חיפוש - חדשות , אדריכלות נוף , אומנות , הום-סטיילינג |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
השבוע יערך כנס חיבורים לאדריכלות ועיצוב פנים
12.03.23...השראה וחלוקת מתנה – כלי עבודה שיצרנו עבור משתתפות ומשתתפי הכנס. כלי שעוזר למעצבים, אדריכלים והום סטייליסטים לחבר לקוחות לצבעים שיצבעו את קירות בתיהם. בין לבין מחכה לנו מעגל משפחה וחברה פעילות יצירה הפגתית נייצר פאזל אומנותי שיחבר בין יושבי השולחן וביחד ניצור קיר אומנות משותף שייתרם לקהילה כל שולחן יקבל קוונס שאותו הוא ימלא בצבע ע"י הנחיה. בסיום הפעילות יתלו הקנווסים וייצרו תמונה בגודל של 200/200 ס“מ שאותה נתרום לקהילה. נכניס צבע וע... -
עוד סיבוב של מיכאל יעקובסון בקיבוץ
4.11.13... לאחר שעזב את הבאוהאוס, כתב מסטצ'קין בראשי פרקים את עמדתו למוסד בו התחנך: "הבאוהאוס הוקם ב-1919, בתקופה של התגלות חומרים חדשים לשימוש בבנייה .... הערכת ערכה של המלאכה בעיצוב המצור, היתה זו גם תקופה של ויכוחים אינטלקטואלים של אומנות. תקופה של מושגים ..., שהביאו להעמקת הפילוסופיה של האומנויות בעזרת הוגי דעות"."במשך ששים שנה בנה בעיקר בתנועה הקיבוצית ועל חלק מאותם מבנים כתבתי כאן כבר הרבה. ב-2008 יצא 'ספר שמואל מסטצ'קין - לבנות ולהיבנות בה' בעריכת מ... -
מרהיב, מפואר, אבל איך מוצאים את הדרך כאן?
14.11.11האדריכל רם כרמי ומבקרת האדריכלות אסתר זנדברג כותבים גם הם על האגף החדש של מוזיאון תל אביב. שניהם מביעים למעשה את אותה הביקורת - הבנין מרשים, מעניין, מיוחד - אבל איך מציגים בו אומנות ואיך לעזזאל מבינים איפה נמצאים ולאן ללכת? רם כרמי כותב בגלובס "האגף החדש הוא בניין שהופך לאובייקט פיסולי גדול ממדים, העומד בודד יציב וגאה בפני עצמו ונאלץ להתאים עצמו לתפקיד שהוא אמור למלא. בכך הוא מסתבך שלא לצורך, כי מלוי תפקידו אינו בראש מעייניו". אסתר זנדברג... -
במקום | יום עיון
19.03.13יום חמישי, 21 מרץ 2012, 14:00חדר 207, המחלקה לארכיטקטורה, המרכז האקדמי ויצו חיפה יום העיון יעסוק בקשר שבין ארכיטקטורה לתרבות. הארכיטקטורה, הנעה בין יצירת אומנות ובין מתן פתרון פונקציונאלי לצרכים אנושיים, אינה עומדת בפני עצמה, אלא מבטאת תכנים של החברה הבונה אותה. היא מבטאת זיכרון ואת האופן בו ישומר; היא מבטאת אידיאולוגיה חברתית; היא מבטאת זהות לאומית; והיא מבטאת את המאבק בין המקומי ובין הגלובלי. יום העיון יעסוק בתכנים אלו באמצעות הרצאות של... -
אחד על אחד עם סיגל הדר מרצה במגמת אדריכלות נוף
18.08.20אנחנו נרגשים לארח במדור אחד על אחד את סיגל הדר, מרצה במגמת הנדסאי אדריכלות נוף במכללה הטכנולוגית בבאר שבע וראש צוות גינון בספארי ברמת גן!!תודה שהקדשת זמן להתראיין למדור אחד על אחד, קוראי המדור ישמחו להכיר אותך, את פועלך ואת מוסד הלימוד שלכם. ספרי לנו קצת על עצמך ועל המכללה.שמי סיגל הדר ואני גננית מבטן ומלידה. גינון על היבטיו השונים והעיסוק בו הם חלק מהותי מזהותי האישית והמקצועית. אני דור שלישי לעוסקים בגינון: סבא שלי למד גינון וחקלאות בגרמניה, ... -
חומרים מספרים סיפור - אירוע לאדריכלים
1.12.11...2011, 19:00 מסיבת חומרים בממגורה, רחוב הלח"י 24, בני ברק Vito Selma Materials Party במהלך כל היום - יצירה משותפת עם ויטו סלמה. Vito Selma הוא אומן, מעצב רהיטים וצלם, יליד העיר cebu שבפיליפינים. מאז ומתמיד הוא חי ונושם אומנות, כך הוא פיתח גישה מיוחדת ומעניינת אל החומר. המעצב הצעיר בן ה-26 מאמין כי "האומנות מחקה את החיים" ומבחינתו חומר הגלם הוא פרטנר. ה"פרטנר" המועדף על Selma הוא עץ, כך שבכל אחת מיצירותיו הוא דואג להשתמש בפסולת של עצים טרופי... -
תמונות אורבאניות – רכיבי זיכרון
