חיפוש - אדריכלות נוף , כבישים |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תמרורים כחלק בלתי נפרד מתכנון סביבתי ותשתיתי
19.08.25בין אם מדובר בשכונת מגורים חדשה, במתחם מסחרי רחב ידיים או בפרויקט תשתית תחבורתית, תכנון הסביבה הציבורית אינו מסתכם בבניינים, מדרכות וכבישים בלבד. אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר בכל תכנון הוא מערך התמרור. תמרורים הם לא רק אלמנט חזותי, אלא כלי קריטי בניהול תנועה, שמירה על בטיחות המשתמשים בדרך והכוונת הציבור במרחב. לאדריכלים ומהנדסים, שילוב נכון של תמרורים הוא חלק בלתי נפרד מהעבודה המקצועית. תמרור שלא מוקם במיקום הנכון או שלא עומד בתקנים עלול לגרום ... -
בית פרטי- במוצא עילית-בבניה
23.11.14...פלס ובקומה אחת בסמוך לבית ההורים קיים והמבנה תוכנן עבור משפחת הבת. נתבקשתי לתכנן את מפלס הכניסה למבנה כמפלס הכניסה למבנה הקיים בכדי לייצר חצר משותפת בין המבנים - הקים והמתוכנן. המגרש מצוי בין שני כבישים פנימיים בישוב כאשר ההפרש ביניהם הוא כ-9.0 מ\\\\\\\' גובה. בתכנון העקרוני שני גושים עיקריים ציבורי וחדרים אשר ביניהם חיבור שהוא מבואת הכניסה למבנה הצופה לעבר המבנה הקיים. המבנה תוכנן על בסיס תפקוד המשפחה -פנים וחוץ והתאמה לתקציב המיועד לפרויקט. -
מלכת העיר, אופניים ושדרות רחבות
11.12.11...ון מסקרן עם האדריכל דני קייזר התפרסם היום בגלובס. קייזר היה מהנדס העיר תל אביב ומנקודת מבטו ברור שהאשמה במרבית הבעיות בעיר היא המכונית. "אני מעדיף שלמכוניות יהיה לא נוח לנסוע בעיר. כשלמכוניות נוח לנסוע ברחוב, זה סימן שחציית הכבישים פחות בטוחה. כשלמכונית יש איפה לחנות, זה סימן שלמי שהולך על המדרכה יהיה פחות נוח. המכונית אינה מלכת העיר, מלך העיר הוא הולך הרגל - והתכנון צריך להתכוון אליו". קייזר מספר על ראשי הערים המעוניינים לבנות שדרות רחבות עם... -
לימודי הנדסאי אדריכלות נוף בבאר שבע
4.06.20...של תכנון נוף רבה מאחר ומטרתה, לשמור על איזון ושילוב נכון בין שטחים בנויים ושטחים ירוקים. מטרת תחום לימודי זה, הינו להכשיר מעצבי סביבה ותכנון נוף ברמה מקצועית גבוהה ולהעניק את כלל הכלים הנדרשים למומחיות בתחום זה. הנדסאי אדריכלות נוף עוסקים בתכנון ועיצוב שטחי גן, אתרי נוף, תשתיות וצמחייה, תכנון יחס בין מבנה וקרקעות לנוף לסביבה. כמו כן, הנדסאי אדריכלי נוף אחראיים על תכנון הסביבה הבנויה והפתוחה בשכונות מגורים, במתחמי בילוי ונופש, במתחמים המיועד... -
הנדסאי אדריכלות נוף - מקצוע עם קיימות
27.07.20... לרוב לא נותנים את הדעת; ברחובות, בכבישים, בתים פרטיים, מתחמי מגורים, מרכזי קניות, כיכרות, פארקים, גינות ציבוריות, מוסדות חינוך, מוסדות תרבות, אתרי הנצחה ומורשת, פארקים לאומיים ומרחבים בינעירוניים.תוכנית הלימוד במסלול הנדסאי אדריכלות נוף, בנויה מנושאי לימוד רבים, החל ממקצועות יסוד ועד תחומי הנדסת הנוף ואדריכלות הנוף. המקצועות הנכללים בתכנית הלימודים הם: תכנון גנים ונוף, השקיה וקרקע, תכנון מערכות השקיה, טופוגרפיה, גיאודזיה, פרטי אדריכלות נוף, הכרת... -
בין ג'יין ג'ייקובס לרוברט מוזס
2.10.12... רוברט מוזס בתפקיד האיש הרע עם הגרזן שהעדיף כבישים מהירים, ומולו ג'יין ג'ייקובס הסופרת."אינני יכול להימנע מהשוואות לתל אביב" כותב איתי, "איפה העיר ואיפה מגמות הפיתוח במתח שבין מוזס לג'ייקובס? (...) עושה רושם שלא תש כוח הדחף ליצור רשת אוטוסטראדות – והתחושה שבכך ייפתרו בעיות רבות (..) כל קטע אוטוסטראדה הופך לכאורה את הקטע הבא לחיוני. דרך בגין… דרך יפו / ציר המסילה… רחוב שלבים… וכן הלאה. עבודות שספק אם יפתרו את צרותיהן של נוה צדק, פלורנטין, או יפו". -
לימודי הנדסאי לאדריכלות נוף
