הפחד לטעות בעבודת עיצוב פנים ואדריכלות והפתרון

יש משהו שמלווה אותנו לאורך כל הדרך במקצוע שבחרנו: הפחד לטעות.
 אם אתם בעלי מקצוע בתחום האדריכלות והעיצוב ואתם שותפים להרגשה הבאה, אז הגעתם למקום הנכון.
 
בחרנו במקצוע שהמיוחד בו הוא התהליכים שאנחנו עוברים עם הלקוחות ושם יש לנו את היכולת להשפיע ולהפוך את הבתים של הלקוחות שלנו נעימים, רכים, מיוחדים עבורם.
ולתהליך הזה מתלווה תחושת הפחד מלטעות. אני אוהבת את הפחד הזה כי כל עוד הוא במינון קטן אז הוא שומר עלי מטעויות.
כשהוא נמצא שם באיזו נקודה אז הוא גורם לי ללמוד עוד ועוד, גורם לי להבין שאני לא יודעת הכל ומהמקום הזה אני יותר ויותר מקצועית

תהליכי עבודה
בתהליכים מול הלקוחות שלנו יש המון פרטים שעלינו לזכור.
בתהליך שמתחיל בשאלון הלקוח שצריך להכיל כל כך הרבה סעיפים שקשורים לדינמיקה המשפחתית של הלקוחות ועד לכמות האחסון והריהוט שהם מביאים אל תוך הבית.
ולא רק. אני נוהגת לוודא עם הלקוחות שלי איזה רגש הם רוצים לפגוש כשהם נכנסים בסוף יום עבודה לבית שלהם.
ומפה – מהבסיס הזה אנחנו יוצאים לתתליך הקסום בעל אלפי הסעיפים.
סעיפים רבים התכניות עבודה , סעיפים רבים לוגיסטיים ועוד.
אז בואו נתמקד הרגע בסעיפים שנמצאים בתהליכי העבודה מול הלקוחות. אחת מהשיטות שאימצתי לעצמי כדי לא לשכות: שיטת השאלונים

בשיטת השאלונים אני ישנה טוב בלילה
כי בשיטת השאלונים עולים כל הסעיפים שאנחנו עלולים לשכוח בים הסעיפים בתהליך.
שיטת השאלונים היא פשוטה אבל דורשת הכנה מקדימה.
יש לנו תוכניות שונות במהלך התהליך: בינוי, הריסה, חשמל, אינסטלציה, פריסות, מטבח, נגרות, תאורה וזה רק חלק קטן מהתכניות שצריך להכין.
לכל שרטוט | לכל נושא יש שאלון משלו.
נמחיש בדוגמא. תכנית פתחים (או תכנית אלומיניום, חלונות.).
לכל חלון יש תעודת זהות משלו שכוללת המון סעיפים שאנחנו צריכים לדון עם הלקוח שלנו.
סדרה (יש מספר סדרות ובכל סדרה יש משפחה שלמה שמרכיבה אותה)
זכוכית (למשל: בידודית , מחוסמת, בטחונית, אורנמנטית, גלית, מודפסת , רשת פנימית)
גוון הזכוכית (חלבית, שקופה)
סוג פתיחת החלון (הזזה, פיווט, פתיחה, קיפ, דרי קיפ)
סוג ארגז התריס (מונובלוק, סמוי, תחתון)
סוג התריס (רגיל, אור)
סוג השלב (משוך, מוקצף)
רשת (שקופה, אפורה)
פירזול(ידית , סגר לחיצה)
גוון סדרה (תלןי בחברה)

ואם חשבתם שסיימנו..
אז לא כי יש עוד כל מיני דברים שקשורים בלקוחות.
למשל, האם רוצים אדני חלון פנימיים או לא, מה קורה עם גובה הסגר כשלהקוח או הלקוחה שלנו נמוכים ולא מגיעים לסגר בחלון המטבח שרחוק מאיתנו בגלל השייש (יש פיתרון לזה).
לפני שאני מתחילה את תכנית האלומיניום שלי אני עוברת עם הלקוחות וממלאים ביחד את שאלון הלקוח.
ובכך יש לי המון תועלות, אני לא שוכחת דבר וממירה הכל לשרטוט, הלקוח מבין מה מכיל השרטוט ועל מה הוא הולך לשלם.
אנו מוציאים את השרטוטים למכרז ומקבלים הצעת מחיר מדויקת מכל הספרים והלקוח רגוע ובטוח שהוא מקבל ממני את העבודה הטובה ביותר.
השאלון מעניק לי ביטחון במקרה ולקוח טוען שקיבל משהו שהוא לא ביקש.

בסיטואציה כזו אני חוזרת לשאלון ובודקת האם אני שכחתי או שבאמת הלקוח ביקש משהו אחר.
אני ישנה טוב בלילה כי אני יודעת שלא שכחתי דבר - כמה תועלות במסמך אחד.
ולכל שרטוט יש לי מסמך שכזה.
כי הפחד מלטעות לימד אותי לפתח שיטת עבודה מדויקת, נכונה, כזו שכל הצדדים מרוויחים בה.

נכתב ע"י טלי דוגמא - מעצבת פנים, מנחת קורסים וסדנאות לקהל מקצועי ופרטי.
ב 2/2 העבירה טלי כחלק מהמיזם המשותף יחד איתנו ב SAF וובינר חינמי במסגרת התוכנית טלי בשלישי שמתקיימת לייב בזום בכל יום שלישי בתשע בבוקר ובשמונה בערב.
מפגש זום מקצועי מעשיר: "ניהול ונהתנהלות בעבודה למזעור טעויות בשטח"

להרשמה למפגשי טלי בשלישי הבאים לחצו כאן

הפחד לטעות בעבודת עיצוב פנים ואדריכלות והפתרון

תגובות