חיפוש - חדשות , CAD , רגל , רגליים |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
סיפור של פינוי בינוי ובירוקרטיה
31.05.11...של המתחם. האדריכל גיורא דותן, אומר בכתבה של 'ערב ערב': "ארבע שנים אנחנו בהליך של תיאום מול העירייה, אבל שום דבר לא קורה. ראש העירייה לא עמד בהתחייבויותו". ראש מינהלת השכונות הוותיקות, נחום סרי, מוסיף: "אני לא ישן בלילה בגלל הסכנה במבנה הזה ובגלל שדברים לא מתקדמים. יהיה שם אסון! המקום הזה מסוכן מכל הבחינות. זה מבייש את העיר שיש בה מבנים כאלה". אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה ולגלות חלמאות וגרירת רגליים של בירוקרטים עירוניים. * צילום - רוחמה ביטון -
עשרת הכללים לעירוניות מוצלחת
26.12.11.... אחרי שילטון המכונית והשדירות הרחבות והריקות כדאי למתכנני ערים לקרוא ולהתייחס למסמך הזה. עמותת מרחב לא עוסקת רק בתיאוריה, להפך. עם כל חילוקי הדעות שלי איתם אני לא יכול שלא להתפעל מהדרך בה הם פועלים עם ראשי ערים, ובעבודת רגליים בשטח מנסים לשפר את הערים בארץ. הכללים שהם ניסחו נראים מצד אחד ברורים וטריוואלים אבל מדהים לגלות כמה פעמים נכשלנו אנו המתכננים לפעול על פיהם. אחד הכללים אותו קשה להפנים הוא "העיר מיועדת לאנשים" ולכן אני מניח הוא נקב... -
עומס מקסימלי מותר - תערוכה, עמי שנער
16.05.12...אקריליק על בד, רובם בפורמט מיוחד, צר מאוד וגבוה. ציורים אלו הם מעין חרכי מבט על חלק מתמונה כוללת, בתחום שבין הפיגורטיבי והמופשט. ציורי המנופים בנמל חיפה, למשל, רוויי התפעלות מגודלם ומהופעתם המרהיבה הכמו-אנושית: טיטאנים פשוקי רגליים, זרועותיהם ארוכות והם סובבים, גוחנים ומתנשפים גבוה מעל אניות משא כבדות, מנועיהם רועמים.אדריכל עמי שנער, יליד תל אביב, בוגר הטכניון (1976), החל את דרכו המקצועית במשרדו של יעקב יער, לימים חתן פרס ישראל באדריכלות. בשנות ה... -
לחבר את חיפה לים?
21.05.13...לו לפעול ללא שינוי, בהיותם מגדירים את דפנות כיכר הכניסה הראשית מציר המושבה הגרמנית-הגן הבהאי".לצערי אני חושב שהפתרון לא יספיק. הפתרון יאפשר לעירייה לגרור רגליים ולרכבת להתנהל בגובה הנוכחי לעוד חמישים שנה. אנשים לא מוכנים לצעוד מעל 500 מטר כדי להגיע לאטרקציה כלשהי. אם הפעילויות בנמל יהיו מוקד מעניין הם ייסעו לשם ברכב. האזור יישאר מנותק מסביבתו בדומה למתחם התחנה בתל אביב.הערכה פסימית יותר תטען שהוא בכלל לא יתרומם. הניתוק משכונות המגורים יהרוג אותו. -
רכבת הפרברים
26.12.13...די להגיע לתחבורה הציבורית??!תחנות הרכבת בארץ, מואשמות פעמים רבות שהן מרוחקות מלב העניינים. החכמה הגדולה היא לאו דווקא המרחקים עצמם.. אנחנו הרי מדינה קטנה סך-הכל. חכמה גדולה, גלומה במחברים האורבניים, או - התכנון מוכוון הולכי הרגל ורוכבי האופניים.המחבר הוא סוד ההצלחה. מרחב עירוני מתפקד בעל קנה מידה נכון, ואסתטיקה נעימה לכל הפחות (אם לא יותר), הוא ההופך לאבן דרך המדברת בעד עצמה בלוח המשחק העירוני. אם כפי שבבאר שבע השכילו לחבר את תחנת הרכבת בגשר לאונ... -
תערוכה - מקווה ישראל פתוח/סגור
6.10.15... דרך מקווה ישראל בין דרום תל-אביב, יפו, חולון ואזור. אפליקציות לתעסוקה במקום.תחום האירוח: זיהוי מצאי של המבנים היכולים לשמש לאירוח כפרי בקמפוס מקווה ישראל. הצעות למקומות בילוי: למשפחות, למטיילים רגליים, למטיילים באופניים, לפיקניקים ולמסעדות. פתיחת התערוכה:יום ו', ה-09.10.15 בשעה 11:00נעילה ושיח ציבורי:יום א', ה-25.10.15 בשעה 20:00 כתובת:הגלריה בבית האדריכל, רחוב המגדלור 15, יפו שעות פתיחה: א', ג', ד', ה' 10:00-17:00,... -
גאווה ישראלית
2.12.15..., הרואה בשטחים הפתוחים וברחובות כשתי מערכות תכנון נפרדות. כך נולד הקונספט של 'גן-רחוב'. הגן-רחוב מייצר אפיק תנועה אלטרנטיבי הקושר בין אזורי מגורים, שצ"פים שכונתיים, רחבות צמודות מבני מסחר, שטחי מבני ציבור וצירי תנועה ראשיים (רגליים וממונעים) לכדי תשתית עירונית המעודדת מפגש בין-אישי מקרי או יזום, התכנסויות קבוצתיות ועירוב קהילות." כאמור, הפרויקט של סגל מבוסס על פרויקט הגמר שלה בפקולטה - "כאפיקים בנגב" - שזכה בתחילת השנה במקום הראשון בתחרות עבודות ... -
נגד דיור בר השגה
15.07.12...יעים הצעות ולא מבינים למה ראשי ערים שמים להם רגליים כל הזמן. חייבים להבין את ראשי הערים, הם מגינים על האינטרס של כלל התושבים שלהם.אני רוצה לסיים את המאמר במחשבה נוספת והיא שאולי לא צריך בכלל להתערב כך בשוק. ישנן דרכים רבות לסייע לאוכלוסיה חלשה. אפשר למשל לפעול להצפת השוק בדירות באופן כללי כדי להוריד מחירים, לסייע לחלשים דרך השתתפות בשכר דירה ועוד. ישנן דרכים רבות להפוך דיור לבר השגה גם בלי לבנות פרויקטים יעודיים.... מצד שני, יכול להיות שאני טועה.