00, אודיטוריום המחלקה לארכיטקטורה, בצלאל. יפעת פינקלמן היא אדריכלית ומרצה במחלקה לארכיטקטורה ב'בצלאל'. בוגרת הפקולטה לאדריכלות ובינוי ערים בטכניון וה- AA בלונדון. לאחרונה השלימה את עבודת המחקר שלה בטכניון בנושא כתב התנועה אשכול וכמן בקונטקסט הדיון והחינוך האדריכלי בארץ ובעולם. כתב התנועה של אשכול-וכמן הוא שיטה לרישום תנועה שפותחה בשנת 1958 על ידי הכוריאוגרפית פרופסור נועה אשכול ותלמידה אברהם וכמן, לימים פרופסור לאדריכלות. כתב התנועה ... -
להורדת הכיכר שילחו את הספרה 1!
21.12.11... הסקר היו מוזמנות מראש ותומרנו בעזרת השאלות שהוצגו אינה שלו בלבד.להשארת הכיכר הקיימת ושיקומה ,שילחו את הספרה 2צבי מזכיר לנו במאמר דברים שנשכחו ובמיוחד את העובדה שלמעשה... לא הייתה שם כיכר כלל: "בפועל, לא היתה זו כיכר, אלא אי תנועה בקוטר 66 מ', מנותק מהרחוב על-ידי כביש טבעת היקפי. הניתוק הלך והחריף עם השנים. החזרת מרחב הכיכר לציבור, כמרחב עירוני שימושי, היתה אפשרית רק על-ידי הפרדת הולכי הרגל מכלי הרכב ויצירת אזורים בלעדיים לתנועת הולכי הרגל.... -
סטודנטים לאדריכלות מציגים: פארק החולות בחולון
9.07.13...ות נוף. יש חשיבות גדולה להפגיש את התלמידים עם המקצוע, כך שכאשר יסיימו את הלימודים ויצאו החוצה, הם יכירו את הערך של אדריכל הנוף וישתפו איתו פעולה כבר משלב התכנון הראשון". הדמיה- עדי קרינסקימסכם את הצגת הפרויקט מיכאל יעקובסון ב-XNET: "גם אם התלמידים התקשו להתמודד עם המרחב הפתוח, הגברת המודעות שלהם לטיפול הנופי על היבטיו השונים (נראות, תפקוד, קישוריות, תנועה וכו') היא מבורכת – אחרי הכל, זה יכול להיות פארק חולות עירוני נדיר ומעורר השראה כמקרה מקומי". -
תחרות לפרויקטים של התחדשות עירונית
1.11.12...יריית חולון בשיתוף עם עמותת אדריכלים מאוחדים בישראל יוענק השנה לעבודה אשר תציג תכנון בנושא: התחדשות עירונית - תמ"א 38, עיבוי בינוי ופינוי בינוי דגשים: שילוב חדש וישן, חדשנות, עיצוב ואסתטיקה, השתלבות בסביבה והתייחסות לקיים, תנועה ותחבורה, תרומה לעיר, שיפור סביבת המגורים, התייחסות למרחב הציבורי, לכלכלת העיר, מינוף עתידי ובנייה ברת קיימא. ההגשה תכלול פרויקטים בנויים או מאושרים (היתר או תב"ע בתוקף) בלבד. פרוייקטי פינוי בינוי יכללו מתחמים בני 24... -
מדרחוב זמני במקום הלא נכון
5.06.12...ל המהלך עד הסוף.בכתבה ב Ynet אומר יואב לרמן: "הניסיון ליצור מדרחוב זמני של יום בשבוע ברוטשילד הוא טוב. הוא דומה למה שנעשה במקומות אחרים בעולם שבהם רחובות ראשיים הופכים למדרחוב בסופי שבוע, במיוחד בקיץ (...) זה צפוי להגדיל את התנועה ברחוב, להוסיף הכנסה לבעלי העסקים ברחוב ולאפשר הפרדה טובה יותר בין הולכי הרגל שילכו בשדרה לרוכבי האופניים בסוף השבוע".לעומתו תומר שלוש בבלוג שלו מציג את הבעייתיות: " מסיבה לא ברורה תל אביב בוחרת להעתיק פרוייקטים מוצלחים... -
שם זמני 2025
20.03.11...עות הציבורית לנושא נמוכה מאוד. אנו מעוניינים לקבל הצעות לעבודות בכל מדיום וטכניקה, עבודות קיימות או מתוכננות, אשר מתייחסות לרעיונות העולים מתוכנית המתאר, על שלל האספקטים שלה: תחבורה: רכבת קלה, שבילי אופניים, נת"צ, מיתון תנועה, חנייה. עיצוב עירוני: שטחים ציבוריים, כיכרות, גנים, פארקים מטרופולינים. חברתי: שכונות הדרום, יפו. סביבתי: אנרגיה מתחדשת, בנייה ירוקה, שינוי אקלים. ממשל: דמוקרטיה שיתופית, יכולת התושב לעשות שינוי, פתיחות המערכת ה... -
שטחים פתוחים אחידים ומשעממים
30.10.11...ח אותם באיכות גבוהה יותר. ככלל, יש לפתח את השטחים הציבוריים כמכלול של רחובות, כיכרות וגנים ולקשר את השטח המגונן לרחבות עירוניות. זה משתלב בתפישה של רחובות כמרחבים חברתיים של שהייה ומפגש - ולא רק כמעבירי תנועה. לכן, יש להפנות חלק ניכר מההשקעות בגינון וייעור ציבורי אל הרחובות ולהכפיל ואף לשלש את כמות העצים בהם." כאמור הגישה הזו אינה מקובלת על האירגונים הירוקים שמצידם עסוקים בהגנה על אחוזי שצ"פ בתוכנית. אחוזים הם דבר שקל למדוד, "איכות" קשה יותר. -
חזון המחר או תרגיל יחסי ציבור?
