חיפוש - פרטי בנין , סימבולים / בלוקים , חדשות , שונות , רכב |1| - דף 13
לא מצאת? פשוט חפש.
-
לחיות בגן עדן
11.01.16...ים שלא. האם עיר צפופה צריכה להיות גם אפורה ומזוהמת? גם במקרה הזה, בשנים האחרונות, אנחנו מבינים שלא. בשיחה עם הגר ונעמה, נדבר על העיר כמקום הטוב ביותר והבריא ביותר לחיות בו ונבין כיצד אפשר לקיים מערכות עירוניות מפרות בתבנית מורכבת ומשתנה ולהשתחרר מהתדמית שדבקה בעיר הישראלית כמקום רועש ומפויח.על המשתתפותנעמה ריבהנעמה ריבה, אדריכלית ועיתונאית, בוגרת המרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה (2011). בין 2012 ל-2015, שימשה ככתבת האדריכלות של אתר xnet מבית ... -
אפור, ירוק, פנטזיה ומציאות
21.12.15...האמן מול כן הציור והתיאורטיקן מול הטקסט הם מופע של שחקן אחד. לעומתם, האדריכל הוא חלק ממערכת רחבה יותר המזמנת אפשרויות להפוך פנטזיה למציאות באמצעות רב שיח מרובה שחקנים ומכלול מורכב של שיקולים.ההרצאה תעסוק במחשבות, בהתלבטויות, ביצירה ובדרך המגוונת והלא ליניארית של עשייתנו האדריכלית הנעה בין אפור לירוק ובין פנטזיה למימוש. תגית כלימור, קנפו כלימור אדריכלים | מייסדת ושותפה במשרד קנפו כלימור אדריכלים. מרצה בכירה בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון. -
אירוע הגמר של הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים
23.11.15...דרות המרחבים החברתיים והפרטיים הקיימים בשכונה. העבודה מציעה מערכת חוקים וכלים חדשה, אשר יתאימו לתכנון במושאעות. העבודה מסבירה, דרך תיאוריות של תכנון עיר, מדוע העיר אינה יכולה לתפקד לגמרי כשוק חופשי. מצד שני, העיר היא מערכת מורכבת שגם שיטות תכנון בעלות רגולציה מוגברת אינן מניבות בה פתרון להתפתחות עירונית בריאה.העבודה מציעה הקמת בסיס מידע, בהתאם לחלקו של כל בעל מושאע ולפי ערכה של יחידת הקרקע. "בניתי מדד סובייקטיבי המבוסס על שיחות עם התושבים וחישובי... -
חנית נכים לרכב רגיל וגבוה עם מעבר משותף במקביל לכיוון הנסיעה
27.06.14חנית נכים לרכב רגיל וגבוה עם מעבר משותף במקביל לכיוון הנסיעה -
חניית נכים לרכב רגיל וגבוה בזווית 60 למדרכה
27.06.14חניית נכים לרכב רגיל וגבוה בזווית 60 למדרכה -
חניית נכים לרכב רגיל וגבוה בזווית 45 למדרכה
27.06.14חניית נכים לרכב רגיל וגבוה בזווית 45 למדרכה -
חניית נכים לרכב רגיל וגבוה בזווית 30 למדרכה
27.06.14חניית נכים לרכב רגיל וגבוה בזווית 30 למדרכה. -
חניית נכים לרכב גבוה עם מעבר משותף בניצב לכיוון הנסיעה 2
27.06.14חניית נכים לרכב גבוה עם מעבר משותף בניצב לכיוון הנסיעה - אופציה 2 -
חניית נכים לרכב גבוה עם מעבר משותף בניצב לכיוון הנסיעה
27.06.14חניית נכים לרכב גבוה עם מעבר משותף בניצב לכיוון הנסיעה. מדרכה מונמכת. -
המהפיכה הדיגיטלית בביה"ס לאדריכלות באונ' תל-אביב
28.11.13...ספס את הפביליון המרשים שהוצב בכניסה לבנין מקסיקו (באונ' ת"א) לכבוד טקס הענקת פרס ישר לעבודת גמר מצטיינת ביום א' האחרון. הפביליון תוכנן, עוצב ויוצר במעבדה הדיגטילית לתכנון ופבריקציה בבית הספר לאדריכלות ע"ש דוד עזריאלי. הוא מורכב מ-700 יחידות שונות עשויות קרטון, אשר הרכבתן אפשרית אך ורק בצורה אחת ליצירת צורה יציבה סטרקטורלית. כל שורה במבנה מורכבת משני טיפוסים של פירמידות, עליונה ותחתונה.לצפייה בסרטון ההקמה לחצו כאן - מומלץ!מנחי הסטודיו: ד"ר אדריכ... -
