חיפוש - מקור , פרט , שימור |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
מגדלי המים של תל אביב
4.09.11אבי לוי סוקר בכתבה מצולמת את מגדלי המים של העיר תל אביב. המגדלים שנבנו בתחילת המאה העשרים סיפקו לא רק מים אלא גם מקור לגאווה מקומית וסימן נוף (landmark) עירוני. הכתבה עוסקת בשמונה מגדלים כאלה שהוקמו בשנותיה הראשונות של תל אביב ומעבר לסקירה גם מעלה את סוגיית השימור של מבנים אלה. "סיפור הקמתם של מגדלי המים בתל אביב-יפו" כותב לוי, "פותח צוהר להכרת עברה של העיר העברית הראשונה, ולהבנת הערך ההיסטורי והנוסטלגי של המגדלים שהשקו והפריחו אותה."... "בשנ... -
במגדל תל אביבי מול הים
11.05.11...משים גם לאירוח. אבן הדרך בעיצוב הדירה היתה צניעות ואיפוק, תוך השגת הרמוניה ואיזון ויזואלי בין הים הנשקף מבעד לכל חלונות הדירה לבין מרכיבי הפנים של הדירה וחומרי הגלם האיכותיים כגון אבן בזלטינה ועץ אלון גושני. הים הפתוח, היווה מקור השראה לבחירת אלמנטים כגון תריסי העץ, גופי התאורה וצבעוניות המטבח. אחד האתגרים התכנוניים בפרויקט היה ליצור תחושה של מרחב פתוח ונעים למרות מגבלות הגובה בדירה שבה גובה התקרה הינו 2.60 מ'. פרטי התקרה המונמכת, הספריות, אדן... -
אור, חלל, אדריכלות - ערב עיון
29.03.17... ראשון מסוגו להתמודד עם אדריכלות האור-חלל של שמואל ביקלס, אדריכל המשכן לאמנות, עין חרוד. מוזיאון זה, שנודע בזכות מופעי האור הטבעי הממלאים את אולמותיו הוא אחד ההישגים יוצאי הדופן של האדריכלות הישראלית במאה ה-20. ככזה הוא משמש מקור השראה לאדריכלים מהארץ ומהעולם, בהם רנצו פיאנו בבואו לתכנן את מוזיאון דה-מניל ביוסטון, טקסס, 1986. דוד בהר-פרחיה מבקש להקנות לצופה את חוויית השהות בחלל תצוגה נקי, ללא עבודות אמנות המוצגות על הקירות. הערכים המושמים בחזית ה...