חיפוש - חדשות , שונות , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בטו , בטון |1| - דף 6
לא מצאת? פשוט חפש.
-
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12...רמי עצמה, חלק מהשיח הפנימי שאדריכל מנהל בינו לבין עצמו בזמן התכנון ולמעשה כמעט ולא נוגע כלל למשתמש בבניין. אבל גם אם נעבור לדיון ברמה המוחשית אין ספק שלכרמי שפה מובחנת. חצר פנימית, חלונות צרים וגבוהים, שימוש בחומר כבד (אבן / בטון) בשילוב עם קירות מסך, ניקיון מצבע כמעט לחלוטין ועוד.שפה אישית או חיקוי עצמיהטוקבקים לכתבה מציגים השקפה שאומרת "ראינו כבר": מבחינתי כל המבנים בתכנונה של כרמי נראים אותו דבר!! (...) היכן היצירתיות!? החידוש?! בעיני, ללכת ול... -
ביקורת אדריכלות ומיכאל יעקובסון
10.04.13...ין מקום לביקורת פוליטית בנושאי בינוי ערים ומבנים. יש הרבה מקום לזה אבל צריך להבין שזו אינה ביקורת אדריכלות.ביקורת אדריכלות והיסטוריהאדריכלות אינה שיעור בהיסטוריה. הדבר שחסר לי יותר מכל בביקורת אדריכלות הוא המבט הבלתי אמצעי. מבטו של משתמש ברחוב, במבנה, בחדר, בקיר. המבט התמים שלא מכיר את האדריכל, לא את התיאוריות האדריכליות, לא מושגים כמו "מודרניזם" או "ברוטליזם". כשאני הולך ברחוב וכמו רבים מתרשם מיופיו של מקום ומהתחושות שהוא מעלה בי אני לא יודע מי ... -
עבודת צוות - תערוכה
5.07.13...ון שהנדלרים הפכו לדובריו המרכזיים בעשורים הבאים. בשנת 1958 הצטרף לבני הזוג נדלר האדריכל שמואל ביקסון כשותף. יחדיו תכננו את בניין הספרייה המרכזית ע"ש סוראסקי באוניברסיטת תל אביב, עליו זכו השלושה בפרס רוקח. הבניין הגושני הבנוי בטון חשוף, לו נוכחות דרמטית בקמפוס האוניברסיטה, הפך לאחד מסמליה של האדריכלות הברוטליסטית העושה שימוש בחומרי בנייה זמינים ופשוטים הנותרים חשופים. עם זאת, האלגנטיות והזרימה של הבניין ביטאו עידון וגישה מקורית למוסכמות של הברוטלי... -
שיקום קווי ביוב
5.09.17...בלחץ גבוה שתשחרר את הצינור והכל ישוב למקומו בשלום, אך לעתים מדובר בנזקים גדולים יותר כדוגמת צינורות סדוקים וכדומה ואז יש צורך להשתמש באמצעים אחרים, בהתאם לסוג הבעיה. אם חדרו לצנרת עצמים גדולים וכבדים כמו ברזלים, חלקי בטון ועוד, יעשה שימוש בציוד רובוטי מתקדם שיוחדר לצינור ויסיר את המפגעים. גם אם העצמים גרמו לחורים בצנרת אין זה אומר שיש צורך להחליף אותה. החלפה של הצנרת עשויה להיות מעט מסובכת, והיא פרוצדורה שנשמרת למקרי קיצון. חשוב לצ... -
באר בקיבוץ | האדריכלות של מנחם באר - תערוכה
10.07.16...ווית ישרה לחזית, הקיר או הבמה, בדומה לפורטרטים פיגורטיביים. בצילום המבנים בכללותם, הוא שומר מרחק במטרה לתפוס את הסביבה המקיפה אותם. "כשהבאתי למנחם את התמונות, הוא מצא ש'הירוק' חוזר בעבודות כמו מוטיב והרבה מהחיוּת של אותם מבני בטון היא הסביבה הירוקה העוטפת אותם", מספר טלמור. "העצים, השיחים והמדשאות הם מרכיב שהוא לא הכיר עד אותה עת ביחס למבנים, היות וברוב המקרים הסביבה אז הייתה חשופה מצמחיה".שורשים ליצירתו של טלמור ניתן למצוא בעבודתם של צלמים אמריקא... -
תערוכה - האדריכלות של מנחם באר
20.09.15...זוית ישרה לחזית, הקיר או הבמה, בדומה לפורטרטים פיגורטיביים. בצילום המבנים בכללותם, הוא שומר מרחק במטרה לתפוס את הסביבה המקיפה אותם. "כשהבאתי למנחם את התמונות, הוא מצא ש'הירוק' חוזר בעבודות כמו מוטיב והרבה מהחיוּת של אותם מבני בטון היא הסביבה הירוקה העוטפת אותם", מספר טלמור. "העצים, השיחים והמדשאות הם מרכיב שהוא לא הכיר עד אותה עת ביחס למבנים, היות וברוב המקרים הסביבה אז היתה חשופה מצמחיה.שורשים ליצירתו של טלמור ניתן למצוא בעבודתם של צלמים אמריקאים...