חיפוש - חדשות , שונות , פרויקטים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , גג קל , מעבר |1| - דף 7
לא מצאת? פשוט חפש.
-
הפסאג' - כשלונה של תקווה אורבנית
14.07.11נועם דביר כותב מאמר מעניין מאד ב"הארץ" על הכחדתם של הפסאג'ים בארץ. ה passage (צרפתית) הינו מעבר מקורה, מעין רחוב פנימי העובר בתוך הבנין ומשמש למסחר. "לכאורה היה אפשר לצפות שהפסאז'ים יצליחו מאוד בארץ בגלל היכולת שלהם ליצור רחוב מקורה ולתת להולכי הרגל הפוגה מהשמש והחום", אומר האדריכל צבי אלחייני בכתבה. אבל זה לא קרה וזו הזדמנות עבורנו לבחון איך אדריכלות שמצליחה במקום אחד נכשלת באחר. הפאסג'ים המפורסמים נמצאים כמובן בפאריז (והתמונה הן מעיר זו). אלו... -
מהו תכנון?
4.03.14...יל – אנו מעצבים את המקומות בהן אנו חיים והמקומות בהם אנו חיים מעצבים אותנו. השיח התכנוני צריך להכיל שכבות רבות יותר באוכלוסיה ושכבות רבות יותר באוכלוסייה צריכות להבין את ההשפעה של התכנון עליהן. ברמה האישית רצוי שכל תושב יתחיל לחשוב באופן מטרופוליני, כלומר להבין שאנו קשורים יחדיו לשאר האנשים שחולקים איתנו את המרחב הגאוגרפי הקרוב, מעבר לגבולות המוניציפאליים השרירותיים, וביחד אנו משפיעים על הצורה של המקומות באותו מרחב." (מתוך הבלוג)להמשך קריאה בבלוג -
עיצוב ותכנון פנים - דירה בת"א
1.05.11...ח וגדול. פינת העבודה מוקמה במקומו של המטבח – מוצנע ושקט . יצרנו שני חדרי רחצה מרווחים כאשר חדר הרחצה של ההורים משולב בתוך סוויטת ההורים. ביטלנו את תקרת האינטרסול עמ\"נ ליצור תחושת מרחב. ארונות אחסון נסתרים שובצו במסדרונות ובמעברים. החלל הציבורי – כניסה לבית למבואה ומעבר לחלל הציבורי הכולל את פינת האוכל, הסלון ,המטבח, ובנפרד את חדר העבודה. מבואה – יצרנו מבואה ע\"י קיר החוצץ בין הכניסה לבית לחלל הציבורי. מצדו האחד מוקמה שידת עץ עתיקה באז... -
תכנן לי כבשה, או מרחב ציבורי..
5.03.14...בה כפלטפורמה, אבל מעבר לכך, הוא מושתת על רעיון השיתוף האינסופי, על ביזור של סמכויות, על עולם בו כל תושב רשאי לתכנן – ויכול לתכנן. תומכי הרעיון יטענו בעד הדמוקרטיזציה של התכנון העירוני. בזכות פלטפורמות של מימון המונים, הם יטענו, ההחלטה יוצאת מידיהם של פקידים עירוניים או של יזמים תאבי בצע ועוברת לידי הציבור עצמו. אולם, האם מימון של פרויקטים עירוניים שקול למימון של אלבום אינדי חדש? האם מימון ההמונים לא מחזק בדיוק את כוחות השוק, אותם הוא מבקש לעקוף?" -
תערוכת התחרות לתכנון שטח בכניסה לשכונת נרקיסים