12.06.11...יסו לחשוב מה היה קורה לו היינו ממחשבים גם את הדרכים עצמן. למה שהגבול בין הכביש למדרכה יהיה קבוע ולא יתחשב בשעות העומס והפקקים? את החזון הזה נראה שניתן לממש - מכוניות בנהיגה אוטומטית כבר יש, כבישים עם חיישנים ומערכת ניהול תנועה כבר קיימת. למעשה הפרויקטים הנ"ל פותחו כבר לטובת התנועה באוטוסטרדות המהירות אבל האם זה ישים בעיר? לדעתי לא. ההדמיות יפות אבל קל לראות שכמות המכוניות נמוכה מאד. אין רכבים חונים (שהם בדרך כלל הגבול האמיתי בין נתיב ההלי... -
מלכת העיר, אופניים ושדרות רחבות
11.12.11...ם פחות בטוחה. כשלמכונית יש איפה לחנות, זה סימן שלמי שהולך על המדרכה יהיה פחות נוח. המכונית אינה מלכת העיר, מלך העיר הוא הולך הרגל - והתכנון צריך להתכוון אליו". קייזר מספר על ראשי הערים המעוניינים לבנות שדרות רחבות עם איי תנועה. על משרד התחבורה שמנחה אותם להקמת כבישים מהירים יחסית בתוך העיר, כבישים שאינם מאפשרים חצייה של הולכי רגל ומביאים לתוצאה שאנו רואים "כשילד שצריך ללכת לבית ספר מהשכונות החדשות באשדוד - עליו לעבור כבישים שנוסעות בהן מכוניו... -
השיפוץ מעורר המחלוקת של טיילת החוף בתל אביב
4.02.13...על ידי המתרחצים כשהן משמשות בנוסף לכיסאות החוף.הנושא היחידי שעדיין במחלוקת הוא רצועת הטיילת הנוספת במישור החול. באתר העירייה ממנו נלקחו התמונות כאן נכתב כי "הדעות לגבי טיילת זו היו חלוקות. מצד אחד טיילת במישור החול מגבירה נגישות נכים לאזור החוף התחתון ותאפשר תנועה צפון דרום בקרבת החול. מצד שני, טיילת זו נוגסת בחול. הוועדה החליטה לאשר את בניית הטיילת התחתונה בכפוף לבניית קטע לניסיון. לאחר ביצוע קטע זה יוחלט ע"י מהנדס העיר לגבי ביצוע שאר הקטעים". -
גאווה ישראלית
2.12.15... איננו רגיש לשונותן של ערים בהיבטים של אוכלוסייה ,אקלים וכיו"ב. בפרויקט שלי בקשתי לקרוא תגר על התפישה התכנונית הקיימת, הרואה בשטחים הפתוחים וברחובות כשתי מערכות תכנון נפרדות. כך נולד הקונספט של 'גן-רחוב'. הגן-רחוב מייצר אפיק תנועה אלטרנטיבי הקושר בין אזורי מגורים, שצ"פים שכונתיים, רחבות צמודות מבני מסחר, שטחי מבני ציבור וצירי תנועה ראשיים (רגליים וממונעים) לכדי תשתית עירונית המעודדת מפגש בין-אישי מקרי או יזום, התכנסויות קבוצתיות ועירוב קהילות." כ...







