חיפוש - חדשות , מאמרים , אדריכלות-נוף , אדריכלים , ממד |1| - דף 7
לא מצאת? פשוט חפש.
-
הקרנת בכורה - חזיונות בלתי פוסקים - אריך מנדלסון
10.10.11יום חמישי, 27 אוקטובר 2011, 18:00 לאור הההתעניינות הרבה והמס' הרב של המשתתפים שנרשמו להקרנת הסרט הועברה ההקרנה לאולם ויקס במכון ויצמן, במקום אולם אבנר, כפי שצויין בהזמנה המקורית.הכניסה לאירוע תהיה מהשער הראשי למכון ויצמן ברחוב הרצל - יהיו מאבטחים שיכוונו לאולם ההקרנה. הנכם מוזמנים להקרנת בכורה חגיגית של הסרט הדוקומנטרי חזיונות בלתי פוסקים על האדריכל אריך מנדלסון | במאי דוקי דרור הסרט עוסק בחייהם ובאהבתם של האדריכל אריך מנדלסון ואשתו,... -
תחרות אדריכלים לתכנון הספרייה הלאומית החדשה
12.12.11גליון הארץ מעדכן אותנו שהספרייה הלאומית עומדת לפתוח תחרות אדריכלים לתכנון משכנה החדש בינואר 2012. המבנה יוקם מול מוזיאון ישראל בירושלים, על מגרש של 14 דונם והוא יהיה בגודל של 40 אלף מ"ר. ההרשמה טרם נפתחה אבל באוויר יש כבר הרבה באז. על פי הכתבה התחרות תכלול שני שלבים: "השלב הראשון יהיה פתוח לכלל האדריכלים בארץ ואילו בשלב השני ישתתפו ארבעה עולים מהשלב הראשון, ארבעה משרדים מוזמנים מישראל וארבעה משרדים זרים בעלי שם עולמי. את ההצעות תבחן ועדת שיפו... -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12...באדריכלות כמו גרי נותנים את הסחורה ולכן מייצרים חיקוי קבוע של עצמם.... כאן עדה מראה שוב ושוב שבית המשפט היה הפסגה שלה של אדריכלות ומקומיות ומאז כל הפרוייקטים מהווים צל דהוי של עצמה.האם סגנון אדריכלי אישי הוא רע?אין ספק שלכל האדריכלים הגדולים יש סגנון אישי מובחן. אנחנו יודעים פחות או יותר איך יראה הגשר הבא של קלטראווה, המבנה הציבורי הבא של פרנק גרי וגם, כן, המבנה שתתכנן עדה כרמי. אבל סגנון אישי מעלה שתי שאלות מהותיות ששווה לדון בהן.איך יכול להיות ... -
40 / 40 התערוכה השמינית לאדריכלים צעירים 2016
1.06.16הגלריה בבית האדריכל מציגה: 40 / 40 התערוכה השמינית לאדריכלים צעירים 2016 ופרס ההצטיינות ע"ש האדריכל דוד רזניק ז"ל פתיחה והענקת הפרס: יום ה' 09.06.16 שעה 20:00 שיח גלריה ונעילה: יום ה' 14.07.16 שעה 20:00 אוצרים: אדריכל חנן פומגרין, אדריכלית מיכל אהרוני מתוך רצון להעניק במה לדור האדריכלים העתידי מארגנת עמותת האדריכלים אחת לשנתיים את התערוכה נושאת הפרסים 'ארבעים על ארבעים' החושפת את עבודותיהם ו... -
תכנון ועיצוב חלל מרכזי- כתבה באתר PNIM
28.02.17יפעת ודוד אדרעי הם זוג אדריכלים, והם ביצעו מעבר דירה לאחר שמשפחתם התרחבה. הם תכננו לעצמם דירה בעלת קו נקי בשכונת בבלי בתל אביב, ודוד משתף אותנו בבחירות שנעשו בחלל הציבורי בדירה.דוד: יפעת ואני הכרנו במהלך לימודי ארכיטקטורה ולאחר שכל אחד מאתנו התמחה במשרדי אדריכלות מובילים, החלטנו בתהליך טבעי של התפתחות להקים משרד עצמאי משותף אדרעי אדריכלים. עוד כשהיינו סטודנטים לאדריכלות תכננו את הדירה הקודמת שלנו ברח’ שלומציון המלכה בת”א צמוד לפארק הירקון, וגרנו... -
תחרות אדריכלים ע"ש מרים ומשה ארמון ז"ל
14.01.14הקרן ע"ש מרים ומשה ארמון ז"ל מכריזה על תחרות לאדריכלים ולסטודנטים לארכיטקטורה (ע"פ הקריטריונים המופיעים בתקנון התחרות המצורף בתחתית העמוד)התחרות מיועדת לפרויקטים אדריכליים מצטיינים שתוכננו בפריפריה, או לחילופין פרויקטים שתוכננו על-ידי סטודנטים הגרים בפריפריה.התחרות פתוחה גם לסטודנטים מרחבי העולם העומדים בקריטריונים.א. מטרות הענקת המלגות :עידוד מצוינות ואיכות מקצוע האדריכלות בבתי הספר המורשים לארכיטקטורה בישראל ובעולם, תוך חיזוק הקשר והפריה הדדית ... -
מחברות. ספרי שרטוט מאת אדריכלים ישראליים