21.11.11... אדוארד אלמשי באמצעות רכיבים אלקטרוניים מבקש אדוארד אלמשי לחבר בין כישוריו כמהנדס לבין המציאות הטכנולוגית העכשווית ולהנציחה, לפני שמפנה מקומה לעידן חדש ומתקדם יותר. עבודותיו מציעות תחביר חדש לציור דקורטיבי, המתכתב עם אומנות החומר. יצירותיו נקראות על הגבול בין הדו- מימד לתלת- מימד, בין הפיגורטיבי למופשט. התבוננות מעמיקה וממושכת חושפת מלאכת ריבוד המגלה עוד ועוד פרטים. התערוכה מציגה שני היבטים יצירתיים בעבודתו של אלמשי: האחת – אסמבל... -
"ب" - גיל מועלם דורון, שיח גלריה בבית האדריכל
23.08.12...שעה 12:00 יתקיים שיח גלריה במסגרת אירועי 'אוהבים אומנות' עם האמן גיל מועלם דורון ועם האוצר עמי שטייניץ. ערב עיון בתערוכה יתקיים ב-10.10.12 נעילה: 18.10.12 שעות פתיחה: א', ג', ד' ה' 10:00-17:00, ב' 10:00- 19:00חול המועד סוכות: א'-ה' 16:00-19:00 טל' לתיאומים: 03-5188234 התערוכה בחסות קרן רבינוביץ לאמנות, מחלקת אמנות של עיריית תל אביב, משרד התרבות והספורט ועמותת האדריכלים המאוחדים בישראל. -
ללכת בעקבות הכסף. גרפיטי ואמנות רחוב ככלים כלכליים
23.05.16...יב משמעותי ובלתי-נפרד בפעילות החברתית והאמנותית במרחב הציבורי, מחוץ לתחומי המוזאונים והגלריות. אמנות הרחוב משפיעה על המרחב הציבורי במגוון אופנים, ומייצרת מגוון דרכי פעולה והתמודדות מאת בעלי הענין השונים - הציבור הרחב, הממסד האומנותי, אמנים, אנשי תכנון ורשויות.דיון 7#: ללכת בעקבות הכסף. גרפיטי ואמנות רחוב ככלים כלכלייםאמנות רחוב שווה כסף - אך למי ואיך.גרפיטי ואמנות רחוב מהווים חלק בלתי נפרד מהעירוניות הישראלית והתל-אביבית. היא מתרחשת לרוב בשולי הע... -
אביב גפן, איקאה וביקורת אדריכלית
11.03.12...ד לפני כשבוע אבל יושב עליו כמו כפפה. הנה התיאור של היפסטר כפי שרואה אותו בלוג "הציווי החדש":"המאפיין העיקרי של המנטליות ההיפסטרית הוא שלילה מוחלטת של תרבות המיינסטרים. (...) הסלידה של ההיפסטרים מהמיינסטרים נוגעת לא רק לתחום האומנות אלא גם להשקפות ותפיסות שרווחות בקרב רוב האוכלוסייה ואפילו לרשתות מסחריות גדולות שמזוהות עם הטעם של האדם הממוצע. (...) הביקורת העיקרית לתופעה טוענת שההיפסטריות היא פוזה נטולת כל משמעות, סגנון ריק מתוכן ודרך חיים שמקדשת ... -
הלקוח ישלם למתכננת על השמטת קרדיט
25.08.11...רים לא מגינים על רעיונות אלא על אופן הביטוי שלהם. דווקא אופן מימוש הרעיון "וילה מרוקאית" במבנה שתכננה צברית הוא בדיוק מה שמוגן בזכויות יוצרים. שוב, ניתן להביא את החלטת השופטת לאבסורד בו ה"מזרקה" של מרסל דושאמפ אינה יצירת אומנות ואפילו מוזיאון גוגנהיים של רייט אינו זכאי לזכויות יוצרים כי הרעיון בו לקוח מחניון רכב. מתן קרדיט על יצירה אדריכלית ללא קשר לזכויות היוצרים, קיבלה השופטת את טענת צברית לגבי עוגמת הנפש שנגרמה לה עקב באי מתן הקרדיט על י... -
הרצאת זוכי פרס פריצקר לאדריכלות 2010
11.02.11...טו. ב-1987, פתחה סטודיו עצמאי בטוקיו, וכמה שנים מאוחר יותר זכתה בתואר אדריכלית השנה ביפן שקיים ה"המכון היפני לאדריכלות" בקטגוריית אדריכלים צעירים. סג'ימה מרבה להרצות באוניברסטאות כמו פרינסטון, הפוליטכניקום של לוזאן, האקדמיה לאומנות טאמה Tama, ואוניברסיטת Keio. סג'ימה היא האישה הראשונה שנבחרה להיות אוצרת הביאנלה לאדריכלות (2010). ריו נישיזאווה (Ryue Nishizawa) סיים לימודי תואר שני באדריכלות באוניברסיטה הלאומית ביוקוהמה ב-1990. ב-1997 הקים משרד... -
אחד על אחד עם אשר אביאב
26.01.17...ו, שזה כבר הרבה יותר רגשי ועמוק. דרך העיצוב האדריכלי אני רוצה להביא לידי ביטוי את המהות של האדם, את הלב שלו, את עולמו התרבותי והרוחני. "ייחוד אישי" פירושו לעצב בית שיחשוף בפני האדם את עצמו ומשם תבוא חוויית המגורים המרתקת. זו אומנות בעיני. זו גם הסיבה שאין לי שתי עבודות דומות, כי אין שני אנשים דומים. לכן גם האמירה העיצובית תמיד תפתיע. את כול זה אפשר לעשות רק למי שמוכן להעיז, אם בן אדם נשאר בעולם הרגיל שלו, ולא פתוח לאפשרויות חדשות קשה מאוד ליצור ע...