9.11.16... צל"ש:לאונרדו קליכמן, דניאל מינץ מירושלים חבר השופטים:אדר' גבי שוורץ – יו"ר, מר דב צור – ראש העיר, מר פרנקו גונן – מנכ"ל העירייה, אדר' אלי יהלום – מהנדס העיר וראש מינהל הנדסה לשעבר, גב' שוש נחום – ראש מינהל החינוך, אדר' פרלה קאופמן,אדר' סינאן עבדל קדר, אדר' אריה גונן – מזכיר חבר השופטיםהגלריה בבית האדריכל, המגדלור 15, יפו. שעות פתיחה: א', ג', ד', ה' 10:00-15:30, ב' 10:00- 19:00.ניתן לתאם טלפונית ביקורים מעבר לשעות הפתיחה.טל' לתיאומים: 03-5188234. -
הירקון 64
3.01.10...טרומפלדור והשני בהמשך רחוב נס ציונה. עובדה זו הביאה לתכנון בניין המרכז את שטחי המגורים בשני קצות המגרש, כשבמרכזו נפער פתח גדול המגושר על ידי קומות הפנטהאוז. על פי דרישות תכנית בניין העיר התקפות, נדרש הבניין לייצר קולונדה (מעבר מקורה עם עמודים), לאורך רחוב הירקון. קולונדות מסוג זה, ובמיוחד בהעדר קומה מסחרית, נתפשות כחלק משטח הבניין ולא כחלק מהמרחב הציבורי. ביטול שורת העמודים ותליית הבניין כזיז מעל המדרכה יחד עם ניצול שטח המדרכה הרחב (כתוצאה מהפ... -
עירוב שימושים כן... אבל אצלנו?!? בחיים לא.
31.12.12האדריכלים אשמים. האדריכלים לא יודעים לתכנן עיר כמו שצריך. את הטענות המוכרות האלה אפשר לשמוע בכל פינה. יובל כהן למשל בפוסט בבלוג של תנועת מרחב מאשים את "הפרברים" ומתגעגע לעיר הישנה של ילדותו שבה הנגרייה הייתה מעבר לרחוב.עיר טובה צריכה עירוב שימושים, שילוב של מגורים עם מסחר, מקומות בילוי עם תעסוקה זעירה לפחות. את זה כולנו יודעים, אלו הרחובות המועדפים עלינו בעיר. לא פרברי שינה שוממים מהולכי רגל, לא אזורי תעשייה ההופכים למפחידים בלילה, אנו מעדיפים את... -
עיצוב המאפיה של הרמן
25.07.13... על חלונות הברזל של הבניין שנוסף להם חלון ענק שצופה לתוך מפעל האפיה, ותיכננו דלפק גדול במרכז המקום שבו נאפית פיצה, מתבשל אוכל, וכריכים טריים מורכבים לעיני הלקוחות. הרוח ה״ביתית״, מעבר לריחות של המאפים, באה לידי ביטוי ברצפת אריחים בשחור-לבן, בטפט משבצות ירוק שמזכיר מפת שולחן, בריהוט עץ ובארונות התצוגה המזכירים ארונות ספרים ביתיים. השילוב הזה של ביתי ותעשייתי הופך את החנות למקום שנעים לשהות בו ולהתפתות למאפים שזה עתה יצאו מתנור המפעל שמעבר לקיר. -
סיבוב בקארדו ברובע היהודי בירושלים
7.05.13...ותמאנית ומתעורר לחיים בתקופה הישראלית" שואל מיכאל יעקובסון בכתבתו ב Xnet ומכתיר את הפרויקט כהצלחה. אבל האם זו באמת הצלחה?קארדו - "הלב" בלטינית, הכינוי הרומאי לרחוב הראשי החוצה את העיר, המרכז המסחרי העיקרי, חנויות משני צדדיו ומעברים מקורים מלווים אותו. כזה היה גם הקארדו בירושלים והתמונה המצורפת כאן מסבירה בדיוק את ההבדל בין אז (בתרשים הקטן) והיום. "בחפירות ברובע התגלה רחוב עמודים רחב ומרוצף בלוחות אבן, שרוחבו הכולל 22.5 מטר (רק חלק ממנו נחשף). במר... -
פורום האדריכלים הצעירים - עדכון פעילות