28.12.13...', 9 ינואר 2014, 19:009 ינואר - 22 פברואר 2014זהזהזה גלריה לאדריכלות, האנגר 21 נמל תל אביבעל התערוכה תערוכת מחברות, אשר תוצג במהלך החודשים ינואר-פברואר 2014 בזהזהזה גלריה לאדריכלות, תציג מגוון ספרי שרטוט -סקצ'בוקס – מאת אדריכלים ישראלים. במסגרת התערוכה, יוזמנו המבקרים בגלריה לבחון ולעיין בעשרות ספרי שרטוט בצורה ישירה ובלתי-אמצעית – ספרי השרטוט יהיו נגישים לכל, והמבקרים יוזמנו לאסוף אותם לידיהם, לקרוא, לדפדף ולהתעמק בעולם המשלב את המקצועי ... -
תערוכה - אדריכלות, תכנון ופיתוח מישראל לאפריקה
29.03.16...טרופולינים של המערב. אלחנני (1998) הצביע על השפעות ישירות של תקדימים מערביים על האדריכלות בישראל, ותר אחר האופנים שבהם האדריכלות הישראלית מתעלה על ההשפעות הזרות ומחפשת את המקומי. לעומתו אפרת (2003) העלה על נס את מחויבותם של האדריכלים הישראלים לשיח האדריכלי הבינלאומי ואת בקיאותם.אך האדריכלות הישראלית לא עסקה רק ביבוא וביישום של ידע אדריכלי מן החוץ. משנות השישים עסקו אדריכלים ישראלים, ועודם עוסקים, לא רק בייצוא של ידע ומומחיות למדינות מתפתחות אלא ג... -
הוכרזו הזוכים בתחרות האדריכלים בירוחם
2.05.21משרד הבינוי והשיכון, התאחדות האדריכלים ובוני ערים בישראל והמועצה המקומית ירוחם הודיעו הבוקר לזוכים במקום הראשון בתחרות לתכנון מתחם בורנשטיין בעיירה כי נבחרו להוביל את ביצוע התכנית.שלוש הצעות דורגו במקומות הראשונים בתחרות האדריכלים לתכנון הציר הראשי של ירוחםבמקום הראשון זכתה ההצעה של האדריכלים אריאל שרעבי ושמעון מאיר - תכנית "מרכז עירוני פעיל", המשלבת שוק ומגוון שימושים מסחריים ועסקיים,במקום השני – נבחרה תכנית "האפיק המרכזי", שילוב של טבע עי... -
מהם הגורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת אדריכל מומלץ
20.02.24בחירת אדריכל מומלץ היא שלב מכריע בכל פרויקט בנייה או שיפוץ. אדריכל אחראי לא רק על תכנון ותכנון החלל אלא גם על השלמת הפרויקט בזמן ובמסגרת התקציב. להלן מספר גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת אדריכל מומלץ:תפיסת עולם ותפיסה הוליסטית: לאדריכל מומלץ צריך תפיסת עולם רחבה ותפיסה הוליסטית של הפרויקט. זה אומר שהם צריכים לשקול לא רק את ההיבטים האסתטיים של העיצוב אלא גם את ההיבטים המעשיים והפונקציונליים. הם צריכים להיות מסוגלים להבין ולשלב את הצרכים ו... -
מה מבדיל ומייחד את עבודת האדריכל מאמן?
7.04.16מה ההבדל בין אדריכלות לאמנויות אחרות, ציור או פיסול למשל? או במילים אחרות מה ההבדל בין אדריכל למעצב מוצר, לאמן או צייר? לכאורה המושגים בהם אנו עסוקים בבואנו לבחון יצירה אמנותית זהים בשני המקרים, בשני המקרים באמנות או באדריכלות המושגים איתם אנחנו בוחנים את היצירה הם מושגים כמו: צורה, צבע, מאסה, קומפוזיציה וכדומה כך זה אכן נראה במחשבה ראשונה, אבל בהתבוננות מעמיקה יותר נבחין במרכיב משמעותי ביותר המבדיל את האדריכלות מכל שאר האמנו... -
פורסמו הזוכים בתחרות הפומבית לתכנון כיכר ציון
18.09.16עדן – החברה לפיתוח מרכז ירושלים, עיריית ירושלים ועמותת אדריכלים מאוחדים בישראל מודיעים בזה על תוצאות תחרות פומבית לתכנון פיתוח המרחב הציבוריבכיכר ציון בירושליםבין אדריכלים ואדריכלי נוף חבר השופטים:אדר' מיכל קימל אשכולות - יו"ר חבר השופטיםמר ניר ברקת – ראש העיר – שופטעו"ד אמנון מרחב - מנכ"ל העירייה – שופטאדר' שלמה אשכול - מהנדס העיר – שופטאואדר' עופר מנור – אדריכל העיר - שופטאדר' נוף ברברה אהרונסון - שופטתאדר' יהושוע גוטמן – שופטאדר' אריה גונן – מ... -
זהר בשדרה, מחשבות על מחאה וארכיטקטורה
31.08.11...היא מזמינה אותנו האדריכלים לבחון מחדש את האופן בו אנחנו מסדרים את השיער שלנו. יותר מזה, היא מסמנת לאדריכלות תדריך חדש בתחילת האלף השלישי. לא עוד שיכפול אוטומאטי, מסוגנן ככל שיהיה, הוא עדיין לא יותר מגלי ההדף של המהפכה התעשייתית. במקומו עולה מלמטה תביעה אוטנטית וישירה ליצירת קהילה. היוקרה של אתמול היא לא זו של מחר. הטכנולוגיה מיצתה את עצמה כנושא בפני עצמו והיא חייבת לשרת מטרה נעלה יותר, בסיסית יותר, אנושית יותר. אותנו. המאמר פורסם לראשונה כאן:







