חיפוש - חדשות , שונות , מאמרים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , אדריכלות נוף , תנועה |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
-
בית פרטי על מגרש מדרוני
30.06.24...ני גרמי מדרגות פיתוח פזורים בצידי מגרש מנוגדים על מנת לקשר בין קצוות מגרש מרוחקים וחלקי בית שונים. למעשה, שני גרמי מדרגות מאפשרים גישה נוחה לאזורי פעילות שונים כגון מטבח חוץ, גינות במפלסים שונים, מרפסות ואזור הג'קוזי. בנוסף, תנועה רציפה בין מפלסי פיתוח במגרש מתקיימת ללא מאמץ וצורך במרחקי הליכה גדולים אודות לשני גרמי מדרגות. היבט נוסף שנלקח בתכנון הבית, זה ניצול הפניות לחזיתות שונות כדי ליצור פינות ישיבה/אתנחתה באמצעות מרפסות מוצללות. מרפסות הללו ... -
מה מבדיל ומייחד את עבודת האדריכל מאמן?
7.04.16...החומר, והוא מבקש לעורר באמצעות החלל מצב רוח מסוים בנפשם של הבאים לתוכו. לדוגמא: רובנו מכירים מבנה של כנסייה עתיקה,שבנויה משני שורות עמודים באורך מסוים, כשאנו רואים פרספקטיבה ארוכה זו של עמודים נוצרת אצלנו תחושה של תנועה, ואנו כמו מתחילים לצעוד ולהתקדם מאלינו, אפילו כשאנו עומדים דום... העין נמשכת אחרי אותה פרספקטיבה ובדמיון אנו הולכים אחריה, כשהחלל הוא שלוחש לנו שננוע, ומכיוון ש"התחלנו" בתנועה אנו מצפים גם לסיום לנקודת שיא משום שא... -
מגדל מאייר הולך ונשלם - היזמים מרוצים התושבים פחות
25.07.13...מיה - מאייר אדריכליםהמתכננים והיזמים אומרים בהתלהבות כי בעוד המגדל ממוקם בין שני רחובות מרכזיים בעיר, דייריו יוכלו גם ליהנות משקט וניתוק מהסביבה, בזכות קירות מצופים ומגנים מרעש.ניתן להתרשם, גם מהתגובות לכתבה, כי שנתיים לאחר המחאה החברתית שהתחילה בקצה השני של אותו רחוב, לא כולם מקבלים את המגדל בשמחה. מגיבים רבים טוענים כי המגדל לא משתלב היטב בנוף המקומי, יגרום לפקקי תנועה וכי הוא מיועד מראש לדיור בעלי אמצעים, במקום לספק דיור בר השגה למעמד הביניים. -
להורדת הכיכר שילחו את הספרה 1!
21.12.11... הסקר היו מוזמנות מראש ותומרנו בעזרת השאלות שהוצגו אינה שלו בלבד.להשארת הכיכר הקיימת ושיקומה ,שילחו את הספרה 2צבי מזכיר לנו במאמר דברים שנשכחו ובמיוחד את העובדה שלמעשה... לא הייתה שם כיכר כלל: "בפועל, לא היתה זו כיכר, אלא אי תנועה בקוטר 66 מ', מנותק מהרחוב על-ידי כביש טבעת היקפי. הניתוק הלך והחריף עם השנים. החזרת מרחב הכיכר לציבור, כמרחב עירוני שימושי, היתה אפשרית רק על-ידי הפרדת הולכי הרגל מכלי הרכב ויצירת אזורים בלעדיים לתנועת הולכי הרגל.... -
סטודנטים לאדריכלות מציגים: פארק החולות בחולון
9.07.13...קע זו, חלה תכנית ח/500, אשר אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה ביולי 2011. אדריכלית הנוף, חוי ליבנה, שהנחתה את 12 הסטודנטים בקורס אומרת: "כשאני נכנסת לסטודיו, אחד הדברים שאני אומרת לתלמידים הוא שהסטודיו הזה הוא לא קורס מזורז לאדריכלות נוף. יש חשיבות גדולה להפגיש את התלמידים עם המקצוע, כך שכאשר יסיימו את הלימודים ויצאו החוצה, הם יכירו את הערך של אדריכל הנוף וישתפו איתו פעולה כבר משלב התכנון הראשון". הדמיה- עדי קרינסקימסכם את הצגת הפרויקט מיכאל יעקו... -
בתים מבפנים ירושלים
10.09.15... מתנדבים לאירוע. מתנדבים לכ-3 שעות מקבלים את חולצת האירוע המאפשרת כניסה ללא תור וללא רישום כמעט לכל הפעילויות. רוצים להתנדב? שלחו פרטים מלאים לכתובת:[email protected] צפוי לנו אירוע עשיר, מגוּון וגדול, שיתחיל ביום חמישי בבוקר ויימשך עד מוצאי שבת. הקדשנו השנה פרק נכבד מהתכנית לסיורים בנושאי תנועה ותחבורה בעיר ולחשיפה של כמה מפרויקטי הבנייה הגדולים העתידים לקום בירושלים בשנים הקרובות ולהשפיע על חיי כולנו. מידע נוסף ועדכונים אפשר למצוא כאן. -
גאווה ישראלית
2.12.15לֹטם סגל, בוגרת הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, זכתה במקום השני בתחרות של האיגוד האירופי לאדריכלות נוףהפרויקט שהוגש לתחרות מבוסס על פרויקט הגמר שלה בטכניון, "כאפיקים בנגב", שהתמקד בעיר באר שבע בוגרת הטכניון לֹטם סגל זכתה במקום השני בתחרות האדריכלים הצעירים של האיגוד האירופי לאדריכלות נוף (IFLA). הפרויקט שזיכה אותה במקום השני מבוסס על פרויקט הגמר שלה בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון."הפרויקט עוסק בתקן השצ"פים (שטחים ציבוריים פתוחים... -
חזון המחר או תרגיל יחסי ציבור?
12.06.11...יסו לחשוב מה היה קורה לו היינו ממחשבים גם את הדרכים עצמן. למה שהגבול בין הכביש למדרכה יהיה קבוע ולא יתחשב בשעות העומס והפקקים? את החזון הזה נראה שניתן לממש - מכוניות בנהיגה אוטומטית כבר יש, כבישים עם חיישנים ומערכת ניהול תנועה כבר קיימת. למעשה הפרויקטים הנ"ל פותחו כבר לטובת התנועה באוטוסטרדות המהירות אבל האם זה ישים בעיר? לדעתי לא. ההדמיות יפות אבל קל לראות שכמות המכוניות נמוכה מאד. אין רכבים חונים (שהם בדרך כלל הגבול האמיתי בין נתיב ההלי... -
מלכת העיר, אופניים ושדרות רחבות
11.12.11...ם פחות בטוחה. כשלמכונית יש איפה לחנות, זה סימן שלמי שהולך על המדרכה יהיה פחות נוח. המכונית אינה מלכת העיר, מלך העיר הוא הולך הרגל - והתכנון צריך להתכוון אליו". קייזר מספר על ראשי הערים המעוניינים לבנות שדרות רחבות עם איי תנועה. על משרד התחבורה שמנחה אותם להקמת כבישים מהירים יחסית בתוך העיר, כבישים שאינם מאפשרים חצייה של הולכי רגל ומביאים לתוצאה שאנו רואים "כשילד שצריך ללכת לבית ספר מהשכונות החדשות באשדוד - עליו לעבור כבישים שנוסעות בהן מכוניו... -
קול קורא לכנס ולתקצירים להרצאות
5.10.11...ומתכננים מהארץ, דיונים בנושאים אקטואלים, סיורים מקצועיים ופעילות חברתית. פניה להצעת הרצאות אנו מבקשים בזאת להעביר לוועדה המארגנת הצעות ויוזמות להרצאות בנושאים הבאים: תכנון מערכות תשתית ארציות- היבטים שונים של תכנון מערכות תנועה ותחבורה, מערכות כבישים, רכבות, נמלי ים ואויר, משק האנרגיה לרבות אנרגיה ירוקה מתחדשת, משק המים כולל מערכות התפלה ומערכות הטיפול בשפכים, מערכת התקשורת ונושאים קשורים. התייחסות להיבטים תכנוניים ארציים ומקומיים, היבטים סביב... -
