חיפוש - תגובות , סימבולים / בלוקים , חדשות , משאבים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בינוי ערים , כלים |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
לבנות ערים יעילות יותר
21.11.11לקראת הכנס בנושא עירוניות שמארגנת עמותת מרחב בסוף החודש מפורסם בכלכליסט מאמר של נתי יפת העוסק בתכנון הערים בישראל. המאמר מנסה להציג את הטעויות שעשו מתכנני הערים ורשויות התכנון ומציע כלים לבניה של ערים יעילות יותר. עובדה גלויה וידועה היא שערים גדולות אחראיות למרבית התוצר העולמי. בישראל למשל גוש דן אחראי ל 59% מהתוצר הלאומי הגולמי למרות ששטחו כ 7% בלבד משטח המדינה. המשיכה של השגשוג למרכז הארץ מנוגד למדיניות הממשלה של פיזור אוכלוסין ומנוגד למדינ... -
להצטופף בבקשה
1.06.11...ם עם אנשים אחרים. קשרים אלה מהווים הזדמנויות – חברתיות, עסקיות ותרבותיות. בכדי לעודד את יצירת ההזדמנויות חייב שיהיה ריכוז של אנשים במקום כך שהמרחק בין אנשים לאנשים ובין אנשים להזדמנויות יהיה קטן מאוד." בסיום הכתבה היא מסייגת "צפיפות עירונית היא מרכיב הכרחי של עירוניות טובה ומתחת לצפיפות מינימאלית לא יכולה להתקיים עיר. אולם יש עוד שלושה כלים נוספים חשובים לא פחות לקיומה של עיר משגשגת: נגישות גבוהה, עירוב שימושים ועירוב אוכלוסיות." מומלץ לקרוא. -
קול קורא להשתתפות בכנס
19.06.11...תוח הכלכלי המקומי בעולם ומהם הלקחים שהופקו9. התיאוריה – כלכלה עירונית והיתרונות הטבעיים שיש לערים בחיזוק וזירוז פיתוח כלכלי3. בינוי עירוני לחיזוק היתרונות הכלכליים של העיר4. תחבורה בת-קיימא לחיזוק היתרונות הכלכליים של העיר5. כלים לפיתוח כלכלי מקומי התואמים את הניסיון הנוכחי שהצטבר בעולם6. כלים למימון פרויקטים עירוניים לפיתוח כלכלי מקומי 7. פיתוח כלכלי בר-קיימא ע"י עיבוי וחיזוק הערים הקיימות תוך שמירה על ערכי טבע ונוף8. חשיבות תמהיל חברתי מגוון לפ... -
לצופף את הערים ולספק תחבורה למרכז
27.07.11...מערכות תחבורה עתירות נוסעים. עמותת מרחב היא גוף אדריכלי שיש לו שורשים תיאורטיים מוכרים והינו חלק מאסכולה גדולה המציגה תפיסה מסויימת לבינוי ערים. הגם שאני לא תמיד מסכים עם הניתוחים שלהם לגבי הסיבות או דרכי הפעולה המומלצות, אני לא יכול אלא להוריד את הכובע בפני הרמה שהם פועלים בה. בניגוד להרבה גופים וכותבים, תנועת מרחב גם עושה, התנועה מספקת כלים ומסייעת לגופי תכנון וראשי ערים. היום אגב (27 יולי) יתקיים כינוס של העמותה. אתם מוזמנים להצטרף. -
כנס - העיר כמנוע לצמיחה כלכלית
9.11.11...צלח יכול לחזק ולהבליט את אותם יתרונות. נושאים ושאלות לדיון בכנס ובסדנאות תולדות הפיתוח הכלכלי המקומי בעולם והלקחים שהופקו בינוי עירוני לחיזוק היתרונות הכלכליים של העיר תחבורה בת - קיימא לחיזוק היתרונות הכלכליים של העיר כלים לפיתוח כלכלי מקומי התואמים את הניסיון הנוכחי שהצטבר בעולם כלים למימון פרויקטים עירוניים לפיתוח כלכלי מקומי פיתוח כלכלי בר קיימא ע"י עיבוי וחיזוק הערים הקיימות תוך שמירה על ערכי טבע ונוף חשיבות תמהיל חברתי מגוון לפיתוח... -
הערים החדשות צריכות להמציא את עצמן מחדש
10.06.12...ערים דומות הוקמו בכל העולם ובעיקר באסיה, אירופה וארצות הברית. אלה ערים שניצבות כיום בפני שינויים חברתיים וסביבתיים, ובראשם הזדקנות האוכלוסיה, תדמית נמוכה וגם הזנחה וחוסר גמישות של המרחב העירוני.""אנו מציעים פלטפורמה גמישה של כלים חכמים והתערבויות פופ-אפ." כותבים החוקרים. "בכלים חכמים הכוונה ליישום של טכנולוגיות חדשות על מערכות עירוניות, ופופ-אפ הכוונה להתערבויות זמניות באזורים ריקים העשויים לקדם את החוויה העירונית ושימושים עתידיים."המטרות יפות ור... -
פנימה והחוצה - המנוע הכלכלי של תל אביב
21.11.12...אזור בשנים האחרונות Semantinet שממוקמת כיום ברמת החייל וחברת Contextin שעברה להרצליה פיתוח, וגם חברת Wix שגדלה בקצב מסחרר מתכננת מעבר להרצליה".האמת היא שהתהליך מורכב יותר. החלק בו מצטיינת תל אביב אינו באמת הסטארט-אפים. אם מסתכלים לעומק אפשר לראות בקלות שהעיקר כאן הוא "תעשיית הכסף" - הבנקים, קרנות ההשקעה, קופות הגמל, קרנות ההון סיכון. הסטארט-אפים באזור הם ברובם סטארט-היפסטרים. עם כל הכישרון שיש בהן, לא תמצאו פה למשל חברות ביו-טק צעירות. ההצטופפות ... -
אדריכלות פרמטרית
9.05.12...סרט 2 - Associative Designאם כל זה נראה לכם מוזר ולא הגיוני? חשבו שנית, יש תחום בו אנחנו עובדים כך כבר שנים (רק שאנשים מבצעים את עבודת המחשב). יש תחום תכנוני בו האדריכל רק מגדיר חוקים ופרמטרים אבל לא את העיצוב - תב"ע. תוכנית בינוי ערים היא למעשה רק אוסף הוראות שאינו כולל תכנון פרטני. מתכנני ערים עובדים למעשה כבר שנים בשיטות של תכנון פרמטרי.התכנון הפרמטרי מאפשר לנו האדריכלים להגיע שוב אל האיכות שאנו מייחסים למוצר שאינו חזרתי. קל לראות את האיכויות ...