חיפוש - חדשות , אדריכלות נוף , כבישים |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
מלכת העיר, אופניים ושדרות רחבות
11.12.11...ון מסקרן עם האדריכל דני קייזר התפרסם היום בגלובס. קייזר היה מהנדס העיר תל אביב ומנקודת מבטו ברור שהאשמה במרבית הבעיות בעיר היא המכונית. "אני מעדיף שלמכוניות יהיה לא נוח לנסוע בעיר. כשלמכוניות נוח לנסוע ברחוב, זה סימן שחציית הכבישים פחות בטוחה. כשלמכונית יש איפה לחנות, זה סימן שלמי שהולך על המדרכה יהיה פחות נוח. המכונית אינה מלכת העיר, מלך העיר הוא הולך הרגל - והתכנון צריך להתכוון אליו". קייזר מספר על ראשי הערים המעוניינים לבנות שדרות רחבות עם... -
הנדסאי אדריכלות נוף - מקצוע עם קיימות
27.07.20... לרוב לא נותנים את הדעת; ברחובות, בכבישים, בתים פרטיים, מתחמי מגורים, מרכזי קניות, כיכרות, פארקים, גינות ציבוריות, מוסדות חינוך, מוסדות תרבות, אתרי הנצחה ומורשת, פארקים לאומיים ומרחבים בינעירוניים.תוכנית הלימוד במסלול הנדסאי אדריכלות נוף, בנויה מנושאי לימוד רבים, החל ממקצועות יסוד ועד תחומי הנדסת הנוף ואדריכלות הנוף. המקצועות הנכללים בתכנית הלימודים הם: תכנון גנים ונוף, השקיה וקרקע, תכנון מערכות השקיה, טופוגרפיה, גיאודזיה, פרטי אדריכלות נוף, הכרת... -
בין ג'יין ג'ייקובס לרוברט מוזס
2.10.12... רוברט מוזס בתפקיד האיש הרע עם הגרזן שהעדיף כבישים מהירים, ומולו ג'יין ג'ייקובס הסופרת."אינני יכול להימנע מהשוואות לתל אביב" כותב איתי, "איפה העיר ואיפה מגמות הפיתוח במתח שבין מוזס לג'ייקובס? (...) עושה רושם שלא תש כוח הדחף ליצור רשת אוטוסטראדות – והתחושה שבכך ייפתרו בעיות רבות (..) כל קטע אוטוסטראדה הופך לכאורה את הקטע הבא לחיוני. דרך בגין… דרך יפו / ציר המסילה… רחוב שלבים… וכן הלאה. עבודות שספק אם יפתרו את צרותיהן של נוה צדק, פלורנטין, או יפו". -
ביקורת אדריכלות ומיכאל יעקובסון
10.04.13... ולאחל לו שישבור את כל האצבעות ולא יוכל להקליד יותר.ביקורת אדריכלות ופוליטיקהאדריכלות אינה פוליטית. רגע, אני מבקש שוב מכל מי שהולך לקפוץ, לחכות עוד שנייה עד לסוף הטיעון (אסתי זנדברג, תעזבי את הסכין).ברור שהקמת מבנים, שכונות, כבישים, עמודים וגדרות הן מעשה פוליטי. אבל המעשה הפוליטי נעשה על ידי השלטון והיזמים ואין לו קשר לארכיטקטורה. אם מחליטים לבנות מתנ"ס לשכונה אחת ולא לאחרת, זה פוליטי. צורת המתנ"ס אינה פוליטית. בתכנון ערים יש המון פוליטיקה. ההחלט... -
חזון המחר או תרגיל יחסי ציבור?
