חיפוש - חדשות , DW , מים , מפלס |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
על כיכרות עירוניות ותחבורה
31.03.11...ס והרצח של כיכר דיזנגוף" כותב דני גת, "היה תגובה ישראלית פרובינציאלית, קצת מאוחרת, לגל עכור של אידיאולוגיה שסחף את המערב כעשור קודם לכן, הסגידה למכונית, שמשמעותה הייתה - בואו נסלק את הולכי הרגל אל מפלס גבוה, כדי שלא יפריעו למכוניות". גת מנתח את המבנה המקורי של הכיכר, החתך שלה, היחס בין גובה הבנינים המהווים את דפנות הכיכר וגודלה שיחד עם הטיפול הנופי המקורי, המזרקה והעצים הפכו את הכיכר למקום עירוני חי ומעניין. כתבה מומלצת, להלן הקישור שוב. -
אז אולי בכל זאת כיכר התרבות
23.10.11...ת הכיכר בעיניה, מספרת על ההסטוריה שלה ומכתירה אותה כהצלחה. "כיכר התרבות משלבת בין אמנות לאדריכלות" כותבת נעמי, "יופיה ההרמוני נובע מעיצובה האופייני לאמן דני קרוון, אך סודה טמון בחיבורים האורבאניים המתלכדים בה: החיבור בין מפלס הכיכר לחניון התת קרקעי, חיבורן של שלושת השדרות הנפגשות בכיכר, חיבור הכיכר אל גן יעקב והארגון המחודש של הרחובות והתשתיות מסביבה. כל אלו מהווים את יסודות הצלחתה של הכיכר." בכתבה מוזכרת ההסטוריה של הכיכר מתוגנית גדס לת... -
אנדרטה לחללי חטיבת הראל בגן סאקר
27.04.11...י סוף בעיר, יוקם 'גן חטיבת הראל'. חיפשתי פה פשטות, מינימליזם טוטלי, ולא מה שאנחנו רגילים מהאנדרטאות המוכרות לנו, ואפילו לא אנדרטת הנגב. באתר יש שיפוע גדול מאוד, והרעיון הוא לנצל את הטופוגרפיה הקיימת ולא ללכת נגדה. הגן מתחיל במפלס אפס וממנו יוצאת חומת אבן מעוגלת, שתקיף אותו מסביב. על הדופן הפנימית של החומה יופיעו שמות חללי החטיבה." היחס לגן כולו כאנדרטה, המינימליזם והקיר השומר על מפלס הקרקע הזכירו לי מאד את האנדרטה לחללי וייטנאם בוושינגטון. כמ... -
להורדת הכיכר שילחו את הספרה 1!
21.12.11...ורית בחצי מפלס ויצירת רחבה מרכזית מוגבהת. נוצרה מערכת רציפה ונגישה של שתי רחבות עיקריות, ליד קולנוע רב-חן וליד מלון סינמה".*התמונה מתוך הכתבה - הצעתו של האדריכל לשיקום הכיכר.קשה להתווכח עם הטענה של צבי שגם התוכנית החדשה תיצור למעשה כיכר לא שימושית. בניגוד לכיכר הבימה או כיכר העיריה, זו כיכר המוקפת מכל הכיוונים בכביש. הסיכוי שלה להוות מקום עירוני שוקק אינו גבוה במיוחד. המכוניות לעומת זאת בהחלט יקבלו עוד שטח. ועוד חניון.כתבה מומלצת, היכנסו לקרוא. -
עולם חדש נקימה