חיפה מציגה - דיבורים כתחליף לפתרונות
2.04.13...ה לא ממש משתכנע מהכוונות הטהורות של הכנס וטוען שכל מטרתו לשמש עלה תאנה להסתרת התכנון בפועל של העיר."הבעיה מתחילה", נכתב בחדשות חיפה, "כשמבינים שההדמיות של מן-שנער אינן מחוברות למציאות האמיתית מהסיבה הפשוטה: מישהו מחק משם את הרכבת שעוברת היום ויוצרת חציצה של רכבת כבדה, רכבת המובילה גם מטענים של חומרים מסוכנים, ואינה מאפשרת גישה ישירה ונוחה אל הים". הביקורת הנוקבת ביותר היא על בחירת הדוברים בכנס הבינלאומי. "כל כך בינלאומי שלרשימת הדוברים אין בנמצא ... -
התחנה האחרונה בקו
17.02.13...ים אחרות. תחנות האוטובוס הפכו עם השנים ממוקד תחבורתי ועסקי למפגע ולבסוף לפיל לבן ונטוש."הוויתור על תחנת אוטובוס בתוך העיר הוא מהלך משמעותי", כותב יעקובסון. "האם ראשי הערים מבינים מה הם עושים? (...) את התושבים שאינם מחזיקים ברכב פרטי וייאלצו לשלם יותר בזמן ובכסף כדי להגיע לתחנה המרכזית, זה בוודאי לא משרת".האם העתיד של התחבורה הציבורית בארץ באמת נמצא באוטובוסים? כיום בכדי לעבור מהפריפריה למרכז רק לרכבת יש עדיפות כתחבורה ציבורית. האם לא הגיוני אם כ... -
למי מועיל חיבור הפריפריה למרכז?
4.02.13הנימוק המרכזי לפיתוח רשת הרכבות בישראל הוא קירוב הפריפריה למרכז בהנחה שחיבור כזה תורם לשוויון בין תושבי הפריפריה לתושבי המרכז. האם טיעון זה משכנע, ולמי באמת מועיל חיבור הפריפריה למרכז במסילות ברזל? מאמר מרתק של עודד רוט במגזין אימגו מציג מחשבות אחרות בנושא."האם השקעות בתחבורה מאיצות את הכלכלה ומחוללות צמיחה כלכלית?" שואל רוט, "האם השקעות העתק בפיתוח רשת רכבות בין מרכז הארץ לבין היקפה ישפר את השוויון בקרב תושבי המדינה, יחזק את תושבי הפריפריה ויצמצ... -
הדר הכרמל ומדרחוב נורדאו
3.02.13...ב נורדאו בראשותו של ירון הדר.* בתמונה - מסיבת רחוב בנורדאו.דוגמאות לפרויקטים מוצלחים שנוצרו בצורה כזו לא חסרות. המוכר מכולם הוא מסילת ההיי-ליין בניו יורק. בשנת 2000 ניסה רוברט האמונד לעצור את עיריית ניו יורק מלהרוס את מסילת הרכבת הישנה. הוא הקים קבוצה שנקראה "החברים של ההייליין", ללא ניסיון בתכנון עירוני וללא כל קשרים עם מחלקת הפארקים של העירייה. היום הפארק על מסילת הרכבת הוא אחד הפרויקטים האדריכליים המוכרים ביותר והמקום המתויר ביותר בניו יורק.גם... -
השנה הגורלית של חיפה
28.01.13... התושבים ייאלצו לשוטט עם כיסויי פנים ברחובות", כך מזהירה האדריכלית עינת קליש בכתבתה של נעמה ריבה ב Xnet.פעם בחמישים שנה מקבלת עיר הזדמנות שנייה. חיפה עומדת עכשיו לאבד את ההזדמנות השנייה שלה. התכניות לחשמול / שיקוע / הזזת קו הרכבת, תכנית ההרחבה של בתי הזיקוק, תוכנית ההרחבה של הנמל המזרחי, כל אלה מאיימים להפוך את חיפה למחסן התשתית של ישראל. אבל התכניות האלה הן גם הזדמנות שלא תחזור. אם התושבים יצליחו להעמיד כוח משמעותי מול בעלי האינטרסים והכסף הגדול...