12.06.11כתבה ב Xnet מציגה חזון של משרד האדריכלים BIG ובו מכוניות ממוחשבות וכבישים דיגיטלים הופכים את העיר למשהו שונה לגמרי. אבל האם זה באמת חזון או שמדובר פשוט בפרויקט של הדמיות יפות ואחלה יחסי ציבור? כתבתה של נטע אחיטוב מציגה תמונות מסעירות וסרטון הדמיה של העיר העתידית כפי שמשרד BIG רואה אותה בעקבות הכנסת המחשב מאחורי ההגה. מאחר ולא אדם שולט במכונית, ניתן יהיה לצופף מכוניות לשרשראות, לגרום להן לחלוף במהירויות גבוהות ולחצות זו את נתיבה של זו. אבל האד... -
קול קורא לכנס ולתקצירים להרצאות
5.10.11... בנושאים אקטואלים, סיורים מקצועיים ופעילות חברתית. פניה להצעת הרצאות אנו מבקשים בזאת להעביר לוועדה המארגנת הצעות ויוזמות להרצאות בנושאים הבאים: תכנון מערכות תשתית ארציות- היבטים שונים של תכנון מערכות תנועה ותחבורה, מערכות כבישים, רכבות, נמלי ים ואויר, משק האנרגיה לרבות אנרגיה ירוקה מתחדשת, משק המים כולל מערכות התפלה ומערכות הטיפול בשפכים, מערכת התקשורת ונושאים קשורים. התייחסות להיבטים תכנוניים ארציים ומקומיים, היבטים סביבתיים, מעורבות הציבור ו... -
הרצאה - ההצעה הזוכה לתכנון מוזיאון הטבע בירושלים
11.11.12...ים. ההצעה הזוכה היא פרי של תכנון משותף של משרד SO Architecture ומשרד שוורץ בסנוסוף אדריכלים. מוזיאון הטבע, שיבנה בירושלים, לצד מוזיאון המדע, יוקם בלב קרית הלאום, שתוכננה כפארק רחב ידיים והפכה ברבות השנים למתחם מבותר על ידי כבישים רחבים ומבנים מפני עורף ומנותקים. המבנה המוצע מציע שילוב וטשטוש גבולות, בין מרכיבי הסביבה והפרוגראמה, ויצירת חיבור וקישור במרחב המשוסע. זהו פרוייקט ייחודי, בו המהות, היא עצם קיום המשא והמתן. משא ומתן בים אדם וטבע, מבני ... -
סופרטאנקר - ביג מיסטייק!
10.07.11...מרת מה לא צריך לעשות אלא גם מציעה מה כן - "לבנות את מאות אלפי יחידות הדיור הללו בתוך שכונות ותיקות, כדי לחזק אותן פיזית וכלכלית. זה יעלה למשלם המסים רק כמחצית מהעלויות של הקמת שכונות חדשות בפאתי העיר, מכיוון שהתשתיות - דוגמת כבישים, רחובות, תאורה, ביוב, מים, מבני ציבור וגינות - כבר קיימות." ... "קיים פתרון זמין להוספת דיור בתוך השכונות הוותיקות: לבנות בהן, בפרויקטים קטנים ובשלבים, כ-60% יחידות דיור נוספות, בפחות מ-10 שנים ובמחצית העלות של בנייה ח... -
תערוכה - אנשים ועיר
30.12.14...02.15 " מִילְיוֹנֵי אֲנָשִׁים לְבַד, וְאִם כְּבָר לְבַד אָז שֶׁיִהְיֶה בִּתְנוּעָה "(מיכה שטרית, החברים של נטאשה) אדריכלים רגילים לראות את העיר, משורטטת ומצולמת, מוקפאת וריקה מאנשים. קל לשכוח לפעמים שעיר אינה אוסף של מבנים, כבישים ומדרכות או התגלמות של כוחות פוליטיים ופיננסיים בבטון ובאבן, אלא בראש ובראשונה ריכוז גדול של אנשים המצויים, כפי שכתב הלל שוקן, ב'אנונימיות אינטימית'. תצלומיו של נחום שוץ, שצולמו בישראל ומחוצה לה, תופסים את האינטראקציה ...