28.04.11...נים משפט כמו "... בל נשכח את חלקה בהעלאת הקומה הראשונה מעל מפלס הקרקע ובמסר הפוליטי הסמוי שבה: אם בניין יכול להרפות מאחיזתו בקרקע ולהמשיך לחיות עמה בשלום, גם ויתורים טריטוריאליים על שטחים הם אופציה אפשרית לשלום על הארץ." לפעמים אני חושד שהעורך הראשי של הארץ מאיים עליה בפיטורים אם היא לא תוסיף דעה שמאלנית, ההדבקה כל כך מאולצת שזה מגוחך. בסופו של דבר אני בכל זאת ממליץ לקרוא את הכתבה. מכל הדיבורים והמניפסטים נשאר הכח הכלכלי אצל היזם. לא אצל הרש... -
שדרוג ירוק לבניינים וערים
18.01.12...ניעה והפחתת אפקט החממה הגורם כבר בימינו לשינויים מרחיקי לכת (אקלימיים קיצוניים והעלאת מפלס פני הים לדוגמא), אשר יקשו על קיומו של המין האנושי והטבע בעתיד הלא רחוק.במסגרת ההרצאה יוצגו עקרונות ודוגמאות לשדרוג ושיפור של מבנים קיימים, ע"י הארכת זמן שימוש בבניינים קיימים ושיפור תפקודם באמצעים שונים כגון התייעלות אנרגטית ושימוש בחומרים בריאים לשיפוצם ושיפור סביבתם הקרובה מאפשר חסכון במשאבי טבע ואנרגיה. לצד הטיפול ברמת הבנין, יוצגו גם דרכי פעולה ברמה האו... -
חיפה חיפה, עיר עם... עתיד?
23.03.11...נמל התניע סוף סוף, וראש העיר יונה יהב יצא בהכרזות: "מחירי הנדל"ן בעיר התחתית זינקו תוך שלוש שנים ב-500%" והוסיף "אני מתחייב שכל יזם שבונה בחיפה יקבל רישיון תוך חודש בלבד מהרגע שבו התכנית מאושרת בתכנית בנין עיר." הקורא התמים יכל לחשוב שמשהו באמת זז בחיפה. למרבה הצער אין קוראים תמימים יותר. כל המהלך הריח כמו קידום אגרסיבי של העיריה והקבלנים. מה לעשות ולאינטרנט יש זיכרון ארוך. מסתבר שעל פי יונה יהב המחירים כבר קפצו פעם. בכתבה בגלובס ב 2009 ... -
אז מה? אין בזה כלום? הערות על תמ"א 38
28.06.11בכתבה שפורסמה בגלובס מוצגים נתונים מדהימים - מתוך למעלה ממליון בתים הצריכים חיזוק בפני רעידת אדמה, חוזקו עד כה... 47 בלבד! תוכנית מתאר ארצית 38 נועדה להיות הכלי שיאפשר חיזוק מבנים תוך שהוא מעניק זכויות בניה ששוות כסף לכל מי שיבצע את החיזוק הנדרש. על הנייר זה נראה טוב ובשטח התחיל באז נדל"ני מטורף אבל כמעט כלום לא קורה בפועל. הסיבות כבר נסקרו כאן מספר פעמים ובקצרה נציין אותן: ראשית, שווי הזכויות האלה, זכויות לבנות קומה נוספת למשל, תלוי במיק... -
ניקח מכולם, ניתן לתושבי המרכז
12.06.12...וק העיר תל אביב... שוב.כתבה בכלכליסט מבשרת:"המדינה מחפשת מימון לחפירת הרכבת הקלה ברחוב באבן גבירול בת"א. אחת הדרישות בפרויקט הרכבת הינה הקמת מסילות בתווי ארוך ויקר של רחוב אבן גבירול שתכלול חפירות כדי להעביר את הרכבת תחת פני מפלס הרחוב. מחיר הפרויקט יגיע להערכת המדינה לכ-2 מיליארד שקל (...) המדינה מבקשת למכור קרקע למגורים במקום מתחם הרכבת הגדול בלב רחוב ארלוזרוב כדי לממן את הפרויקט".בסופו של דבר הפתרון המתגבש הולך להזיז אבני משחק בכל השטח. תחנת ת...