24.10.12...אמן. בנוסף הוא לא רואה לנכון לשנות את הגדרת המאמן בכדי להגדיל את המאגר.בחינת הרישוי: למרות שבמשרד התמ"ת מודעים לבעיה ואף הקימו ועדה לבחינה מחודשת של הבחינה (שכבר פועלת שנתיים בלי מסקנות) אין בכוונתם לפעול לשינוי השיטה.הוראות מעבר: אין בכוונת משרד התמ"ת לקיים הוראות מעבר למי שהחל ללמוד לפני כניסת התקנות החדשות לתוקף ב 2008.המבנה הפשוט: יתקיים דיון נוסף המועצת ההנדסה והאדריכלות. עמדת המשרד לא השתנתה.רישום בצלאל: משרד התמ"ת תומך בעמדת הרשם. עם זאת, ... -
הדרך והתווך כערכים אדריכליים
29.01.12...או לצוות הקרוב אליו. המחשבות שעוברות בזמן שרטוט הסקיצות והתכנון. בין המחשבות האלה ובין כתיבתן תמיד ישנה האפשרות שבה אנו מתחילים להתפלסף יותר מדי. על פי הפרק הראשון שפורסם, השיחה הולכת על הסף הזה אבל מצליחה ברוב הזמן לא לגלוש מעבר לו... וזה כבר הישג.מעניין להיכנס לראשו של אדריכל אחר ולראות את הדרך בה הוא מתאר לעצמו את עבודתו שלו. ביקורת אדריכלות וביקורת אמנות בכלל מתחלקת לשתי גישות, באחת אנו מסתכלים על התוצר המוגמר בלי להתייחס להיסטוריה שלו, בשניי... -
עינת גבע
21.06.09...הסימטרי הקיים ומתמזגים בבריכה אלא יוצרים שינוי בפנים. מפגש בין פנים חוץ הדרגתי. המים מכילים כעת את האלמנטים שאספו בדרכם הצמחייה ,הטבע וכעת מתפזרים בחלל ומשפיעים על המבנה מהפנים החוצה. נוצרים חללים המעורבים בחוץ פנים. חללי מעבר הדרגתיים, טשטוש הגבול בין החוץ לפנים. שתילת הצמחייה מסביב שיוצרת מעבר הדרגתי אל תוך המבנה, עצים ובמבוקים. הגורם הציבורי הפרטי והאישי יתבטא במפגש בין הפארק וסביבתו הקרובה. עיצוב פני השטח מחדש ינתבו את התנועה האנושית בפ... -
עיצוב מכון קוסמטיקה בירושלים
20.05.16... חדרי טיפולים, פינת פדיקור/מניקור, חדר רחצה ושירותים. צורת המבנה ומהות העסק הובילה אותי לבחור ביצירת חלל בעל אופי קלסי אירופאי החלל משתנה בממדיו בקיצוניות בין מבואת הכניסה לחדרי הטיפולים, שני חללים בעלי מרחב הקושר ביניהם מעבר צר , גובה התקרה 320 מטר. מה שייצר חלל מאתגר ומעניין. את הקירות קישטתי בפרופילי דקור, ביצירת מסגרות ע"ג הקיר, מה שייצר חלוקת גובה פרופורציונאלית, הרמונית ורכה. ריצפת הפורצלן בטקסטורת ובגוון עץ אלון יצרה תחושה חמימה ותר... -
תחרות פארק החוף - תערוכה חדשה בגלריה בבית האדריכל
20.09.16...ף גליה חנוך – רועה, מר עמית מנדלסון, אדר' יואב דוד, אדר' פרנסין דוידי, אדר' אריה גונן. הגלריה בבית האדריכל, המגדלור 15, יפו. שעות פתיחה: א', ג', ד', ה' 10:00-15:30, ב' 10:00- 19:00.ניתן לתאם טלפונית ביקורים מעבר לשעות הפתיחה.הגלריה תהיה סגורה בחול המועד סוכות.טל' לתיאומים: 03-5188234.התערוכה בחסות: משרד התרבות והספורט, עיריית תל אביב יפו, עמותת אדריכלים מאוחדים בישראל, האיגוד הישראלי של אדריכלי הנוף. קרדיט תמונה, אתר עמותת אדריכלים מאוחדים בישראל