19.08.18למה אדריכלות נוף תכנון הנוף מייצר תנועה וקשר בין מרחבים בנויים לחללים פתוחים. אדריכלות הנוף קובעת את היחס שבין המרקם הבנוי לקרקע ולנוף, כמו גם היחס בין האדם לטבע או לסביבתו העירונית. אחד האתגרים העומדים בפני מתכנני נוף הוא מציאת האיזון בין פיתוח הסביבה הבנויה לשימור הסביבה הטבעית. באפשרותם לפעול בתוך ערים, ולשקוד על הקמה ועיצוב של פארקים ציבוריים, גני שעשועים לילדים, מרכזי קניות וכדומה. הם יכולים לעסוק בארגון תשתיות ביישובים, כבישים, מדרכות, ... -
לימודי הנדסאי לאדריכלות נוף בחיפה
13.03.22סקירה מקיפה של תהליך הלימוד והתחום. תכנון ועיצוב נופים מניע ומקשר בין המרחבים הבנויים לחללים הפתוחים. תהליך אדריכלות נוף הוא הקובע את היחסים שבין הטקסטורות הבנויות לבין הקרקע ולנופי סביבתם. וכן את היחסים שבין בן אדם לטבע והסביבה האורבנית שמקיפה אותו. אתגר משמעותי העומד בפתחם של העוסקים בתכנון נוף הינו למצוא איזון בין הפיתוח של סביבה בנויה לבין שימור הטבע ונופים פתוחים. ניתן לבצע פעילות בערים עצמן, להקפיד בתכנון והקמת פארקים לרווחת הציב... -
ביקורת אדריכלות ומיכאל יעקובסון
10.04.13... ולאחל לו שישבור את כל האצבעות ולא יוכל להקליד יותר.ביקורת אדריכלות ופוליטיקהאדריכלות אינה פוליטית. רגע, אני מבקש שוב מכל מי שהולך לקפוץ, לחכות עוד שנייה עד לסוף הטיעון (אסתי זנדברג, תעזבי את הסכין).ברור שהקמת מבנים, שכונות, כבישים, עמודים וגדרות הן מעשה פוליטי. אבל המעשה הפוליטי נעשה על ידי השלטון והיזמים ואין לו קשר לארכיטקטורה. אם מחליטים לבנות מתנ"ס לשכונה אחת ולא לאחרת, זה פוליטי. צורת המתנ"ס אינה פוליטית. בתכנון ערים יש המון פוליטיקה. ההחלט... -
חזון המחר או תרגיל יחסי ציבור?
12.06.11כתבה ב Xnet מציגה חזון של משרד האדריכלים BIG ובו מכוניות ממוחשבות וכבישים דיגיטלים הופכים את העיר למשהו שונה לגמרי. אבל האם זה באמת חזון או שמדובר פשוט בפרויקט של הדמיות יפות ואחלה יחסי ציבור? כתבתה של נטע אחיטוב מציגה תמונות מסעירות וסרטון הדמיה של העיר העתידית כפי שמשרד BIG רואה אותה בעקבות הכנסת המחשב מאחורי ההגה. מאחר ולא אדם שולט במכונית, ניתן יהיה לצופף מכוניות לשרשראות, לגרום להן לחלוף במהירויות גבוהות ולחצות זו את נתיבה של זו. אבל האד... -
קול קורא לכנס ולתקצירים להרצאות
5.10.11... בנושאים אקטואלים, סיורים מקצועיים ופעילות חברתית. פניה להצעת הרצאות אנו מבקשים בזאת להעביר לוועדה המארגנת הצעות ויוזמות להרצאות בנושאים הבאים: תכנון מערכות תשתית ארציות- היבטים שונים של תכנון מערכות תנועה ותחבורה, מערכות כבישים, רכבות, נמלי ים ואויר, משק האנרגיה לרבות אנרגיה ירוקה מתחדשת, משק המים כולל מערכות התפלה ומערכות הטיפול בשפכים, מערכת התקשורת ונושאים קשורים. התייחסות להיבטים תכנוניים ארציים ומקומיים, היבטים סביבתיים, מעורבות הציבור ו... -
הרצאה - ההצעה הזוכה לתכנון מוזיאון הטבע בירושלים
11.11.12...ים. ההצעה הזוכה היא פרי של תכנון משותף של משרד SO Architecture ומשרד שוורץ בסנוסוף אדריכלים. מוזיאון הטבע, שיבנה בירושלים, לצד מוזיאון המדע, יוקם בלב קרית הלאום, שתוכננה כפארק רחב ידיים והפכה ברבות השנים למתחם מבותר על ידי כבישים רחבים ומבנים מפני עורף ומנותקים. המבנה המוצע מציע שילוב וטשטוש גבולות, בין מרכיבי הסביבה והפרוגראמה, ויצירת חיבור וקישור במרחב המשוסע. זהו פרוייקט ייחודי, בו המהות, היא עצם קיום המשא והמתן. משא ומתן בים אדם וטבע, מבני ... -
סופרטאנקר - ביג מיסטייק!
10.07.11...מרת מה לא צריך לעשות אלא גם מציעה מה כן - "לבנות את מאות אלפי יחידות הדיור הללו בתוך שכונות ותיקות, כדי לחזק אותן פיזית וכלכלית. זה יעלה למשלם המסים רק כמחצית מהעלויות של הקמת שכונות חדשות בפאתי העיר, מכיוון שהתשתיות - דוגמת כבישים, רחובות, תאורה, ביוב, מים, מבני ציבור וגינות - כבר קיימות." ... "קיים פתרון זמין להוספת דיור בתוך השכונות הוותיקות: לבנות בהן, בפרויקטים קטנים ובשלבים, כ-60% יחידות דיור נוספות, בפחות מ-10 שנים ובמחצית העלות של בנייה ח...