חיפוש - פרטי בנין , חדשות , מאמרים , #רשמות , אדריכלות , חיבור |1| - דף 4
לא מצאת? פשוט חפש.
-
שביל משולב חלוקי נחל ובטון סרוק
2.02.08חתך בשביל מרוצף חלוקי נחל ובטון סרוק, חיבור לאבן שפה וכביש אספלט. הפרט מראה את חגורות הבטון מתחת לאבני השפה, את יציקת הבטון הכוללת פיגמנט וסרוק. שקע בבטון מאפשר הדבקת חלוקי נחל בטיט כך שהם מיושרים עם פני השביל. -
גשר המיתרים החדש (בבאר שבע) - פעם שלישית גלידה?
3.11.13"הדבר הראשון שיש להטיל ספק בנחיצותו הוא עצם ההחלטה להקים אמפי ששם לעצמו למטרה להפוך לאייקון", כך כותב האדריכל יונתן קנטי בטור אדריכלות חדש ב'וואלה תרבות'. "הקישור המיידי שעושות העיריות השונות בין כל פרויקט חדש לבין המילה המכובסת "אייקון" בדרך כלל לא מצליח לספק את הסחורה הנדרשת. במקרה של אמפי באר-שבע, אין בפועל כל קשר בין תורן המיתרים שמתפקד כתפאורה של האמפי לבין הפונקציה של האמפי כמבנה שנועד לקיום מופעים."גשרון המיתרים המעטר את הפארק החדש של באר ... -
פרס קרוון יוענק ל"מנעד"
11.07.13פרס קרוון לאדריכלות גנים ונוף יוענק השנה למתכנני פארק המסילה בירושלים, משרד 'מנעד'.מנעד הוא חיבור של שני משרדי תכנון ותיקים: משרד "תכנון נוף בע"מ – אדריכלי נוף" שנוסד ב 1972 על ידי יוסף סגל,אורי מילר וצבי דקל, ומשרד "יאיר אביגדור – אדריכלות ועיצוב עירוני בע"מ" שהוקם ב 1994. על תכנון פארק המסילה כבר זכה המשרד גם ב"אות העיצוב"פרס קרוון, בשווי 18,000 ש"ח, שניתן על ידי עיריית תל אביב יפו, נוסד בשנת 1971 ויחולק בפעם ה-15 בלבד מאז היווסדו. הפרס מוענ... -
שילוב כיפת תאורה מעוגלת ופתח איוורור בגג פנל מבודד
25.03.08פרט חתך בחיבור כיפת תאורה ואיוורור על גבי גג קל עשוי פנל מבודד. כיפת התאורה מחופה בלוח פוליקרבונט והאיוורור נעשה במיקום מוגן מגשם בחלקה התחתון וכולל סגירה ברשת ציפורים. פלשינג פח אוטם את התפר שבין הרשל וגג הפנל המבודד. בפרט נראה גם חיבור הקונסטרוקציה אל המרישים והברגים התופסים את הפנלים המבודדים. -
מדרגות חוץ עשויות גרנוליט
8.05.11פרט חתך אנכי במדרגות מיציקת גרנוליט, עם חיבור לשביל מאבן משתלבת. הפרט מראה את קורת הבטון המשופעת המונחת על המתע. ציפוי הגרנוליט יצוק עם קיטום בפינת הרום והשלח. הפרט מראה את המפגש עם המישור התחתון שהוא שביל מחופה אבן משתלבת והמישור העליון המחופה גם הוא גרנוליט. בין המישור העליון והמדרגות יש תפר התפשטות למניעת סדיקה. -
ארכיתור 94 - המאבק על תוואי הרכבת בחיפה
6.06.12... הציבורי שמתרחש בימים אלה נגד החישמול העילי של הרכבת וניתוק העיר מן הים לעוד עשרות שנים קדימה, לעומת הפוטנציאל הענק של אפשרות חיבור העיר למעגנת הנמל. בהובלת אדר' עינת קליש-רותםהאירוע מאורגן על ידי עמותת האדריכליםאין צורך בהרשמה מראש, למידע נוסף - יורם רז, 050-6313246* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *מחירים :חברי עמותת האדריכלים / גימלאים / סטודנטים : 30 ש"חסטודנטים חברים בעמותה 20 ש"חאחרים : 50 ש"ח -
לקראת ארכיטקטורה - קוקטייל חגיגי
13.07.14... עם בוגרי המחלקה, הישגיהם האישיים, אישיותם וכישרונותיהם.הערב החגיגי, שיערך במסגרת תערוכת הבוגרים, הנו נקודת ציון חשובה בסיום ההכשרה הארוכה של חמש שנות למוד וכניסתם של בוגרינו לעולם המקצועי. אנו רואים באירוע הזה חיבור טבעי וחשוב בין האקדמיה, הגופים המייצגים ומשרדי האדריכלים שמהווים את שוק העבודה העתידי לאדריכלים צעירים. זהו אירוע ייחודי למחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפה, אשר מלבד מצוינות אקדמית חותרת תמיד לשיתוף פעולה עם התעשייה והפרקטיקה. -
איך לבחור צלם אדריכלות?
