חיפוש - חדשות , אדריכלות , כבישים |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
מלכת העיר, אופניים ושדרות רחבות
11.12.11...ון מסקרן עם האדריכל דני קייזר התפרסם היום בגלובס. קייזר היה מהנדס העיר תל אביב ומנקודת מבטו ברור שהאשמה במרבית הבעיות בעיר היא המכונית. "אני מעדיף שלמכוניות יהיה לא נוח לנסוע בעיר. כשלמכוניות נוח לנסוע ברחוב, זה סימן שחציית הכבישים פחות בטוחה. כשלמכונית יש איפה לחנות, זה סימן שלמי שהולך על המדרכה יהיה פחות נוח. המכונית אינה מלכת העיר, מלך העיר הוא הולך הרגל - והתכנון צריך להתכוון אליו". קייזר מספר על ראשי הערים המעוניינים לבנות שדרות רחבות עם... -
הנדסאי אדריכלות נוף - מקצוע עם קיימות
27.07.20...ישאר בתוך הכפר הגלובלי ההולך והקטן? היום, השמירה על הטבע אינה נחלתם של פעילים ירוקים בלבד, אלא נושא בעדיפות גבוהה כבר בשלבים הראשונים של תכנונים עירוניים ואזוריים.סביב הצורך האנושי בריאות ירוקות במרחבים האורבניים התפתח מקצוע אדריכלות הנוף, המשלב אדריכלות קלאסית עם תכנון עירוני הלוקח בחשבון גם את הצמחיה והשטחים הפתוחים.במקצוע אדריכלות הנוף העיסוק הוא ביצירת הנוף האנושי שמסביבנו, בין אם מחוץ, או בתוך המבנה. לתוך המרחב הציבורי מתכנן הנוף יוצק חוויות... -
בין ג'יין ג'ייקובס לרוברט מוזס
2.10.12... רוברט מוזס בתפקיד האיש הרע עם הגרזן שהעדיף כבישים מהירים, ומולו ג'יין ג'ייקובס הסופרת."אינני יכול להימנע מהשוואות לתל אביב" כותב איתי, "איפה העיר ואיפה מגמות הפיתוח במתח שבין מוזס לג'ייקובס? (...) עושה רושם שלא תש כוח הדחף ליצור רשת אוטוסטראדות – והתחושה שבכך ייפתרו בעיות רבות (..) כל קטע אוטוסטראדה הופך לכאורה את הקטע הבא לחיוני. דרך בגין… דרך יפו / ציר המסילה… רחוב שלבים… וכן הלאה. עבודות שספק אם יפתרו את צרותיהן של נוה צדק, פלורנטין, או יפו". -
ביקורת אדריכלות ומיכאל יעקובסון
10.04.13מיכאל יעקובסון עולה לי על העצבים. בעיקר כי הוא כותב ביקורת אדריכלות יותר טוב ממני. אני רוצה לנצל את הפוסט האחרון בבלוג שלו כדי להסביר מה לדעתי צריכה להיות ביקורת אדריכלות ולאחל לו שישבור את כל האצבעות ולא יוכל להקליד יותר.ביקורת אדריכלות ופוליטיקהאדריכלות אינה פוליטית. רגע, אני מבקש שוב מכל מי שהולך לקפוץ, לחכות עוד שנייה עד לסוף הטיעון (אסתי זנדברג, תעזבי את הסכין).ברור שהקמת מבנים, שכונות, כבישים, עמודים וגדרות הן מעשה פוליטי. אבל המעשה הפוליטי... -
חזון המחר או תרגיל יחסי ציבור?
12.06.11כתבה ב Xnet מציגה חזון של משרד האדריכלים BIG ובו מכוניות ממוחשבות וכבישים דיגיטלים הופכים את העיר למשהו שונה לגמרי. אבל האם זה באמת חזון או שמדובר פשוט בפרויקט של הדמיות יפות ואחלה יחסי ציבור? כתבתה של נטע אחיטוב מציגה תמונות מסעירות וסרטון הדמיה של העיר העתידית כפי שמשרד BIG רואה אותה בעקבות הכנסת המחשב מאחורי ההגה. מאחר ולא אדם שולט במכונית, ניתן יהיה לצופף מכוניות לשרשראות, לגרום להן לחלוף במהירויות גבוהות ולחצות זו את נתיבה של זו. אבל האד... -
קול קורא לכנס ולתקצירים להרצאות
5.10.11...רא ראשון לכנס ולתקצירים להרצאות הכנס השנתי העשירי של איגוד המתכננים בישראל 1-2 מרץ 2012 אנו ממשיכים במסורת הכנסים המקצועיים המרתקים ומקיימים השנה את הכנס העשירי של האיגוד. הכנס יתקיים בחיפה, בשיתוף עם הטכניון- הפקולטה לאדריכלות ותכנון ערים ועם עיריית חיפה. הכנס יתמקד בהיבטים של: תשתיות ארציות- תכנון, סביבה וצדק מרחבי. הכנס ייערך במתכונת מורחבת של יומיים ויכלול: הרצאות של מרצים אורחים מחו"ל, מושבים מקבילים של הרצאות של חוקרים ומתכננים מה... -
הרצאה - ההצעה הזוכה לתכנון מוזיאון הטבע בירושלים
11.11.12...ים. ההצעה הזוכה היא פרי של תכנון משותף של משרד SO Architecture ומשרד שוורץ בסנוסוף אדריכלים. מוזיאון הטבע, שיבנה בירושלים, לצד מוזיאון המדע, יוקם בלב קרית הלאום, שתוכננה כפארק רחב ידיים והפכה ברבות השנים למתחם מבותר על ידי כבישים רחבים ומבנים מפני עורף ומנותקים. המבנה המוצע מציע שילוב וטשטוש גבולות, בין מרכיבי הסביבה והפרוגראמה, ויצירת חיבור וקישור במרחב המשוסע. זהו פרוייקט ייחודי, בו המהות, היא עצם קיום המשא והמתן. משא ומתן בים אדם וטבע, מבני ... -
סופרטאנקר - ביג מיסטייק!
10.07.11...מרת מה לא צריך לעשות אלא גם מציעה מה כן - "לבנות את מאות אלפי יחידות הדיור הללו בתוך שכונות ותיקות, כדי לחזק אותן פיזית וכלכלית. זה יעלה למשלם המסים רק כמחצית מהעלויות של הקמת שכונות חדשות בפאתי העיר, מכיוון שהתשתיות - דוגמת כבישים, רחובות, תאורה, ביוב, מים, מבני ציבור וגינות - כבר קיימות." ... "קיים פתרון זמין להוספת דיור בתוך השכונות הוותיקות: לבנות בהן, בפרויקטים קטנים ובשלבים, כ-60% יחידות דיור נוספות, בפחות מ-10 שנים ובמחצית העלות של בנייה ח... -
תערוכה - אנשים ועיר
30.12.14...ט בארכיטקטורה שמנהלת גודש: גודש של אנשים, עומס של פרצופים, של פרסומות ושל גירויים ויזואליים; גודש שמאפיין את הקפיטליזם הגלובלי של הערים הגדולות ברחבי העולם. המפגש הזה, בין המרחב האדריכלי לבין המסה של ההמון, כאילו מגדיר עבור האדריכלות, שבעשורים האחרונים תומרנה למעמד של קישוט לא מזיק, תפקיד משמעותי יותר ככלי לניתוב וליצירה של התנועה ושל המפגש האנושי בעיר. נחום שוץ, יליד 1938, אדריכל פעיל מ- 1968.למד צילום בבית 'דיוקן' אצל יענקלה בורשטיין.הציג בתערו...