הרצאה - ההצעה הזוכה לתכנון מוזיאון הטבע בירושלים
11.11.12...ט ייחודי, בו המהות, היא עצם קיום המשא והמתן. משא ומתן בים אדם וטבע, מבני שלטון ומרחב אזרחי, בניין ופארק, ציבורי ופרטי. הבניין יהיה בניין מהמתקדמים מסוגו בשילוב מערכות אקלימיות, ובתכנונו בר הקיימא. יהיו משולבים בפרויקט מסלולי תנועה, לימוד וטיול, העוברים בין פנים המבנה ושטחי החוץ הנרחבים שלו, תוך יצירת חוויה ארכיטקטונית ייחודית. ההצעה הזוכה היא פרי של תכנון משותף של משרד SO Architecture של האדריכלים שחר לולב ועודד רוזנקיאר ואדריכל גבי שוורץ ממשרד... -
הזוכה בתחרות לתכנון שער הכניסה לטכניון (סטודנטים)
1.04.14... הטכניון הרווי בעצים וצמחיה שער הכניסה הינו חשוף באופן דיכוטומי מדפנותיו. בהצעה זו בחרנו להשאיל את סכמת מבנה החורש הסמוך ולהשתמש בעקרונותיו לקירוי השער. 3. המאפיין הפרוגרמתיישנו מתח תמידי בין ייעודו של שער הכניסה כמעבר תנועה בלתי פוסקת של רכבים והולכי רגל לבין העובדה שמטבעו השער הינו "מקום" ובשל כך יש לו מאפייני שהייה. בתכנון זה אנו מציעים שתי שפות אדריכליות התומכות במתח זה ומשקפות אותו: האחד מאופיין בביתני השומרים המתכוננים כפריזמות אור... -
השיפוץ מעורר המחלוקת של טיילת החוף בתל אביב
4.02.13...על ידי המתרחצים כשהן משמשות בנוסף לכיסאות החוף.הנושא היחידי שעדיין במחלוקת הוא רצועת הטיילת הנוספת במישור החול. באתר העירייה ממנו נלקחו התמונות כאן נכתב כי "הדעות לגבי טיילת זו היו חלוקות. מצד אחד טיילת במישור החול מגבירה נגישות נכים לאזור החוף התחתון ותאפשר תנועה צפון דרום בקרבת החול. מצד שני, טיילת זו נוגסת בחול. הוועדה החליטה לאשר את בניית הטיילת התחתונה בכפוף לבניית קטע לניסיון. לאחר ביצוע קטע זה יוחלט ע"י מהנדס העיר לגבי ביצוע שאר הקטעים". -
ללכת על בטוח! תוספת ממ"ד לבניין משותף
27.11.25...ם הוא בקו אחד המחובר לבניין, אנחנו משתדלים לתת שימת לב שתשפר את הנראות ותתחבר באופן טבעי למבנה. ישארו לנו חניות אחרי כל התוספת הזו? שאלה טובה, זה אחד האתגרים שלנו אנחנו נשתדל לחשב שכמה שיותר חניות יוותרו במקומם, בנוסף יועץ תנועה יכול להוציא תוכנית מפורטת של חניות, ובמקרי אין ברירה כולל פתרונות של מתקני חנייה . חשוב לדעת כי גם בתוך המיקום של הממד בקרקע ניתן ליישם חניה (כיוון שרק 3 קירות שלו יורדות). האם יש אגרות והיטלים על תוספת הממ"ד? זו כבר... -
סוף עידן המכונית בעיר?
9.06.11...בו מקומות פנויים. במקום אחר מחירי החניה ירדו בנסיון לפתות את הנהגים לחנות שם. כשמחברים למערכת כזו גם את החניונים הציבוריים מקווים ליצור מצב בו אנשים יחנו במהירות וכמעט לא יסתובבו. על פי החישובים של עירית סן פרנסיסקו, כ 15% מהתנועה בעיר היא של אנשים שמחפשים חניה. יואב גם מציע שוב לערים הצפופות לא לבנות עוד ועוד חניונים אלא להצר את האפשרויות של בעלי המכוניות - להקצות נתיבים לאופניים, לקצץ מקומות חניה. כל אלה מטרתם להוריד את כמות המכוניות הפרטיו...