26.07.22... עבורכם. אני מאמין שברגע שבחרתם את הצלם שאליו התחברתם, חשוב לתת דרור ליצירתיות של הצלם ומצד שני אם ישנם פריימים שהייתם רוצים לעשות זה בסדר גמור להגיד. מהניסיון שלי, הראייה של האדריכלים והמעצבים לא כזו רחוקה מהראייה של צלמי האדריכלות. ולרוב ההצעות ראויות וטובות. תפקיד הצלם במהלך הצילומים בראייה שלי, תפקיד הצלם הוא לא רק לצלם.אנחנו הצלמים צריכים להיות רגישים לכל פריים שאנחנו מצלמים, לעיתים נזהה אזורים ריקים מדי או עמוסים מדי, לעיתים נזהה פריטי... -
השפעות כניסת גז טבעי לאזור מפרץ חיפה
13.06.11.... פרופ' גרשון גרוסמן, הפקולטה להנדסת מכונות, הטכניון גז טבעי כאמצעי לקידום ייצור משולב של כוח וחום - (קוגנרציה). גב' רונית פיסו, הקואליציה לבריאות הציבור הזדמנות גז חיבור מפרץ חיפה לתשתית הגז הטבעי. השלכות בריאותיות, סביבתיות וכלכליות. מושב שני פרופ' יעקב ממן, הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית, הטכניון - השפעת כניסת גז טבעי על איכות האוויר. מר אריאל וורטמן, מהנדס העיר חיפה השפעות גז טבעי על העיר חיפה. פאנל, שאלות ותשובות. פרטים מלאים כאן: -
אז אולי בכל זאת כיכר התרבות
23.10.11...ות לצדק חברתי, סוקרת האדריכלית נעמי שמחוני את כיכר התרבות בתל אביב (כיכר הבימה בקצה שדירות רוטשילד). בכתבה במגזין עיצוב מנתחת נעמי את הכיכר בעיניה, מספרת על ההסטוריה שלה ומכתירה אותה כהצלחה. "כיכר התרבות משלבת בין אמנות לאדריכלות" כותבת נעמי, "יופיה ההרמוני נובע מעיצובה האופייני לאמן דני קרוון, אך סודה טמון בחיבורים האורבאניים המתלכדים בה: החיבור בין מפלס הכיכר לחניון התת קרקעי, חיבורן של שלושת השדרות הנפגשות בכיכר, חיבור הכיכר אל גן יעקב והא... -
ירוחם עולה על מדים ... או שלא?
5.09.11... אופטימי, היזמים אופטימיים, אבל קיים סיכוי שהם מחמיצים נקודה חשובה - כביש 6. בשנים הקרובות מיועד להבנות ההמשך של כביש 6 עד לצומת הנגב הסמוכה לירוחם. לכאורה, הדבר הזה אמור לסייע לעיר. כמה פעמים שמענו את ראש הממשלה מדבר על חיבור הפריפריה למרכז, את ראש עיריית באר שבע מבקש לקדם את הרכבת והכביש, לכולם נדמה שתחבורה מהירה למרכז הארץ תיצור העדפה לעיר שלהם. למרבה הצער, בדרך כלל ההנחה הזו שגויה לחלוטין. למעשה חיבור מהיר של הפריפריה למרכז נוטה להחליש את... -
היתרונות של עיצוב בית בצורת L
23.06.24...אוריינטציה ואור שמשהקונספט בצורת L מאפשר גם אוריינטציה אסטרטגית של הבית כדי לנצל את כיוון קרני השמש לחימום בריכת שחייה חיצונית. סיכוםקונספט אדריכלי בצורת L מציע שלל יתרונות עבור בתים פרטיים, מה שהופך אותו לאופציה אטרקטיבית לאדריכלות מגורים מודרנית. יכולתו לשפר את הפרטיות והנוחות על ידי יצירת אזורים ציבוריים ופרטיים נפרדים הינה יתרון משמעותי. בעלי בתים יכולים ליהנות מחדרי שינה מבודדים וחללים פרטיים, תוך שמירה על אזורים ציבוריים נגישים ומקומות איר... -
יפני, איקוני ומבטון לבן
3.03.11שיחה עם צמד האדריכלים היפאנים זוכי פרס פריצקר, קזויו סג'ימה וריו נישיזאווה. בכתבה בגלריה של הארץ מתאר נועם דביר את המפגש שלו עם צמד האדריכלים היפנים שזכו בפרס פריצקר לאדריכלות ב 2010. הפרס הוענק להם על עבודתם בסטודיו SANAA בו הם שותפים (כל אחד מהם מחזיק גם משרד עצמאי). אחד המבנים המוכרים יותר שלהם הוא המוזיאון החדש לאמנות עכשוית בניו יורק. בניין לבן שנראה כמורכב מקופסאות המונחות זו על גבי זו. מבנה נוסף מעניין הוא מרכז הלימוד רולקס באוניבר... -
המוזיקה של החדרים
25.09.11...צאת דופן, ואת מתחילה לדבר אל הבניין והבניין משיב, ואתם משוחחים ומבינים אחד את השני, ורק אז את נחשפת לכך שהגילוי הזה העשיר אותך." ציטוט זה של האדריכלית עדה כרמי מלמד הינו חלק מדבריה בכתבה שפורסמה ב"הארץ" לקראת הוצאת ספר חדש - אדריכלות בפלשתינה-א"י בימי המנדט הבריטי, 1917-1948. הספר החדש , "חיבור העוסק באדריכלות כשפה הניתנת לקריאה אנליטית ולניתוח צורני" כדברי המחברת, יראה אור השבוע ובחזיתו מופיעה תמונת מוזיאון רוקפלר בירושלים, המבנה שלטעמה הוא ...







